Gå til innhold

Tips til magre og lettvinte middagsretter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er i sluttfasen til "Operasjon sommerkropp", og jeg har valgt å ikke hoppe på noen spesiell diett, men bare passe på kosthold og hva jeg putter i munnen. Men jeg begynner å bli matlei. Jeg har et godt utstyrt kjøkken, men jeg har det ofte travelt og lang reisevei hjem fra jobb. Så jeg ender alltid opp med å gå for middagsvarianter som er gjort på pluss/minus en halvtime. 

Jeg er spesielt lei av retter med kylling.....

Har noen tips til meg til gode og magre/sunne middagsretter? Som også er lette å lage eller tar kort tid?

Takk!

Anonymkode: 5b626...5a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Linsegryte:

Hakk litt løk og hvitløk. Stek i litt olje sammen med litt chilli, masse karri og litt andre krydder. Tilsett et par never tørre linser og vann så det dekker godt. Del noen grønnsaker i biter og tilsett. Tilsett en buljongterning og litt soyasaus Kok ris etter anvisning på pakken. Sett deg å slapp av til linsene og risen er ferdigkokt. Voila, en deilig linsegryte med ris, på ca 45 min. Varier grønnsaker, krydder og andre tilsetninger.

Spikersuppe:

Ta det du har av grønnsaker i kjøleskap og fryser, del i passe biter og putt i ei gryte sammen med vann og buljongterning. Kok til grønnsakene er ferdig. Sleng i litt pølsebiter, kjøttrester e.l. hvis du har.  Smak til med pepper. Server med flatbrød eller grovbrød, eller som den er.
Tips: Kutt opp grønnsakene kvelden før, og sett gryta i kjøleskapet. Da er det mindre å gjøre når du kommer hjem.

Taco:

Taco kan være veldig sunt, hvis du bruker bare litt kesam, kutter ned på ostemengden, bytter ut noe av kjøttet med bønner og lar det meste av fyllet være grønnsaker. Det tar ikke lang tid å lage til.

Gryterett med masse grønnsaker som du lager i store porsjoner og fryser ned. Ta opp en porsjon og sett i kjøleskapet kvelden før, varm opp i en gryte når du kommer hjem.

Fisk i form:

Legg grønnsaker i en ildfast form. Legg på fisk. Salt og pepper. Sett inn i ovnen og gjør noe annet. Formen kan forberedes dagen før.

AnonymBruker
Skrevet

Supper :)

Gulrotsuppe er favoritten er. Et raskt googelsøk og du finner mange gode,enkle,sunne og spennende oppskrifter.

Anonymkode: b13ed...009

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...