Gå til innhold

Ukjente som ber om navn og kontonummer på døra di

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere ganger i det siste fått besøk av en hjelpeorganisasjon, de vil gjerne ha støtte til en spesifikk sak. Noen av dem er ting jeg kunne tenke meg å støtte med en viss sum. Men det går altså ikke. 
Jeg må skrive meg opp på en liste og oppgi kontonummeret mitt med trekk. Fikk forklart at jeg kunne velge å ikke bli trukket visse mnd.
For meg er det helt uaktuelt å gi kontonummeret mitt til en fremmed som står på døren min. De går med vester og papirer, men hvor vanskelig er det egentlig å forfalske disse da. Et lite søk så kommer det opp flere artikler om nettopp dette. Så hvorfor går de frem på den måten da tro,
Og jeg synes det er rart det ikke går an å gi en en gangs sum der og da, uten å måtte binde seg opp.
Er det flere som føler utrygghet ved å bli bedt om å oppgi kontonummeret sånn uten videre? 

Anonymkode: 899ae...8d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd,  men kommer aldri til å oppgi kontonr.  i en slik situasjon!  

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri oppgitt kontonummer sammen med signatur til noen som oppsøker meg. Men for de holder det at en og annen lar seg lure.

Jeg hadde ringt politiet og varslet om det gikk noen og banket på dørene som ville ha signatur og kontonummer.

Anonymkode: a0df3...9a1

• Liker 1
Skrevet (endret)

aldri oppgi kontonummer, aldri!

hvis du skal bidra skal du få en giro, eller bidra kontant

Endret av makkapakka
AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres veldig merkelig ut. Hadde aldri oppgitt kontonr og tillattelse til å trekke fra konto. Om det var noe jeg ville støtte, så hadde jeg selv tatt kontakt med organisasjonen gjennom hjemmesidene dems!

Anonymkode: 97f53...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Nei, det er jo helt uaktuelt for meg også, må si jeg stusser veldig over fremgangsmåten for jeg tror egentlig at ( iallfall vedkommende som var her sist) kom fra gitte organisasjon. Vedkommende forklarte meg etter at han forsto at jeg ikke kom til å binde meg opp hvordan jeg skulle gå frem ved å kontakte organisasjonen for å gi en en gangs donasjon. 

Nå har ikke kommet så langt som å se denne listen eller papirene jeg må skrive på, men jeg tror det dreier seg om å signere en avtalegiro til organisasjonen og der må man naturlig nok oppgi kontonummer. Og jeg ble forklart at jeg måtte signere en liste og oppgi kontonummer. Så jeg tror du både havner i en giverliste meg kontaktopplysninger, og at du binder deg opp til en avtalegiro i mnd. 
Jeg synes bare det er spesielt å gå rundt på dørene og be folk signere for autotrekk. 

Nå kommer det aldri til å skje at jeg signerer noe eller binder meg opp på den måten, og aldri i verden om jeg gir bort kontonummeret til et fremmed menneske på den måten, men det vil alltid være noen som gjør dette. 
Jeg ville bare høre om andre også tenkte som meg, eller om det var jeg som var for skvetten her.

Anonymkode: 899ae...8d5

Skrevet

Jeg hadde takket om informasjon og bedt om en nettside eller annet kontakt info så jeg kunne vurdert om jeg ville gi.

Aldri gi kontonummer sånn på døra.

a

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en del av en villet samfunnsutvikling. :)

Anonymkode: da3d9...5f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...