Gå til innhold

Plen full av mose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig å bli kvitt dette? Den er grønn, så sånn sett gjør det ikke så mye, men hadde da vært fint om det var litt gress i plenen også😝

Tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klipp den. Plenhold er ikke vanskelig: gress deler seg og vokser mer desto mer det klippes. Absolutt alt av mose og ugress blir svekket av klipping. Ergo er daglig klipping helt ideelt. Kjøp en billig robotklipper og len seg tilbake. 

Anonymkode: 366f8...2d8

Skrevet

Du må kalke den før snøen forsvinner.

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klipp den. Plenhold er ikke vanskelig: gress deler seg og vokser mer desto mer det klippes. Absolutt alt av mose og ugress blir svekket av klipping. Ergo er daglig klipping helt ideelt. Kjøp en billig robotklipper og len seg tilbake. 

Anonymkode: 366f8...2d8

Det stemmer ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det de artiklene om mose glemmer er at ikke alt gress trives i skyggeområder. Jeg har fulgt hvert eneste tips jeg har funnet om fjerning av mose, men den dritten kom tilbake hver gang. Så fant jeg ut at jeg måtte kjøpe et spesielt type gressfrø som er beregnet for skygge.

Anonymkode: 4080d...268

• Liker 1
Skrevet

En fin plen krever både riktig grunnarbeid og vedlikehold. Har mosen overtatt på grunn av dårlig grunnarbeid eller beliggenhet kan en ikke vedlikeholde seg til et godt resultat.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar plenen vokse seg digert med engkarse og det hele om våren, til den sår seg selv på nytt. Da får mosen lite lys. Siden klipper jeg ofte, gjødsler og kalker. Den kommer likevel tilbake her i skyggelandet...

Anonymkode: b5ca6...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...