Gå til innhold

Pusen min er borte :( Jeg er så redd. Noen støttende ord?

Anbefalte innlegg

Gjest Rose11
Skrevet

Har en jente pus på snart 4 som har vært borte i over to døgn!  Hun har aldri vært borte så lenge før (ikke som jeg kan huske da) Jeg har gått langs veien, men heldigvis ikke funnet henne død. Men hvor er hun? Jeg frykter jo det verste. Klarer ikke å finne roen. Hun veldig menneskesky og går ikke bort til fremmede. så tror ikke noen har tatt ho inn eller noe sånt. 

Jeg har jo flyttet. Hun har vært ute noen få ganger tidligere og kommet tilbake . Kan hun ha gått tilbake der jeg bodde før? Huff, jeg er så urolig. Hvor er pusen min? :grine: 

Håper så inderlig hun kommer tilbake snart, for klarer snart ikke mer :( 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang var katten min borte i tre døgn, og etterhvert hørte vi noen svake mjau fra et garasjetak i nærheten. Der satt hun. :) Katten min har forsvunnet i noen dager her og der oppigjennom, men har heldigvis alltid kommet hjem igjen :) 

håper pusen din kommer på døra snart :)

Skrevet

Huff, så leit! Håper pusen din kommer hjem i god behold snart! :troest:

AnonymBruker
Skrevet

Legg ut annonse på dyrebar.no, og eventuelt på facebook(finnes mange "pus savnet/funnet"-sider+dyrebeskyttelsen). Håper du har chippet henne!? Fortsett å lete :) du skal nok se det prdner seg. Mine puser tar seg alltid en langtur når våren kommer. Blir like redd hver gang.

Har du flyttet langt? Hvis det ikke er veldig langt unna så kan det være lurt å varsle de som bor der nå, i tilfelle hun dukker opp der. Ellers så kan det være lurt å holde pus inne en ganske god stund etter flytting, og deretter ha de ute under oppsyn, til du er sikker på at pus skjønner at dere har flytta.

Anonymkode: c4f27...965

Gjest Rose11
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg ut annonse på dyrebar.no, og eventuelt på facebook(finnes mange "pus savnet/funnet"-sider+dyrebeskyttelsen). Håper du har chippet henne!? Fortsett å lete :) du skal nok se det prdner seg. Mine puser tar seg alltid en langtur når våren kommer. Blir like redd hver gang.

Har du flyttet langt? Hvis det ikke er veldig langt unna så kan det være lurt å varsle de som bor der nå, i tilfelle hun dukker opp der. Ellers så kan det være lurt å holde pus inne en ganske god stund etter flytting, og deretter ha de ute under oppsyn, til du er sikker på at pus skjønner at dere har flytta.

Jeg holdt henne inne i noen dager før jeg slapp henne ut og hun er chippet. Men hun satt i vinduet og mjaua etter å komme ut den sisre dagen. Første gangen var hun ute i 20 min og så kom hun tilbake. Det tar rundt 10 min med bil til der jeg bodde før. 

Får bare krysse fingrene for at hun har tatt en langtur og kommer hjem igjen. Tenkte å ut å se etter henne etter middag. 

AnonymBruker
Skrevet

Alle katter er forskjellige, men det er vanlig for noen å bli borte i noen dager på våren og sommeren. Hun har sikkert bare tatt seg en langtur :) Min hankatt ble borte i en uke i fjor vår. Gjett om jeg var redd og stresset?  Han kom tilbake. Katter de kan gå lenge uten mat og vann. Hun kommer nok når hun blir veldig sulten.  For håpe på det beste. 

Anonymkode: 4fbc7...58d

Skrevet
11 minutter siden, Rose11 skrev:

Jeg holdt henne inne i noen dager før jeg slapp henne ut og hun er chippet. Men hun satt i vinduet og mjaua etter å komme ut den sisre dagen. Første gangen var hun ute i 20 min og så kom hun tilbake. Det tar rundt 10 min med bil til der jeg bodde før. 

Får bare krysse fingrene for at hun har tatt en langtur og kommer hjem igjen. Tenkte å ut å se etter henne etter middag. 

Kjør bort til det gamle stedet du bodde, se etter henne, ring på døren evt til de som bor der du bodde, og hør om de har sett en pusekatt etter din beskrivelse. Evt hør med dine gamle naboer der borte, om noen av de har sett den.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Rose11 skrev:

Tror det anbefales å ikke la de være ute på egenhånd rundt 4 uker etter flytting, de bruker en del tid på å tilpasse seg. Men skjønner deg godt,en pus som vil ut er slitsomt. Bra hun er chippet, sånn om hun havner helt på ville veier :) anbefaler deg å lete rundt det gamle bostedet også. En gang vi flyttet så måtte vi kjøre til gamlestedet å plukke opp katta flere ganger i uka i nesten et år etterpå. Heldigvis var de som kjøpte huset greie, de bare tok inn katta og sendte oss en melding når det skjedde, så kunne vi hente når vi var ferdig på jobb.

Men det kan være lurt å spre bildet med kontaktinfo på facebook. Så får du beskjed om noen tilfeldigvis observerer henne. Men dette ordner seg nok :) det kan være lurt å spørre nærmeste naboer om å sjekke garasjer o.l. også.

Gjest Rose11
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det anbefales å ikke la de være ute på egenhånd rundt 4 uker etter flytting, de bruker en del tid på å tilpasse seg. Men skjønner deg godt,en pus som vil ut er slitsomt. Bra hun er chippet, sånn om hun havner helt på ville veier :) anbefaler deg å lete rundt det gamle bostedet også. En gang vi flyttet så måtte vi kjøre til gamlestedet å plukke opp katta flere ganger i uka i nesten et år etterpå. Heldigvis var de som kjøpte huset greie, de bare tok inn katta og sendte oss en melding når det skjedde, så kunne vi hente når vi var ferdig på jobb.

Men det kan være lurt å spre bildet med kontaktinfo på facebook. Så får du beskjed om noen tilfeldigvis observerer henne. Men dette ordner seg nok :) det kan være lurt å spørre nærmeste naboer om å sjekke garasjer o.l. også.

Jeg har faktisk flyttet med henne før og da gikk det helt fint og hun slo seg fort til ro. Hun borte nesten et døgn og kom tilbake. Jeg tipper katter er forskjellige. Noen slår seg fort til ro mens andre ikke. 

Jeg får ta turen opp dit etterpå for å se :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Rose11 skrev:

Jeg har faktisk flyttet med henne før og da gikk det helt fint og hun slo seg fort til ro. Hun borte nesten et døgn og kom tilbake. Jeg tipper katter er forskjellige. Noen slår seg fort til ro mens andre ikke. 

Har flyttet flere ganger med min katt. Den slo seg fort til ro de første gangene, men en av gangene ble også den borte. Så dette har du ingen garanti for. Den kan også ha blitt jaget av andre katter i området, siden din katt er ''ny''. I tillegg er det vår og mange ukastrerte hannkatter som kan ha skremt henne.

Ser du har fått mange fine råd over her, og har ikke mere å tilføye der. Håper du finner pusen din snart, eller at den dukker opp av seg selv! :)

Anonymkode: 4a95b...74e

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Rose11 skrev:

Ja, ser den. Men det er nok forskjell fra gang til gang. Og kommer nok litt an på de andre kattene i området. Har bettopp flyttet selv og nøler veldig med å slippe ut pusen min pga nabokatta. Stor, ukastrert hann som gir alle de andre kattene rundt her juling så fort de kommer inn på "hans" område. Så her får foreløbig bare være ute når jeg ikke ser han i nærheten :P for hun forsvinner garantert om hun får juling av han.

Men masse lykke til, jeg skal krysse fingrene for deg. Håper du etterlyser henne på nett osv raskest mulig, det pleier å funke! Vet hvor fælt det er når pus ikke kommer hjem så føler med deg.

• Liker 1
Gjest Rose11
Skrevet

Jeg var i det gamle nabolaget og ingen pus. Ingen av naboene hadde sett henne, men skulle gi beskjed hvis hun dukker opp. Har lagt ut en annonse på FB. Tenkte å henge opp plakater i området her i morgen. Tenk hvis hun ligger dø en plass? :( 

Kommer hun tilbake,  så tør ikke jeg å slippe henne ut mer.

Gjest Magnifiq
Skrevet (endret)

Kanskje hun er i en garasje?

gå ut i kveld, når det er temmelig rolig rundt hos deg, og rop litt på henne, og lytt.

Endret av Magnifiq
Skrevet

Lurt å sjekke garasjer , uthus og lekestuer og boder. Har selv hatt katt som var 3 døgn i naboens garasje. Det beste et å rope på kvelden når det er stille rundt deg, selv om naboene garantert tror at det har klikket for deg. Det var sånn jeg fant henne, men noen kan jo ha tatt katten inn, så ville lagt lapper med bilde i postkassa til naboene også. Masse lykke til, håper at katten din kommer hjem snart ❤️

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet
1 time siden, Varma skrev:

Lurt å sjekke garasjer , uthus og lekestuer og boder. Har selv hatt katt som var 3 døgn i naboens garasje. Det beste et å rope på kvelden når det er stille rundt deg, selv om naboene garantert tror at det har klikket for deg. Det var sånn jeg fant henne, men noen kan jo ha tatt katten inn, så ville lagt lapper med bilde i postkassa til naboene også. Masse lykke til, håper at katten din kommer hjem snart ❤️

Gjorde akkurat det nå i kveld (ropte etter katten min), folk må ha trodd jeg var gal :fnise: Skjønner så godt hvordan du har det ts, er i samme situasjon selv. I tillegg er katten livredd mennesker, biler, ja alt egentlig så jeg vet ikke om jeg ser han igjen...

Håper du finner pus igjen, hold oss oppdatert. 

Gjest Rose11
Skrevet

Til oppdatering,  så mjauet hun på morgen i dag. Kl var halv 6. Jeg hoppet opp av sengen min og løp til døren. Phjoo flaks :) Var så glad at hun fikk sove i senga mi. Uansett, takk for all støtte :)  Godt å ha henne tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn som skjer når man er så lite ansvarsbevisst at man lar kjæledyret fly gatelangs på egenhånd. Jeg foreslår lufting i bånd for neste katt dersom du har et så følelsesmessig forhold til dem.

Anonymkode: dc3a7...14b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn som skjer når man er så lite ansvarsbevisst at man lar kjæledyret fly gatelangs på egenhånd. Jeg foreslår lufting i bånd for neste katt dersom du har et så følelsesmessig forhold til dem.

Anonymkode: dc3a7...14b

Herregud for en idiotisk kommentar. Katten til Ts er jo tilbake og har det helt fint. Katter har en EKSTREM god rettningsans. Katten min gikk ut etter to! dager og kom tilbake. Samme med min andre katt. Unødvendig kommentar fra deg. 

Anonymkode: 4fbc7...58d

• Liker 5
Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet
20 timer siden, Rose11 skrev:

Til oppdatering,  så mjauet hun på morgen i dag. Kl var halv 6. Jeg hoppet opp av sengen min og løp til døren. Phjoo flaks :) Var så glad at hun fikk sove i senga mi. Uansett, takk for all støtte :)  Godt å ha henne tilbake. 

Så godt å høre :) Min kom også tilbake, natt til fredag. Man blir jo så glad når man vet at de har det bra. 

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Åh så godt at den kom tilbake igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...