Gå til innhold

Date flere i begynnelsen - ok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente i beg av 30-årene som har datet et års tid etter et lengre forhold. I fjor sommer møtte jeg en veldig ålreit kar på nett som jeg snakket med i perioder, kun på nett. Rett over jul møttes vi for første gang, og siden februar har vi også hatt et seksuelt forhold. Jeg liker han veldig godt, men har ikke kjent forelskelse, og tenker heller ikke noe fremover med han. Han derimot er veldig "på", og har begynt å snakke om sommerferien osv. Han er veldig tydelig interessert i å formalisere det.

Jeg har aldri slettet profilen min på det nettstedet, og har nå de siste ukene snakket en del med en annen, som jeg liker veldig godt. Og han skal jeg møte i helgen...

Jeg har sagt i fra til han første at jeg ikke kan love han noe, og heller ikke føler noe spesielt utover at jeg liker ham... Er det fryktelig feil av meg å møte han andre på en kaffedate? Jeg føler jo litt på at jeg har han andre på gress...

Anonymkode: bd160...158

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Generelt er det greit å date flere en gang eller to i betydningen av nye mennesker man ikke kjenner, men etter det syntes jeg det er mest redelig å ha en om gangen. Det du skisserer, å holde på med en kar i flere måneder, mens du nå skal møte en ny ville ikke vært greit i mine øyne (som mann). 

Det er jo heller ikke så fair å begynne med blanke ark når man samtidig har en pulevenn syntes jeg. For min del ville det vært så langt fra mine verdier at jeg ikke hadde ønsket å date en kvinne som hadde det mens hun datet meg. Men det er jo selvfølgelig helt opp til han du treffer. 

Anonymkode: a8d06...75b

• Liker 6
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er greit å date sånn du forteller. Da må du i hvert fall være helt ærlig med han du har datet en stund nå. Du må si ifra til han at du bare har han som reserve til du finner noe bedre og at du har avtalt å møte en annen mann for kaffe i helgen. 

Siden han du dater er veldig "på" så er det mest rettferdig overfor han, så han kan velge om han vil fortsette å møte deg til du møter noen som gir deg sommerfugler og følelser, eller om han skal gå fra deg og finne en annen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Polly Ester skrev:

Nei, jeg syns ikke det er greit å date sånn du forteller. Da må du i hvert fall være helt ærlig med han du har datet en stund nå. Du må si ifra til han at du bare har han som reserve til du finner noe bedre og at du har avtalt å møte en annen mann for kaffe i helgen. 

Siden han du dater er veldig "på" så er det mest rettferdig overfor han, så han kan velge om han vil fortsette å møte deg til du møter noen som gir deg sommerfugler og følelser, eller om han skal gå fra deg og finne en annen. 

Er jo ikke bare ovenfor den man har på gress, men også ovenfor en ny date - om man velger å ikke fortelle det. Men hva skal man si? "Hei, det var hyggelig og ønsker å treffe deg igjen, men du, jeg har også en FF - går det greit eller?" Tror ikke det du...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ikke greit. Men hovedpoenget her, å lure han du allerede dater, DET er langt over grensen! Du vet allerede at du ikke vil mer, og så lar du han leve i troen på det? Jeg er jente og har blitt utsatt for det flere ganger, fy for en grusom følelse det er. Og ikke minst når man forsøker alt man kan for å ikke bli desperat, mens man etterhvert skjønner at man har blitt lurt av den andre. Selvfølelsen går rett i bånn. 

Så dump han du allerede dater, før du gjør noe mer. Og dump han UANSETT om du skal date han nye, du er jo uansett ikke interessert i han. 

Anonymkode: 2a351...5c9

• Liker 7
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke bare ovenfor den man har på gress, men også ovenfor en ny date - om man velger å ikke fortelle det. Men hva skal man si? "Hei, det var hyggelig og ønsker å treffe deg igjen, men du, jeg har også en FF - går det greit eller?" Tror ikke det du...

Enig. 

Kanskje ikke på første date, for da er det bare for å føle på stemningen. Men, hvis man velger å møte en ny date for andre eller tredje gang så burde man avslutte en FF. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det kan kalles dating når dere ligger sammen og har vært eksklusive hittil. Å date flere uten sex bare for å bli kjent ville jeg sett annerledes på.Tror det bare er sunt. Men i dette tilfellet kommer han som liker deg og tror dere har noe mer til å bli fryktelig såret. Ikke ok. 

Avslutt heller forholdet med han du utnytter hvis du egentlig ønsker å gå videre. Ingen fortjener å bli holdt på gress.

Anonymkode: 7fd99...3ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Polly Ester skrev:

Enig. 

Kanskje ikke på første date, for da er det bare for å føle på stemningen. Men, hvis man velger å møte en ny date for andre eller tredje gang så burde man avslutte en FF. 

Tja. Jeg syntes ikke det er fullt så greit på første heller, da man ikke er genuin og forsøker å finne ut av det på litt falske premisser. Å date flere kan være ok, når det gjelder at man har truffet flere en eller to ganger, men ikke en man har holdt på mange måneder med.

Om man ikke kan gi slipp på det man har ført man begynner å date, så er man ikke klar for å date i mine øyne. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke begynnelsen. Det er flere måneder inn i forholdet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal gjøre det som er best for deg.

Hvis beiler nr. 2 utvikler seg til seksuelt forhold ville jeg anbefalt deg å stoppe med beiler nr. 1. Før du er sikker så er det nok bare å kjøre på. Husk kondom!

Anonymkode: 29758...ff9

Skrevet (endret)

Tydelig at du er redd for å miste flørt nr1, for han gir deg jo selvtillit og sex, da er det vel greit å drite på følelsene hans da?

Så skal du att på til finne deg en ny en som ikke vet om at du puler på en annen, mens dere sitter å godsnakker med hverandre..

Endret av Bond
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Jeg er i samme situasjon, bare at jeg er mann. Dvs kjenner at det ikke vil bli noe langvarig og seriøst med hun jeg har truffet en stund nå, men om jeg hadde truffet noen andre før jeg avslutter det hadde jeg kjent meg som verdens verste fyr.

Anonymkode: 9bb22...aaa

• Liker 2
Skrevet

Tråden ryddet for personangrep.

Bond, forumansvarlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...