Gå til innhold

Si ifra på forhånd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt på 4,5 år er bedt i barnebursdag.  Han er veldig kresen, og liker ikke brus, pølser, kaker osv som normalt blir servert i bursdag. Jeg tenker at jeg sørger for at han spiser på forhånd, men ville dere sagt ifra om at han ikke liker kaker/ brus?  Føler mange blir så overrasket over det, og har opplevd i tidligere bursdag at de kun har brus, ikke melk/ saft å tilby etc. Han drikker vann. Er det merkelig å sI ifra på forhånd, fikk sms om å gi beskjed om eventuelle matallergier osv.

Anonymkode: 382f8...890

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du si ifra om det, men mulig de vil tro du er overhysterisk på kostholdet hans.

Dessuten skader det vel ikke om han smaker?

Anonymkode: 6e93c...5d6

• Liker 2
Skrevet

SIden du fikk sms og ble bedt om å gi beskjed ville jeg synes det var merkelig om du ikke gjorde det.

Men si ifra om at han bare er kresen, ikke allergisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan du si ifra om det, men mulig de vil tro du er overhysterisk på kostholdet hans.

Jeg ser ikke poenget med å dytte usunne matvarer i et barn som tydelig ikke liker det. Det bør være helt greit at et barn ikke liker usunne og unødvendige matvarer. Ikke at det er noe galt å spise det, men det er absolutt ikke noe galt i å ikke spise det. 

Anonymkode: c49cc...85e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke poenget med å dytte usunne matvarer i et barn som tydelig ikke liker det.

Man blir ikke tvangsforet i en bursdag. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man blir ikke tvangsforet i en bursdag. :)

Åpenbart forstod du ikke poenget. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig ikke et problem at han smaker, men han pleier ikke å ønske det. Han takker alltid nei til kaker, is etc selv om jeg oppmuntrer han til å smake. Ser ingen grunn til å tvinge han da det gjelder matvarer som i utgangspunktet er usunt. Han spiser alt ellers, han liker ikke kjøtt men spiser alt av grønnsaker, fisk osv.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpenbart forstod du ikke poenget. 

Poenget?

Du er vel en av de som er hysterisk angående barn og sukker, kan jeg tenke meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig ikke et problem at han smaker, men han pleier ikke å ønske det. Han takker alltid nei til kaker, is etc selv om jeg oppmuntrer han til å smake. Ser ingen grunn til å tvinge han da det gjelder matvarer som i utgangspunktet er usunt. Han spiser alt ellers, han liker ikke kjøtt men spiser alt av grønnsaker, fisk osv.

Men hva er egentlig problemet her?

Han blir tilbudt mat og drikke, takker nei. Han får helt sikkert vann om han ber om det, tror du ikke?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er egentlig problemet her?

Han blir tilbudt mat og drikke, takker nei. Han får helt sikkert vann om han ber om det, tror du ikke?

Det er ikke noe problem, jeg bare lurte på om det var normalt å si ifra på forhånd. Men takk for svar alle sammen, jeg sendte sms og skrev at han ikke liker kaker/pølser etc men at de ikke trenger å ta noe hensyn til det.

Ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poenget?

Du er vel en av de som er hysterisk angående barn og sukker, kan jeg tenke meg.

:murvegg:

Nei, det er jeg ikke. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hadde jeg hatt et barn som var kresent så var ikke det noe jeg hadde opplyst om, det blir litt sært i min bok. Allergier og den slags er jo noe helt annet. Vil han ikke spise så spiser han ikke. Jeg har en som ikke liker brus, men det er jo mange barn som ikke liker det, ingen som har reagert på det. Dessuten så føler jeg ikke at de spiser så mye i barnebursdagene, er helste lek og moro de er opptatt av. :) 

Endret av FrøkenMånestråle
Skriveleif.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke sende med han "matboks" med noe han liker å spise da? Og spørre han om han vil drikke vann eller saft til maten? Da er du sikker på at han kan sitte med de andre og ha det sosial når de spiser. Han bør jo og få forklart hva de pleier å serevere i barnebursdag og få velge litt hvordan han bil løse problemet? Du bør og diskutere med bursdagshjemmet. 

Anonymkode: 78d90...9c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jeg ikke. 

Da får du ordlegge deg annerledes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem, jeg bare lurte på om det var normalt å si ifra på forhånd. Men takk for svar alle sammen, jeg sendte sms og skrev at han ikke liker kaker/pølser etc men at de ikke trenger å ta noe hensyn til det.

Ts 

Typisk curling-mamma! Hvis du skal løpe forann og koste vei for ham så kommer han jo til å forbli kresen og vanskelig. Hvis han ser at vennene spiser det så kanskje han smaker litt og etterhvert kommer til å like det andre barn liker, men vvis han i utgangspunktet blir tatt hensyn til og servert noe annet så kommer han til å forbli kresen. Du gjør han en stor bjørnetjeneste. 

Anonymkode: 16cbe...8e5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Typisk curling-mamma! Hvis du skal løpe forann og koste vei for ham så kommer han jo til å forbli kresen og vanskelig. Hvis han ser at vennene spiser det så kanskje han smaker litt og etterhvert kommer til å like det andre barn liker, men vvis han i utgangspunktet blir tatt hensyn til og servert noe annet så kommer han til å forbli kresen. Du gjør han en stor bjørnetjeneste. 

Hehe, morsomt at du setter det stempelet på meg utifra det lille jeg skriver her.

Sønnen min er ikke vanskelig i matveien ellers. Han spiser at helt normal husmannskost, men han er ikke glad i søtsaker. Forventer heller ikke at de tar hensyn, men jeg kommer til å sørge for at han spiser på forhånd slik at de ikke blir nødt til å tilby noe annet, eller at han skal gå sulten hele bursdagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke sende med han "matboks" med noe han liker å spise da? Og spørre han om han vil drikke vann eller saft til maten? Da er du sikker på at han kan sitte med de andre og ha det sosial når de spiser. Han bør jo og få forklart hva de pleier å serevere i barnebursdag og få velge litt hvordan han bil løse problemet? Du bør og diskutere med bursdagshjemmet. 

Anonymkode: 78d90...9c2

Jeg sørger for at han spiser på forhånd, føler det blir litt sært å sende med matboks. Han er vant til at det blir servert pølser/is/kaker i bursdag, men han takker nei og går heller sulten. Men nå har jeg uansett sendt en sms å sagt ifra, så da er de ihvertfall klar over at han mest sannsynlig kommer til å takke nei.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke trveligere for ham å få med seg matboks istedenfor å spise hjemme, så slipper han å sitte der på bursdagen og se på at andre spiser.

Anonymkode: f72a5...688

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Og du tror ikke de tar hensyn til det?? Hadde jeg fått mld om at ungen som er bedt i bursdag ikke likte pølser eller kaker, eller brus hadde jeg styra voldsomt med å finne andre ting å servere. Aldri hørt om noen som sier fra at unger er kresne, og med 3 unger har vi hatt en del bursdagsfeiringer. 

Anonymkode: 92ed1...49a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror ikke de tar hensyn til det?? Hadde jeg fått mld om at ungen som er bedt i bursdag ikke likte pølser eller kaker, eller brus hadde jeg styra voldsomt med å finne andre ting å servere. Aldri hørt om noen som sier fra at unger er kresne, og med 3 unger har vi hatt en del bursdagsfeiringer. 

Anonymkode: 92ed1...49a

Hvis man får beskjed om at en av gjestene ikke liker det man har tenkt å servere så vil jo alle begynne å styre, derfor sier man ikke fra med mindre det dreier seg om allergi. Vi har også veldig mange bursdager bak oss, med fire egne og to fosterbarn, og har heller ikke opplevd å få beskjed om kresne barn. Det pleier å løse seg underveis og er ikke noe som skal tas hensyn til. Kun hvis man ønsker å lage vanskelige barn. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...