Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg kjente jeg ble litt utilpass i en setting i dag. Jeg traff på to bekjente (hun ene anser jeg som en venninne) som jeg ikke har sett på lenge. De var i en samtale, men sa hei da jeg kom. Så snur hun ene seg og fortsetter samtalen (bare vanlig hverdagslig prat) og totalt ignorerer min tilstedeværelse. Jeg følte meg så utilpass. Er det ikke vanlig å slå av noen ord før man fortsetter med sitt? Jeg sto der lenge og ventet på at de skulle bli ferdig med samtalen sin så jeg kunne si noen ord, men det ble ubehagelig lenge så jeg bare gikk. Jeg hadde forstått det dersom det var noe viktig eller at jeg så dem relativt ofte, men jeg har ikke sett dem på ukesvis. 

Det dreier seg nok ikke om at de ikke liker meg. Jeg vet at venninnen min trives i mitt selskap, og hun som ignorerte meg har invitert meg med på ting tidligere, så tviler på at hun har noe spesifikt imot meg. Det kan jo likevel være. 

Det er ikke noe jeg tenker noe særlig over i ettertid og heller ikke noe jeg ble lei meg eller såret over, men jeg ble bare så paff og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Dette er faktisk ikke den første gangen hun gjør sånt heller. Er dette vanlig? Er dette noe dere gjør eller noe noen dere kjenner gjør? Hvordan er det i så fall dere reagerer? Går dere bare, avbryter dere eller står dere der til de blir ferdig med samtalen deres? 

Anonymkode: a8064...cf6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd dette selv mange ganger. Er ei som er verdens hyggeligste en periode på tomannshånd, og hvis det kommer noen andre, da eksisterer jeg plutselig ikke. 

Det er så utrolig barnslig. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre neste gang, si hei, gå videre eller bare ignorere. For det er drittsekkoppførsel det hun gjør.

Anonymkode: a91dc...dae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd dette selv mange ganger. Er ei som er verdens hyggeligste en periode på tomannshånd, og hvis det kommer noen andre, da eksisterer jeg plutselig ikke. 

Det er så utrolig barnslig. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre neste gang, si hei, gå videre eller bare ignorere. For det er drittsekkoppførsel det hun gjør.

Så kjedelig å høre at du har opplevd det samme. Hva har du gjort til nå når det har skjedd? 

Jeg er nok litt var på ekskludering og å ikke bli sett da jeg har opplevd det litt tidligere. Jeg er ikke typen til å avbryte og tydeliggjøre min plass, men jeg mener at dette heller ikke skal være nødvendig. Derfor har jeg vært ganske bevisst på å unngå slike mennesker, men nå har jeg plutselig kommet i en sånn situasjon igjen hvor det er vanskelig å komme seg ut av. Jeg lurer på om hun gjør det bevisst eller om det bare er mangel på sosiale antenner. Ukomfortabelt er det hvertfall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kjedelig å høre at du har opplevd det samme. Hva har du gjort til nå når det har skjedd? 

Jeg er nok litt var på ekskludering og å ikke bli sett da jeg har opplevd det litt tidligere. Jeg er ikke typen til å avbryte og tydeliggjøre min plass, men jeg mener at dette heller ikke skal være nødvendig. Derfor har jeg vært ganske bevisst på å unngå slike mennesker, men nå har jeg plutselig kommet i en sånn situasjon igjen hvor det er vanskelig å komme seg ut av. Jeg lurer på om hun gjør det bevisst eller om det bare er mangel på sosiale antenner. Ukomfortabelt er det hvertfall.

Sist det hendte satt jeg bare der og var usikker på hva jeg skulle gjøre, før de to plutselig gikk sammen. Jeg sa ingenting, men har nå hvertfall bestemt meg for å kun hilse hei og ikke noe mer.  Greit, hun sliter vist, men en behøver vel ikke være fjortis for det. Tror hun er seg veldig bevisst hva hun gjør. Det er småskolen oppatg igjen.

Fatter ikke hvorfor noen gidder å være slik. Skjønner virkelig ikke hvorfor. Og det er ikke rart andre snakker dritt om henne slik hun holder på. Og nå tenker jeg å lytte til det de sa. 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke hvorfor noen gidder å være slik. Skjønner virkelig ikke hvorfor. Og det er ikke rart andre snakker dritt om henne slik hun holder på. Og nå tenker jeg å lytte til det de sa. 

For det blir det ihvertfall god stemning av... :murvegg:

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, applestories skrev:

For det blir det ihvertfall god stemning av... :murvegg:

Du skjønte hva jeg mente. Nå har jeg selv erfart det jeg ble advart mot. Jeg ble gitt råd om å ikke ha noe kontakt med henne. Jeg skulle ha lyttet til det, for det jeg forteller her er bare toppen av isfjellet. Så enkelt. Det er da ikke mitt ansvar å lage god stemning når det ikke er jeg som holder på slik? Det er ikke jeg som laget dårlig stemning i utgangspunktet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...