AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 Jeg har en katt som ble født i Norge, og har bodd og vært hos veterinærer i Norge i mange år. Etter en krisesituasjon hvor jeg måtte flytte raskt til en ny leilighet hvor jeg ikke kunne ha katten lenger, så ble eneste mulighet å sende katten til foreldrene mine, som bor i Sverige. Katten bor nå i Sverige, og han har ikke noe pass eller id-merking. Nå trenger han å se en dyrlege, og nærmeste dyrlege ligger i norge (Halden). Hva sier jeg til dyrlegen? Det var vel ikke helt ideelt at katten passerte grensen uten nødvendig pass og slikt akkurat, det vet jeg. Men får jeg noe konsekvenser, eller kan jeg bare betale for det som evt trengs hos dyrlegen før katten returnerer til Sverige igjen? Anonymkode: 1ee8b...d23
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #2 Skrevet 14. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en katt som ble født i Norge, og har bodd og vært hos veterinærer i Norge i mange år. Etter en krisesituasjon hvor jeg måtte flytte raskt til en ny leilighet hvor jeg ikke kunne ha katten lenger, så ble eneste mulighet å sende katten til foreldrene mine, som bor i Sverige. Katten bor nå i Sverige, og han har ikke noe pass eller id-merking. Nå trenger han å se en dyrlege, og nærmeste dyrlege ligger i norge (Halden). Hva sier jeg til dyrlegen? Det var vel ikke helt ideelt at katten passerte grensen uten nødvendig pass og slikt akkurat, det vet jeg. Men får jeg noe konsekvenser, eller kan jeg bare betale for det som evt trengs hos dyrlegen før katten returnerer til Sverige igjen? Anonymkode: 1ee8b...d23 Katten vil bli satt i karantene på grensen når du skal inn i landet. Blir den ikke det, har dyrlegen plikt til å holde den tilbake og varsle Mattilsynet slik at katten blir plassert i karantene. Kommer dere unna dette, også, skal det svært mye til for at dere ikke blir stoppet når dere skal over til Sverige igjen -> karantene. Anonymkode: e7ee1...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå