Sagen12 Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 Jeg er en ung mann som studerer på høgskole. Mitt problem er at jeg finner ikke min gjeng. Jeg er venn med masse folk, men de aller fleste skal være så jævla kul. Synes det er så stress. Jeg ønsker å fokusere på studie, men der er så mange som skal vær så morsomme og delvis barnslig. Dette gjør at jeg ikke klarer å slappe av i hverdagen fordi jeg ikke finner min gjeng. Klarer ikke å bare fokusere på meg selv og det jeg skal gjøre fordi jeg ikke har noen fast gjeng, selv om jeg snakker med mye forskjellig folk ila av dagen. Trodde alt skulle bli så mye bedre når jeg ble student, men finner det mer stressende. Alt jeg ønsker er å fokusere på studie og bli flink i det jeg studerer, men samtidig må jeg delta sosialt i forelesning for å omgås andre. Jeg synes det er tøft! Fatter ikke at alle skal vær så kul, eller prøver å fremstå som det. Det SLITER meg ut. Som person er jeg en skikkelig fyr, ganske rolig egentlig, sier ikke så veldig mye, men stiller spørsmål og er interessert i andre. Har ikke så mye å melde selv. Dessverre. Boff! Noen som har noe fortelle meg så jeg kan komme på bedre tanker? Jeg går langt i kjelleren på grunn av dette her.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #2 Skrevet 14. april 2016 Hva med å gi litt mer blaffen i å være sosial? Ikke press deg til ting du egentlig ikke ønsker. Anonymkode: 3516b...d1f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #3 Skrevet 14. april 2016 Boff...? Kanskje du har forklaringen på hvorfor du ikke finner likesinnede her. Umoden guttevalp! Anonymkode: 7a045...c9e
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #4 Skrevet 14. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Boff...? Kanskje du har forklaringen på hvorfor du ikke finner likesinnede her. Umoden guttevalp! Anonymkode: 7a045...c9e Fantastisk hvordan du kan trekke den slutningen bare basert på ett ord, og samtidig ignorere resten av innlegget hans. TS: Jeg anbefaler deg å ikke bry deg så mye om det. Etter studiene mister du mest sannsynligvis kontakten med de uansett. Fokuser på skolearbeidet. I forelesninger er det ikke mye snakk håper jeg. Det som kunne vært et tiltak er å opprette en gruppe for klassen din på facebook, og så invitere alle dit. Prøv å være aktiv og finn på ting. Må ikke nødvendigvis være alkoholrelatert. Bli med andre studentaktivteter og bli kjent med folk. Det er ikke nødvendig at det sosiale behovet ditt blir dekket av de i klassen, det er mange på en skole du kan bli kjent med. Ønsker deg lykke til. Anonymkode: d39a9...c91
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #5 Skrevet 14. april 2016 Mulig det har noe med høgskolen og retningen du går. Jeg forstår godt at du synes det er vanskelig å ikke ha fått en sosial tilhørighet enda, og det er vanskelig å presse frem prat mellom forelesninger med mennesker man ikke kjenner eller kommer særlig godt overens med. Jeg synes det er viktig at du har akseptert at det er slik du er, men du må også akseptere at andre er annerledes enn deg. Det er ikke noe galt med dem bare fordi de ikke har samme interesser som deg. Hvordan skal du forvente aksept når du ikke viser det? Ellers bør du muligens prøve å søke deg inn hos mennesker som er mer lik deg. Det er ikke sikkert du vil finne det på studiet ditt. Hva med en studentforening? En aktivitet (det trenger ikke være idrett)? Anonymkode: 99e21...bc3
Sagen12 Skrevet 14. april 2016 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å gi litt mer blaffen i å være sosial? Ikke press deg til ting du egentlig ikke ønsker. Anonymkode: 3516b...d1f Jeg sliter med å fokusere på det å ikke være sosial. Jeg ønsker å fokusere på studie i 3 år, og bli flink student. Men syns det er så stress med alle de som tar så jævla stor plass og skal vær så kul! Det er mulig det er jeg som er rar og ikke passer inn. Jeg er i overkant mer ydmyk enn andre, folk har tiltro til det jeg sier, men føler ikke at jeg klikker med så (jævla) mange på 1. året. Men så er det jo viktig at jeg kommer overens med de jeg studerer med ettersom jeg skal være med de i 3 år(!)!. Som person er jeg ydmyk, har ikke så mye å melde selv(nevnt over), er høflig og imøtekommende. Det er bare slik jeg er. Det må være meg det er noe gale med. Og når jeg først begynner å fokusere så negativt så blir det enda mer negativt.
Sagen12 Skrevet 14. april 2016 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig det har noe med høgskolen og retningen du går. Jeg forstår godt at du synes det er vanskelig å ikke ha fått en sosial tilhørighet enda, og det er vanskelig å presse frem prat mellom forelesninger med mennesker man ikke kjenner eller kommer særlig godt overens med. Jeg synes det er viktig at du har akseptert at det er slik du er, men du må også akseptere at andre er annerledes enn deg. Det er ikke noe galt med dem bare fordi de ikke har samme interesser som deg. Hvordan skal du forvente aksept når du ikke viser det? Ellers bør du muligens prøve å søke deg inn hos mennesker som er mer lik deg. Det er ikke sikkert du vil finne det på studiet ditt. Hva med en studentforening? En aktivitet (det trenger ikke være idrett)? Anonymkode: 99e21...bc3 Det er nettopp det jeg har problemer med. Men jeg aksepterer at andre er annerledes enn meg, og jeg har på ingen måte gitt uttrykk for denne (frustrasjonen). Jeg tenker det bare i mitt stille sinn. Greia er at folk respekterer meg. Jeg har stor tillit blant folk, men jeg finner ikke min tilhørighet. VI har et bra klassemiljø på studiet,egen FB gruppe til og med, så det er ikke det. Er jo inni mellom på besøk hos enkelte også, men jeg irriterer meg over at folk skal vær så forbaska kul og tøff hele tida! Litt vanskelig å forklare dette..
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #8 Skrevet 14. april 2016 3 minutter siden, Sagen12 skrev: Jeg sliter med å fokusere på det å ikke være sosial. Jeg ønsker å fokusere på studie i 3 år, og bli flink student. Men syns det er så stress med alle de som tar så jævla stor plass og skal vær så kul! Det er mulig det er jeg som er rar og ikke passer inn. Jeg er i overkant mer ydmyk enn andre, folk har tiltro til det jeg sier, men føler ikke at jeg klikker med så (jævla) mange på 1. året. Men så er det jo viktig at jeg kommer overens med de jeg studerer med ettersom jeg skal være med de i 3 år(!)!. Som person er jeg ydmyk, har ikke så mye å melde selv(nevnt over), er høflig og imøtekommende. Det er bare slik jeg er. Det må være meg det er noe gale med. Og når jeg først begynner å fokusere så negativt så blir det enda mer negativt. Har du vurdert å ta kontakt med rådgiver (vet ikke om dere har slike tilgjengelig lengre) og snakke om problemstillingen? For ofte hjelper det å snakke om det, få si det høyt. Om ikke det fikser alt på en gang, så er det jo en start. Bare denne tråden her er en veldig fin start, fordi du faktisk tar opp temaet. Jeg vil ikke si at det er noe galt med deg, eller evt andre. Mange som oppfattes som kule, har tatt på seg en rolle, de aller fleste er faktisk litt usikre innerst inne. Kanskje det dukker opp noen her du kan prate med på PM etterhvert, det kan være nyttig og opplysende. Lykke til hvertfall! Anonymkode: 3516b...d1f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #9 Skrevet 14. april 2016 3 minutter siden, Sagen12 skrev: Det er nettopp det jeg har problemer med. Men jeg aksepterer at andre er annerledes enn meg, og jeg har på ingen måte gitt uttrykk for denne (frustrasjonen). Jeg tenker det bare i mitt stille sinn. Greia er at folk respekterer meg. Jeg har stor tillit blant folk, men jeg finner ikke min tilhørighet. VI har et bra klassemiljø på studiet,egen FB gruppe til og med, så det er ikke det. Er jo inni mellom på besøk hos enkelte også, men jeg irriterer meg over at folk skal vær så forbaska kul og tøff hele tida! Litt vanskelig å forklare dette.. Det er jo tydelig at du ikke aksepterer hvordan andre er på måten du formulerer innlegget ditt. Du er frustrert fordi de ikke er likedan deg. Du skriver det jo til og med i dette innlegget. Jeg ser ikke helt behovet ditt for å påpeke så mange ganger at du har så mange venner på studiet, at de respekterer deg, at du er ydmyk etcetcetc. Det er jo tydelig at du ikke passer ordentlig inn. Det vil ikke si at du er et utskudd som alle hater, men at dere ikke er så kompatible at dere kan danne en god og trygg relasjon. Anonymkode: 99e21...bc3 1
Okapi Skrevet 14. april 2016 #10 Skrevet 14. april 2016 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo tydelig at du ikke aksepterer hvordan andre er på måten du formulerer innlegget ditt. Du er frustrert fordi de ikke er likedan deg. Du skriver det jo til og med i dette innlegget. Jeg ser ikke helt behovet ditt for å påpeke så mange ganger at du har så mange venner på studiet, at de respekterer deg, at du er ydmyk etcetcetc. Det er jo tydelig at du ikke passer ordentlig inn. Det vil ikke si at du er et utskudd som alle hater, men at dere ikke er så kompatible at dere kan danne en god og trygg relasjon. Anonymkode: 99e21...bc3 Veldig enig i dette. Det er ikke ydmykt å vie flere innlegg til å fortelle oss hvor mye bedre du er enn folk på studiet ditt (og alle skrivefeilene gjør at dette blir enda mer panneklask). Dere er forskjellige, det er det eneste problemet her. Hvis du ikke trives sosialt med disse menneskene, bruk tiden din på studier, andre venner, hobbyer, jobb. Endret 14. april 2016 av Okapi
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #11 Skrevet 14. april 2016 Jeg tror du mener at du ikke finner de som er dine beste venner der. Tror det mulig er det som frustrerer deg litt. Alle kan ha venner, bekjente, folk som har tillit til en, men du savner å finne de du har kjemi med? Anonymkode: 3516b...d1f
Sagen12 Skrevet 14. april 2016 Forfatter #12 Skrevet 14. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du mener at du ikke finner de som er dine beste venner der. Tror det mulig er det som frustrerer deg litt. Alle kan ha venner, bekjente, folk som har tillit til en, men du savner å finne de du har kjemi med? Anonymkode: 3516b...d1f Ja! Korrekt!!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #13 Skrevet 14. april 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo tydelig at du ikke aksepterer hvordan andre er på måten du formulerer innlegget ditt. Du er frustrert fordi de ikke er likedan deg. Du skriver det jo til og med i dette innlegget. Jeg ser ikke helt behovet ditt for å påpeke så mange ganger at du har så mange venner på studiet, at de respekterer deg, at du er ydmyk etcetcetc. Det er jo tydelig at du ikke passer ordentlig inn. Det vil ikke si at du er et utskudd som alle hater, men at dere ikke er så kompatible at dere kan danne en god og trygg relasjon. Anonymkode: 99e21...bc3 Vedkommende lenger ned satt ord på det jeg har formulert så dårlig til dere... Under: 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du mener at du ikke finner de som er dine beste venner der. Tror det mulig er det som frustrerer deg litt. Alle kan ha venner, bekjente, folk som har tillit til en, men du savner å finne de du har kjemi med? Anonymkode: 3516b...d1f Anonymkode: eb691...b05
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #14 Skrevet 14. april 2016 Hva studerer du? Anonymkode: 311f8...f4c
Sagen12 Skrevet 14. april 2016 Forfatter #15 Skrevet 14. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva studerer du? Anonymkode: 311f8...f4c En slags kombinasjon av økonomi og noe annet, liten høgskole.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #16 Skrevet 14. april 2016 9 minutter siden, Sagen12 skrev: Ja! Korrekt!! Da syns jeg du skal legge merke til hvem som tar kontakt med deg, og hvorfor. Kanskje forsøke å vri samtaler inn på ting du synes er interessant eller morsomt. Sondere terrenget litt. Og om du husker at andre nok kan kjenne på det samme, kanskje det blir litt lettere å ikke irritere seg over at de forsøker å være kule? Se på holdninger, hva de interesserer seg for, inviter de du synes virker mest interessante på en eller annen hobby eller noe utendørsaktivitet. Det er vår og lyst ute, så det burde jo passe? Anonymkode: 3516b...d1f
Sagen12 Skrevet 15. april 2016 Forfatter #17 Skrevet 15. april 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Da syns jeg du skal legge merke til hvem som tar kontakt med deg, og hvorfor. Kanskje forsøke å vri samtaler inn på ting du synes er interessant eller morsomt. Sondere terrenget litt. Og om du husker at andre nok kan kjenne på det samme, kanskje det blir litt lettere å ikke irritere seg over at de forsøker å være kule? Se på holdninger, hva de interesserer seg for, inviter de du synes virker mest interessante på en eller annen hobby eller noe utendørsaktivitet. Det er vår og lyst ute, så det burde jo passe? Anonymkode: 3516b...d1f Folk tar kontakt med meg fordi jeg er en imøtekommende og hyggelig person, så glir jo lett inn de fleste plasser! Men der er så få jeg føler kjemi med.. Det er tøft! Også når jeg skal gjøre oppgaver foretrekker jeg å gjøre det selv, fordi jeg ikke lærer noe av å samarbeide med andre..
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #18 Skrevet 15. april 2016 12 timer siden, Sagen12 skrev: Folk tar kontakt med meg fordi jeg er en imøtekommende og hyggelig person, så glir jo lett inn de fleste plasser! Men der er så få jeg føler kjemi med.. Det er tøft! Også når jeg skal gjøre oppgaver foretrekker jeg å gjøre det selv, fordi jeg ikke lærer noe av å samarbeide med andre.. Jo, du lærer å samarbeide med andre. Og det er noe av det viktigste å kunne i arbeidslivet! Anonymkode: 41552...04d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå