Utenegenart Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 For tida er vi velsignet med en blå regjering. Ideologisk fokuserer jo ofte disse på å gjøre det lettere for arbeidsgivere, og i retorikken er det små og mellomstore bedrifter som skal hjelpes. Mange unge, dumme bedrifter møter fort sin ende i kataloghaier. Kjenner selv unge entrepenører som måtte gi opp i startfasen etter at en av dem som ikke hadde hørt om sånt ga feil svar på telefon plutselig kosta dem dyrt. At kataloghaienes business er en parasitt på næringslivet og drøyt uetisk er det vel heller ingen tvil om. Spørsmålet er da, burde virksomheten deres forbys for at bedrifter landet over skal få en litt lettere hverdag? Burde de rett og slett stemples som kriminelle, bøtelegges og arresteres på lik linje med andre som stjæler? Hvorfor eller evt hvorfor ikke?
ajarRun Skrevet 14. april 2016 #2 Skrevet 14. april 2016 Jeg skjønner ikke folk som kjøper ting med telefonsalg. Hvorfor i allverden gjør de det? Hvorfor sjekker ikke folk hva de kjøper? Hvorfor ber de ikke om et skriftlig tilbud og undersøker bedriften før de kjøper noe? I tillegg bør man jo sørge for at alle telefoner til bedriften tar opp samtaler (man må informere om dette men det sparer deg for pes). Når jeg starter bedrift skal jeg få ned i vedtektene at bedriften ikke gjør innkjøp, gir almisser eller på annen måte inngår avtaler via personer som tar kontakt på epost eller telefon. Eventuelt med et vedtak i årsmøtet eller på styremøtet. Jeg synes heller vi burde lære folk å ikke kjøpe noe fra epostreklame eller telefonterror på barneskolen, ungdomsskolen og videregående så kan vi bli kvitt faenskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå