Gå til innhold

Facebook og krangel på åpen side.

JaVel

Anbefalte innlegg

Jeg tror alle har opplevd disse folka som skriver det mest private på åpen side på facebook, nå tenker jeg særlig på dem som disser nære venner på åpen side." X gjorde det og det, jeg trodde hun var en ekte venn, men nå har hun virkelig vist sitt sanne jeg!" Hva søren er det som feiler slike folk, nå tenker jeg ikke på 14-åringer men voksne folk? Selv om jeg hadde hatt en stor krangel med en av mine næreste venninner så hadde jeg da aldri skrevet noe om en slik krangel på åpen side på facebook, så jeg forstår nada når jeg en sjelden gang ser dem som gjør det? For meg er en slik oppførsel en smule forstyrret, og det eneste jeg tenker når jeg ser slike meldinger er at den personen gjelder det å holde seg unna for de kan ikke være helt i vater. Har noen av dere opplevd å få slike meldinger opp på deres facebook-side, og hva har dere tenkt rundt det, eller har dere selv skrevet den type meldinger?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri sett det du beskriver (heldigvis).

Men hadde nok selv tenkt at en person som gjorde noe slikt enten hadde litt gjennomtrekk i topplokket, eller ikke var helt i vater for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser det heldigvis ikke så ofte,men har opplevd det og sitter igjen som et spm-tegn,samtidig som jeg tenker hun/ han er det best å holde seg langt unna, for ellers er du den neste som blir disset på åpen side ;-) .

Anonymkode: 2aaa1...941

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par venner som driver på sånn. Folk snakker om de :P ikke helt sosialt oppegående til vanlig heller.

Siste eksempelet var for noen dager siden på ei kjøp/salg-gruppe. Der var det ei av mine venner som mente hun hadde rett på varen fordi hun hadde bydd først. Hun hadde nemlig ikke sett at det var budrunde, og trodde det var førstemann. Selger ga seg ut i en heftig diskusjon med henne. Det var pinlig å lese :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av de på min liste huff. Legger seg ut med venner og foreldre på fb til alles påsyn. Er glad det er rimelig lite jeg har med de folkene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, strawberryjaw skrev:

Jeg har et par venner som driver på sånn. Folk snakker om de :P ikke helt sosialt oppegående til vanlig heller.

Siste eksempelet var for noen dager siden på ei kjøp/salg-gruppe. Der var det ei av mine venner som mente hun hadde rett på varen fordi hun hadde bydd først. Hun hadde nemlig ikke sett at det var budrunde, og trodde det var førstemann. Selger ga seg ut i en heftig diskusjon med henne. Det var pinlig å lese :P

Jeg forsto det slik at TS mente direkte på egen eller noens vegg.

I lukkede eller åpne grupper er det naturligvis debatter og småkranger relativt ofte, og det er noe annet. Jeg er selv medlem av en vegetargruppe, og der går det for seg i blant, etter det jeg kan se. Mange har sterke meninger på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Anbefaler "oversharing " tråden her inne. 

Anonymkode: 0d9ee...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen slike FB venner og har heller aldri skrevet det selv. Har luftet frustrasjoner i en lukket gruppe jeg har sammen med to gode venninner, men det kunne ikke falle meg inn å skrive noe slikt på "åpen vegg". Og selv når det gjelder frustrasjoner så er jeg forsiktig med å være frustrert ved navns nevnelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man er bra dum om man henger ut folk i eget navn på åpen side, dersom det går langt nok så har man jo skrevne bevis på ærekrenkelse dersom man vurderer å legge inn en anmeldelse. Men ja, det er mange godt voksne folk som er særdeles lite kritiske når det gjelder sosiale medier. Spesielt blant de som er 50-60+, som ikke har vokst opp med hverdagsteknologi i samme grad som de yngre, og følgelig har null filter for hva de presterer å lire av seg. Det er i mange tilfeller flaut å lese. 

Anonymkode: f65ab...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ei gammel klassevenninne av meg annonserte på Facebook at mannen hadde vært utro. Sikkert ikke noe kjekt for familien hans, og for ikke å snakke om ungene deres som var i småskolealder.

Anonymkode: 6293d...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en slik venn som ble forbannet over at jeg kommenterte noe jeg ikke var enig i på hans profil. Da la han ut i det vide og brede. om hvor forferdelig jeg var på profilen hans. Jeg slettet og blokkerte han og da sendte han meldinger til typen min om at han hadde fått puppebilder av meg på snapchat. Typen min blokkerte han også og tror du ikke han laget en ny profil og forsøkte å legge meg til igjen med samme navn? Idiot altså

Anonymkode: 7f9bb...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er fantastiske. Har et par av de på vennelisten jeg også. Eneste grunnen til at jeg ikke sletter "sånt" er at det innimellom er knakende god underholdning. Noen mennesker har så dårlige sosiale antenner at jeg lurer på hvordan de klarer seg ellers i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Betty Blue skrev:

Jeg forsto det slik at TS mente direkte på egen eller noens vegg.

I lukkede eller åpne grupper er det naturligvis debatter og småkranger relativt ofte, og det er noe annet. Jeg er selv medlem av en vegetargruppe, og der går det for seg i blant, etter det jeg kan se. Mange har sterke meninger på området.

Greit nok. Men hun det gjaldt har det med å være hakket verre på som egen profil også. Hun drar det liksom med seg overalt. Det var en skikkelig barnslig og stygg krangel også, og ikke en debatt. Ble litt meget, kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...