Gå til innhold

Fått tilsendt vitnemål som ble ødelagt i posten....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal søke utdanning, og må sende inn vitnemål innen den 15. April. Betalte 500 kr for å få de tilsendt. Får de sammenknøvlet til det ubrukelige i posten. Har ringt Posten, og de sa at de skal ta det videre. Hvordan går man så frem? Har kastet vekk fem hundre kr på vitnemålene, samtidig som at de er helt ubrukelige nå som de er knøvlet sammen til en ball... Hva slags mennesker gjør sånt!? Hva er galt med Posten her i landet... Hva gjør jeg videre med dette? Må legge til at postkassa var tom for annen post, så det var ingen grunn til å knøvle det sammen på den måten. Jeg mottar ikke reklame i posten. 

Anonymkode: 62778...79e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ringte Posten, de skulle ta det videre, sa de. Jeg ønsket navnet på personen som leverer posten. Hvordan tar jeg dette videre? 

Skrevet

Håper du startet med å finne en løsning for vitnemålet ditt og de som trenger å ta i mot dette først? 

• Liker 5
Skrevet

Ring studiestedene du skal søke på nå med en gang og forklar dem problemet! De vet som oftest hva som skal gjøres i slike situasjoner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal søke utdanning, og må sende inn vitnemål innen den 15. April. Betalte 500 kr for å få de tilsendt. Får de sammenknøvlet til det ubrukelige i posten. Har ringt Posten, og de sa at de skal ta det videre. Hvordan går man så frem? Har kastet vekk fem hundre kr på vitnemålene, samtidig som at de er helt ubrukelige nå som de er knøvlet sammen til en ball... Hva slags mennesker gjør sånt!? Hva er galt med Posten her i landet... Hva gjør jeg videre med dette? Må legge til at postkassa var tom for annen post, så det var ingen grunn til å knøvle det sammen på den måten. Jeg mottar ikke reklame i posten. 

Du bor tydeligvis i samme område som meg.  To ganger i uken opplever vi at posten blir krøllet sammen i postkasen, selv om det er god plass i den.  Det er alltid samme postbud som leverer på disse dagene, og alle andre klarer å legge posten i postkassen på ordentlig måte.

Selv om det er irriterende og plagsomt må du fokusere på det viktigste først.
Få tak i et vitnemål du kan sende videre.
Kan du bruke strykejernet for å glatte det ut?  Det kan hjelpe noe.

Anonymkode: 4fc42...617

AnonymBruker
Skrevet

Har forsøkt å fukte papirene, og lagt de i press nå, men de er virkelig stygge, og gir ikke et godt inntrykk heller, å sende så stygge vitnemål. Er jo noe av de viktigste papirene man har. Er forbannet. Noen burde hatt sparken.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bor tydeligvis i samme område som meg.  To ganger i uken opplever vi at posten blir krøllet sammen i postkasen, selv om det er god plass i den.  Det er alltid samme postbud som leverer på disse dagene, og alle andre klarer å legge posten i postkassen på ordentlig måte.

Selv om det er irriterende og plagsomt må du fokusere på det viktigste først.
Få tak i et vitnemål du kan sende videre.
Kan du bruke strykejernet for å glatte det ut?  Det kan hjelpe noe.

Hvilket område bor du i?

Skrevet

Spør om du kan få de scannet inn og tilsendt på mail i PDF-form. Det fikk jeg!

Skrevet

Jeg fikk aldri papirer fra det ene skolestedet jeg gikk på,
da jeg etterlyste dem fikk jeg tilsendt nye uten at det kostet noe.

Prøv å kontakte studiestedet du gikk på :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar du for gitt at det er postbudets feil, og at det er gjort med vilje?

Anonymkode: 0209f...a42

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at det er postbudet og ikke pøbelstreker? Har du lås på postkassen?

Anonymkode: ad904...e97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket område bor du i?

5 km utenfor en by i Vestfold.

AnonymBruker
Skrevet

For det første, er det et studiested i Norge så er det ikke så viktig med et pent vitnemål, men at man kan se karakterer og hvilke emner du har tatt. Kan du det er det ikke noe problem med at det er kraftig krøllet. 

For det andre, hvis du ikke vil sende det inn, spør om du heller kan ta en kopi, og så kan du evt. forbedre det med bildeforandring. 

Posten følger du opp i etterkant når du får gjort det viktigste. 

Anonymkode: b27a2...628

Skrevet

Har du lås på postkassa?

Hvorfor skal du ha navnet på postbudet?for å trakassere han?anmelde?

Hvorfor ber du om å få tilsendt viktige dokumentet 1 dag før de skal leveres?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Har du lås på postkassa?

Det kan jo tenkes at hun har bedt om det tidligere, men at det ikke ble sendt før nå?

Anonymkode: 8599e...972

AnonymBruker
Skrevet
Den 14. april 2016 at 11.50, SunnivaOslo skrev:

Har du lås på postkassa?

Nei, for å vite at det ikke er eksen, som har besøksforbud. Er bare derfor. Har en viss mistanke.

Ba ikke om det en dag før, men det tok såpass lang tid i postgangen. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 14. april 2016 at 11.49, AnonymBruker skrev:

For det første, er det et studiested i Norge så er det ikke så viktig med et pent vitnemål, men at man kan se karakterer og hvilke emner du har tatt. Kan du det er det ikke noe problem med at det er kraftig krøllet. 

For det andre, hvis du ikke vil sende det inn, spør om du heller kan ta en kopi, og så kan du evt. forbedre det med bildeforandring. 

Posten følger du opp i etterkant når du får gjort det viktigste. 

Anonymkode: b27a2...628

De skulle ringe tilbake, Posten, men det har de ikke gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...