Gå til innhold

Hva slags bil har du og hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest 2Bhonest
25 minutter siden, Erazor skrev:

Jeg synes Model S egner seg til mye mer enn kjøring i byen og kortere distanser, så lenge man planlegger litt og har SuperCharger-tilgang på strekningen, eventuelt ladeplass på destinasjonen.

Jeg synes ikke at kjørefølelsen kan sammenlignes med en BMW, men det er selvsagt ting som kan forbedres på en Tesla, for eksempel inventaret. Mye går på personlig preferanse. Har hørt en del si at de vil ha en bil med motorlyd, jeg foretrekker stillheten fra en elbil, spesielt på lange strekninger.

Stillheten???? Kupeen i en tesla er knirkte og knarkete som på en gammel toyota....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har en BMW e61 LCI på 3. året og tilbakelagt 115k km på denne tiden - meget fornøyd med bilen.

min første BMW og mest sannsynlig ikke min siste, for det er en bil som gir mye kjøreglede og ikke minst komfort! Håper jeg kan få oppgradert til en F11 versjon når prisene synker lit.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, 2Bhonest skrev:

Stillheten???? Kupeen i en tesla er knirkte og knarkete som på en gammel toyota....

Jeg har ikke opplevd knirking, men det kan være du har kjørt en mandagsbil. Har fått med meg at det finnes noen slike. Dessuten kan det visstnok være litt hjulstøy om man sitter i bak, men det gjør jeg sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
48 minutter siden, Erazor skrev:

Jeg har ikke opplevd knirking, men det kan være du har kjørt en mandagsbil. Har fått med meg at det finnes noen slike. Dessuten kan det visstnok være litt hjulstøy om man sitter i bak, men det gjør jeg sjelden.

Ikke den eneste....

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15062.0.html

Og her er en artikkel der bla. oppgradering av støydempning er et poeng....
http://www.elbil.no/kjope-elbil/elbiltester/3613-1-000-kilometer-med-tesla-model-s-70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Erazor skrev:

jeg foretrekker stillheten fra en elbil, spesielt på lange strekninger.

Stillheten i en elbil på lange strekninger? Kjørte du et gammelt vrak før du kjøpte Tesla? Du hører ikke noe annet enn vind- og dekksus når du kjører andre biler heller (på motor- eller landeveier).

Ønsker man stillhet i bybildet med mye start og stopp må man (som sjåfør) leve med pest eller kolera: enten brummingen fra en bil eller pipelyden til en elbil.

Anonymkode: 400ab...dc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Uhørt skrev:

Men siden jeg er singel så har jeg ikke bruk for 2 bukser. Får jo bare brukt 1 om gangen så kjøp om du har lyst.

Hvor dyre bukser der det du har som kan sammenligne dem med en Tesla? :P:ironi:

Jeg har en Toyota Rav 4, tror det er en 2008 modell. Den går som en kule, men kunne ønske det var sterkere lys i lyktene. Jeg kjøpte den forde jeg leverte inn leasingbil og måtte ha ny bil, fikk denne til en god pris. For meg er den romslig og veldig god å kjøre, synes den er bedre enn den nye volvo v 60 jeg hadde. Det var sportutgave med veldig stiv styring, var vond å kjøre gjennom krappe svinger og kjente hver eneste lille sprekk i vegen. Kunne tenke meg å ha en ny utgave av Rav 4 når min begynner å skrante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toyota yaris. Fant en som ikke hadde gått så langt og som var i god stand til en pris hvor jeg slapp billån. Veldig fornøyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2002 Honda Stream. Er litt lik Opel Zafira, men super sjelden og mye mer pålitelig. Trengte en sjuseter og Hondaen var lett å prute på - knapt noen vet at de fins. Veldig god å kjøre, spesielt for å være minivan. Bruker bare 0,7l/mil til tross for at den får skikkelig juling hele tiden. :)

Anonymkode: 37936...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stillheten i en elbil på lange strekninger? Kjørte du et gammelt vrak før du kjøpte Tesla? Du hører ikke noe annet enn vind- og dekksus når du kjører andre biler heller (på motor- eller landeveier).

Ønsker man stillhet i bybildet med mye start og stopp må man (som sjåfør) leve med pest eller kolera: enten brummingen fra en bil eller pipelyden til en elbil.

Anonymkode: 400ab...dc2

Forrige bilen min var faktisk en gammel skranglekasse, så jeg skal være med på at forskjellen sikkert virket større enn om jeg hadde hatt en nyere bil. Uansett virker det usannsynlig at jeg kommer til å kjøpe bensinbil igjen nå som jeg først har prøvd elbil. For mitt bruk er fordelene langt større enn ulempene, pluss at det er en bil jeg liker å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Audi a3 2012 modell. Kjøpte den rett og slett fordi jeg trengte en bil som var god å kjøre. Kjører en del mellom Oslo-Tromsø og Oslo-Bergen og etter mange prøvekjøringer landet jeg på Audien. Den er heller ikke så stor så den er lett å parkere. :) 

Anonymkode: 7af85...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ford Mondeo... Fantastiske kjøreegenskaper og mye bil for penga :)

Anonymkode: 11946...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...