AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 Er så irritert nå.. Solgte noen fine merkeklær til en via finn. Hun ønsket å få dette sendt i postoppkrav. Dette kostet meg nesten 300 kr, men tenket det var greit iom at hun skulle betale dette - altså at jeg fikk betalt for tøyet + utgifter ved å sende i postoppkrav. (Vi var enig om dette). Tiden gikk og ingen penger på konto. Sjekket kollinr og pakken sto som uavhentet. Sendte henne mail med kollinr og det hele og ba henne innstendig om å hente pakken før fristen var ute. Ingen svar og ingen pakke ble hentet. Nå er pakken sendt i retur tilbake til meg. Har sendt henne 3 mailer om dette - ingen svar tilbake. Hva kan jeg gjøre videre? Burde jeg kontakte finn.no og få henne blokkert eller noe?? Utrolig irriterende når jeg har så dårlig råd - var jo en grunn til at jeg la ut ting til salgs - og ikke bare mistet jeg andre potensielle kjøpere ved å selge til henne, men også betalt 300 kr for ingenting.. Anonymkode: aac33...ca7
Sirah Skrevet 14. april 2016 #2 Skrevet 14. april 2016 Det er dessverre risikoen du tar når du sender i postoppkrav Har opplevd det samme og det er helt ufattelig irriterende! Anbefaler på det sterkeste Finns betalingsgaranti..... 6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #3 Skrevet 14. april 2016 Send henne et postkort der du skriver hva du synes om det. Det er flaut, det! Anonymkode: 28c20...075 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #4 Skrevet 14. april 2016 Dersom det er mulig å involvere finn, ville jeg gjort det. Anonymkode: ab6ae...387 3
Salka Skrevet 14. april 2016 #5 Skrevet 14. april 2016 Så utrolig kjedelig. Opplevd det samme selv. Derfor jeg så å si aldri sender i oppkrav. Hvis kjøper absolutt ikke vil bruke finns betalingsgaranti krever jeg porto og oppkrav betalt på forhånd. Da er terskelen for å la være å hente mye høyere. Oppkrav er jo svindyrt. Ville sagt fra til Finn. Jeg hadde ei en gang som skulle ha ditten og datten, men det kom aldri noe penger. (Hun ville forhåndsbetale) Dette gjentatte seg på flere annonser og dumsnill som jeg var fikk hun mange sjanser. Dessverre var hun først ute med å svare gang på gang og, skulle tro hun ikke gjorde annet enn å glo på Finn. Det ble ganske plagsomt til slutt siden hun hele tiden enten sa hun hadde betalt, skulle betale dagen etter eller kom med andre tåpelige unnskyldninger. Det var jo flere som var interesserte, men jeg hadde jo sagt til dem at tingene var solgt. Til slutt kontaktet jeg Finn om useriøs kjøper som hadde vært useriøs gjentatte ganger. Dagen etter sto det penger på kontoen min gitt! Så da ble pakken sendt samme dag. Da var det flere uker siden hun liksom hadde betalt. Har i ettertid hørt at hun har lurt mange. (Hestemiljøet i Norge er ikke så stort, så sånt sprer seg fort) Folk som da har trodd på at hun har betalt og sendt pakken før pengene sto på kontoen og aldri fått pengene. Hun ble utestengt fra Finn, hvor lenge vet jeg ikke. Ikke hørt fra henne på lenge og kommer til å svare at tingen er solgt om hun kontakter meg igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #6 Skrevet 14. april 2016 Hvia man skal bruke postoppkrav, så bør kjøper alltid enten vippse over eller sette inn pengene på konto for postoppkravsfrakten på forhånd, før selger sender pakken i oppkrav. Da har man som selger ingen tap hvis kjøper ikke henter ut pakken på posten. Og mest sannsynelig vil kjøperen hente ut pakken også Anonymkode: c9727...bad 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #7 Skrevet 14. april 2016 Bruker alltid betalingsgarantien til finn. Vil folk på død og liv betale i oppkrav forlanger jeg porto og oppkrav på konto før jeg sender, slik at oppkravsavgiften for å få ut pakken kun er varens pris. Da henter de. Anonymkode: 590f9...bb8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #8 Skrevet 15. april 2016 Man har faktisk lov til å ombestemme seg iflg norsk lov. Det kan ha hendt noe som gjør at hun ikke hadde råd til å hente ut pakken. Du får se på pengene som forsvunnet og lære til neste gang du skal selge noe Anonymkode: 41f5b...a20
Illuminatum Skrevet 15. april 2016 #9 Skrevet 15. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Man har faktisk lov til å ombestemme seg iflg norsk lov. Det kan ha hendt noe som gjør at hun ikke hadde råd til å hente ut pakken. Du får se på pengene som forsvunnet og lære til neste gang du skal selge noe Anonymkode: 41f5b...a20 Nei, der faktisk ikke lov å ombestemme seg i kjøp mellom to privatpersoner. En avtale er en avtale. 2
Lykkehjerte Skrevet 15. april 2016 #10 Skrevet 15. april 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Er så irritert nå.. Solgte noen fine merkeklær til en via finn. Hun ønsket å få dette sendt i pbetalingen Dette kostet meg nesten 300 kr, men tenket det var greit iom at hun skulle betale dette - altså at jeg fikk betalt for tøyet + utgifter ved å sende i postoppkrav. (Vi var enig om dette). Tiden gikk og ingen penger på konto. Sjekket kollinr og pakken sto som uavhentet. Sendte henne mail med kollinr og det hele og ba henne innstendig om å hente pakken før fristen var ute. Ingen svar og ingen pakke ble hentet. Nå er pakken sendt i retur tilbake til meg. Har sendt henne 3 mailer om dette - ingen svar tilbake. Hva kan jeg gjøre videre? Burde jeg kontakte finn.no og få henne blokkert eller noe?? Utrolig irriterende når jeg har så dårlig råd - var jo en grunn til at jeg la ut ting til salgs - og ikke bare mistet jeg andre potensielle kjøpere ved å selge til henne, men også betalt 300 kr for ingenting.. Anonymkode: aac33...ca7 Dette var en kjedelig situasjon! Ville ha samlet på mailene, og kontaktet finn.no! Høres lurt ut ved senere anledninger, det å motta betalingen før du sender. Håper dette ordnes til det beste for deg!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #11 Skrevet 15. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Man har faktisk lov til å ombestemme seg iflg norsk lov. Det kan ha hendt noe som gjør at hun ikke hadde råd til å hente ut pakken. Du får se på pengene som forsvunnet og lære til neste gang du skal selge noe Anonymkode: 41f5b...a20 Nei, man har faktisk ikke lov til det... Anonymkode: 69488...40e
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #12 Skrevet 15. april 2016 Får ikke tak i dama.. Får bare se på dette som en irriterende lærepenge. Kommer aldri til å sende i postoppkrav igjen, med mindre kjøper betaler frakt og omkostninger før jeg sender pakken - så taper jeg iallefall ingenting på det. Bare surt at jeg mistet potensielle andre seriøse kjøpere og brukte 300 kr på å sende en pakke til meg selv med mitt eget tøy... Ja,ja... Takk for svar - håper hun ikke gjør dette mot andre selgere også da.. Anonymkode: aac33...ca7
Gjest Mysticgirl Skrevet 15. april 2016 #13 Skrevet 15. april 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får ikke tak i dama.. Får bare se på dette som en irriterende lærepenge. Kommer aldri til å sende i postoppkrav igjen, med mindre kjøper betaler frakt og omkostninger før jeg sender pakken - så taper jeg iallefall ingenting på det. Bare surt at jeg mistet potensielle andre seriøse kjøpere og brukte 300 kr på å sende en pakke til meg selv med mitt eget tøy... Ja,ja... Takk for svar - håper hun ikke gjør dette mot andre selgere også da.. Anonymkode: aac33...ca7 Fy så irriterende! Jeg har selv tapt 2670 kr på noe tøy jeg forhåndsbetalte og aldri fikk. Så jeg opplevde det andre veien. Uansett irriterende at man ikke kan stole på folk lengre. Gjør aldri den feilen igjen, med mindre det er et seriøst selskap jeg stoler på
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #14 Skrevet 15. april 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får ikke tak i dama.. Får bare se på dette som en irriterende lærepenge. Kommer aldri til å sende i postoppkrav igjen, med mindre kjøper betaler frakt og omkostninger før jeg sender pakken - så taper jeg iallefall ingenting på det. Bare surt at jeg mistet potensielle andre seriøse kjøpere og brukte 300 kr på å sende en pakke til meg selv med mitt eget tøy... Ja,ja... Takk for svar - håper hun ikke gjør dette mot andre selgere også da.. Anonymkode: aac33...ca7 Du kan jo rapportere det inn til finn da? Skjer det flere ganger, så kanskje hun får en advarsel eller blir utestengt. Er så sykt irriterende med sånne folk Anonymkode: c9727...bad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå