Gå til innhold

Hva har du fordommer mot?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk som stuper inn i diskusjoner uten å ha gode argumenter for sitt ståsted, og heller ikke tar i mot skikkelig argumenter fra andre dersom disse går i mot deres egne meninger.

Sånne er pyton og diskutere med. De maler og maler på de tre argumentene de har, og jeg har skikkelige fordommer mot sånne mennesker. Jeg ser på dem som uintelligente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanere som hele tiden sier: "God bless America..." og tror de er verdensmestere.

Og noen dialekter i Norge (og folkeslagene som tilhører dem...) :oops: . Men tør ikke si hvilke. Tør heller ikke si hvor jeg kommer fra! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanere gererellt. Her er jeg full av fordommer.

Samt forumbrukere med nick som hentyder till norrøn mytologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Folk som siterer et innlegg og svarer med

:enig_animasjon: :Nikke: eller :enig_animasjon: uten å supplere med noe annet. Man virker litt dum da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

De fleste av mine "fordommer" har jeg på bakgrunn av fakta og erfaringer. Mine fordommer blir som regel bekreftet. Ta vare på fordommene dine, de kan være nyttige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det jeg er mest lei av for tiden er nordmenn som rakker ned på amerikanere. Jeg kjenner amerikanere som er bosatt i Norge som knapt tør si hvor de kommer fra - fordi så mange nordmenn kan ikke la være å kommentere hvor "teite" og "overfladiske" amerikanere er. "Typisk amerikansk" er jo blitt et yndet uttrykk her til lands - og typisk amerikansk er da langt fra noe positivt.

Tør tippe at de fleste av de som kommer med disse utsagnene hverken kjenner noen amerikanere eller noensinne har vært i USA selv ... jeg blir like irritert og flau hver gang jeg leser slike generaliseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det jeg er mest lei av for tiden er nordmenn som rakker ned på amerikanere. Jeg kjenner amerikanere som er bosatt i Norge som knapt tør si hvor de kommer fra - fordi så mange nordmenn kan ikke la være å kommentere hvor "teite" og "overfladiske" amerikanere er. "Typisk amerikansk" er jo blitt et yndet uttrykk her til lands - og typisk amerikansk er da langt fra noe positivt.

Tør tippe at de fleste av de som kommer med disse utsagnene hverken kjenner noen amerikanere eller noensinne har vært i USA selv ... jeg blir like irritert og flau hver gang jeg leser slike generaliseringer.

Her er jeg ganske enig. Ser heller ikke problemet i at en amerikaner faktisk er patriotisk når det gjelder landet sitt.Synes faktisk at nordmenn kunne vært mer patriotiske og stolte. Tror mange nordmenn har skapt et litt feil bilde av amerikanere ut i fra media og hvordan ting blir framstilt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Her er jeg ganske enig. Ser heller ikke problemet i at en amerikaner faktisk er patriotisk når det gjelder landet sitt.Synes faktisk at nordmenn kunne vært mer patriotiske og stolte.  Tror mange nordmenn har skapt et litt feil bilde av amerikanere ut i fra media og hvordan ting blir framstilt der.

Som musikk i mine ører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Dette er dog ikke ett tema om amerikanere. Jeg kjenner og har vært i USA maange ganger. Noen få er intelligente og interresert i andre lands kulturer og ståsted. Svært mange mennesker er derimot svært skeptisk til alle andre land, kultur, språk og religion. Men om det er en "genetisk" feil med amerikanere eller dårlig skolesystem som opprettholder uvitenhet er IALLEFALL en annen diskusjon! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Kjære ungdumiell, Usa er nesten som et kontinent å regne. Om de ikke visste at Oslo lå i Norge eller noe lignende tåpelig som er en gjenganger i anekdoter fra anti- amerikanere, hva har det å si?

" Svært mange mennesker er derimot svært skeptisk til alle andre land, kultur, språk og religion."

Dette er sunt. Man bør være skeptisk og kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner at en del av svarene her er rettet til meg. Vil derfor minne om det jeg faktisk sa:

Amerikanere som hele tiden sier: "God bless America..." og tror de er verdensmestere.

Altså sa jeg ikke alle amerikanere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor unner du ikke mennesker fra verdens ledende land å være patriotiske?

Fordi det ikke er åpent for alle!!!!

Hei jeg har jo prøvd å forklare deg dette tusen ganger..!!!

Valhalla, helt ærlig, hva er det med setningen som er så vanskelig å skjønne?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvorfor unner du ikke mennesker fra verdens ledende land å være patriotiske?

Hva er bra med patriotisme Valhalla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Patriotisme er samlende for folket. I stedet for kun å egoistisk fokusere på sitt eget individ er man også opptatt av noe større, nasjonen. Patriotisme er viktig for fremgang i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotisme er samlende for folket. I stedet for kun å egoistisk fokusere på sitt eget individ er man også opptatt av noe større' date=' nasjonen. Patriotisme er viktig for fremgang i landet.[/quote']

Patriotisme fører også til skepsis mot andre, et forhøyet ego/selvbilde og i verste fall konflikter mellom grupper.

At patriotisme er viktig for fremgang i landet tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...