AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #1 Del Skrevet 13. april 2016 Hvorfor valgte du den bilen du har i dag? Anonymkode: 157aa...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 13. april 2016 #2 Del Skrevet 13. april 2016 Jeg har en Nissan Quasquai +2. Kjøpte den først og fremst fordi i løpet av de nærmeste årene skal bilen brukes til øvelseskjøring. I tillegg var det et viktig moment at det er plass til 7. Aller helst ville jeg kjøpt elektrisk eller ladbar hybrid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 13. april 2016 #3 Del Skrevet 13. april 2016 Jeg har en Toyota Corolla, den var billig og jeg ville se hvor lenge den går. Drittlei den, men den nekter å dø. Jeg har en Nissan Patrol, for ting som ikke får plass og sånn at jeg kan kjøre på fjell og i fjæra og sånt, og for tilhengere. En Mercedes A klasse, jeg ville ha en økonomisk og fornuftig bil. Den er deilig å kjøre men føler den er litt trang. Jeg skal har byttet nissanen mot en elbil, men har ikke fått elbilen ennå. Det viser seg at jeg ytterst sjeldent får lyst til å kjøre med tilhenger på fjell, og den sluker drivstoff. Elbilen skal spare meg for å måtte fylle drivstoff, og er forhåpentligvis stillere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #4 Del Skrevet 13. april 2016 Toyota Avensis. Trenger plassen og alle anbefalte "en japansk". Anonymkode: 78336...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #5 Del Skrevet 13. april 2016 Volvo xc90. Er ikke bilinteressert så bare tar i mot det mannen prakker på meg 😊. Bestemte fargen selv da... Anonymkode: 73161...8db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daryl Dixon Skrevet 13. april 2016 #6 Del Skrevet 13. april 2016 Jeg har en Toyota landcruiser. Den er romslig og robust. Har ofte ned friluftsutstyr som tar plass og da er den genial. Men jeg har og litt lyst å prøve på en tesla, men siden jeg er singel har jeg ikke bruk for 2 biler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uhørt Skrevet 13. april 2016 #7 Del Skrevet 13. april 2016 13 minutter siden, Daryl Dixon skrev: men siden jeg er singel har jeg ikke bruk for 2 biler. Men siden jeg er singel så har jeg ikke bruk for 2 bukser. Får jo bare brukt 1 om gangen så kjøp om du har lyst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #8 Del Skrevet 14. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Toyota Avensis. Trenger plassen og alle anbefalte "en japansk". Anonymkode: 78336...be1 Du har kjøpt en Toyota som er europeisk, og har mere feil enn de som ble laget for 16 år siden, som VAR japanske. Anonymkode: 9054a...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 14. april 2016 #9 Del Skrevet 14. april 2016 BMW e60. Valgte den fordi jeg liker tysk kvalitet, den ser helt fantastisk ut, den er diger uten å se så fryktelig stor ut, den er en passe sportslig familiebil og det er en av få modeller som vi får plass til barnevogna i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomann Skrevet 14. april 2016 #10 Del Skrevet 14. april 2016 Kjøpte en Ford Focus sist på grunn av kjøreegenskapene. Før jeg kjøtpte den prøvde jeg A-klasse, Golf og A3, men synes ingen av dem klarte å leve opp til kjøreegenskapene til BMW. Focus var nærmest. Hadde egentlig lyst på en BMW, men likte ikke designet på 3-serien da. Når Focusen skal byttes ut har forhåpentligvis dagens 3-serie blitt fornyet og da går jeg nok tilbake til BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krs1996 Skrevet 14. april 2016 #11 Del Skrevet 14. april 2016 Renault Grand Scenic 2003 modell som jeg eier ca. 60% av sammen med faren min, fordi vi fikk en god pris fra pålitelig bilforhandler. Småfeil de selv ikke har merket får vi vanligvis fikset uten kostnad så lenge de oppstod før kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #12 Del Skrevet 14. april 2016 6 meter lang og 2,5 meter høy mercedes sprinter 5 seter med digert separet lasterom. Trenger plassen , liker å kunne stå oppreist i bilen og kunne gå rundt i den som en campingvogn. Plass til ALT , lavt forbruk og går fint å overnatte i den samtidig som den har lavt nok forbruk til daglig kjøring. Fantastisk familiebil med TV, kjøleskap og bra stereoanlegg! Har i tillegg en nyere BMW personbil til fruen og et par veteranbiler. I tillegg 6 motorsykler med forskjellige egenskaper. en er meget rask, en er for rein lek, en for motorsport og et par jeg syntes er skikkelig fine. Noen har en Munch litografi i stua, jeg har en klassisk MC i garasjen Anonymkode: 1a41e...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erazor Skrevet 14. april 2016 #13 Del Skrevet 14. april 2016 9 timer siden, Daryl Dixon skrev: Jeg har en Toyota landcruiser. Den er romslig og robust. Har ofte ned friluftsutstyr som tar plass og da er den genial. Men jeg har og litt lyst å prøve på en tesla, men siden jeg er singel har jeg ikke bruk for 2 biler. Jeg kan på det sterkeste anbefale å prøvekjøre en Tesla. Etterpå er det sannsynlig at du ikke har lyst til å kjøre noe annet. For øvrig er det mye mer plass i en Tesla Model S enn mange skulle tro. Bagasjerommet er på 740 liter (større enn en del stasjonsvogner), og i tillegg har man rom i frunken (litt mindre om man kjører dual motor, men likevel ekstra plass). Bilen har plass til for eksempel en 65-tommers TV (bilde), eller til å legge inn madrass for soveplass. Biler med panoramatak kan ha takboks. Det viktigste ankepunktet vil være om kjøremønsteret ditt støtter en Tesla (lademuligheter på strekningene du vanligvis kjører). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #14 Del Skrevet 14. april 2016 9 minutter siden, Erazor skrev: Jeg kan på det sterkeste anbefale å prøvekjøre en Tesla. Etterpå er det sannsynlig at du ikke har lyst til å kjøre noe annet. For øvrig er det mye mer plass i en Tesla Model S enn mange skulle tro. Bagasjerommet er på 740 liter (større enn en del stasjonsvogner), og i tillegg har man rom i frunken (litt mindre om man kjører dual motor, men likevel ekstra plass). Bilen har plass til for eksempel en 65-tommers TV (bilde), eller til å legge inn madrass for soveplass. Biler med panoramatak kan ha takboks. Det viktigste ankepunktet vil være om kjøremønsteret ditt støtter en Tesla (lademuligheter på strekningene du vanligvis kjører). Har kjørt Tesla S85 og det var en meget positivt opplevelse. Kommer helt sikkert til å kjøpe meg el.bil etterhvert. Men foreløpig syntes jeg de ligger for høyt i pris. Ikke for høyt sammenlignet med andre biler. Selv om jeg har nok penger jeg er ikke villig til å bruke nesten 500.000 på å forflytte meg rundt omkring, helt enkelt. Anonymkode: 1a41e...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #15 Del Skrevet 14. april 2016 14 minutter siden, Erazor skrev: Jeg kan på det sterkeste anbefale å prøvekjøre en Tesla. Etterpå er det sannsynlig at du ikke har lyst til å kjøre noe annet. For øvrig er det mye mer plass i en Tesla Model S enn mange skulle tro. Bagasjerommet er på 740 liter (større enn en del stasjonsvogner), og i tillegg har man rom i frunken (litt mindre om man kjører dual motor, men likevel ekstra plass). Bilen har plass til for eksempel en 65-tommers TV (bilde), eller til å legge inn madrass for soveplass. Biler med panoramatak kan ha takboks. Det viktigste ankepunktet vil være om kjøremønsteret ditt støtter en Tesla (lademuligheter på strekningene du vanligvis kjører). Herregud som jeg hater nyfrelste Tesla-eiere som omtaler områder på bilen som "frunk" og "nosecone" (en Tesla har ikke engang en "nosecone"). Anonymkode: 400ab...dc2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #16 Del Skrevet 14. april 2016 Jeg har en Mitsubishi colt, gammel og bulkete. Kjøpte den av en som ikke hadde behandlet den så bra, kun fordi den var billig og i kjørbar stand. Vil kjøpe en liten SUV når jeg får råd. Anonymkode: 3f0e5...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #17 Del Skrevet 14. april 2016 VW Caddy med "bare" 75HK! Le den som vil, men den er stødig og god å kjøre, snillere på drivstoff enn man skulle tro med så lit hk, og myyyye bagasjeplass! Riktignok på grønne skilter, men selv utgaven Life er det mye plass i. Årsak til det valget....kjøpte etter hva lommeboka klarte Anonymkode: 9054a...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erazor Skrevet 14. april 2016 #18 Del Skrevet 14. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har kjørt Tesla S85 og det var en meget positivt opplevelse. Kommer helt sikkert til å kjøpe meg el.bil etterhvert. Men foreløpig syntes jeg de ligger for høyt i pris. Ikke for høyt sammenlignet med andre biler. Selv om jeg har nok penger jeg er ikke villig til å bruke nesten 500.000 på å forflytte meg rundt omkring, helt enkelt. Anonymkode: 1a41e...a83 Jeg har ingen problemer med å se at Tesla Model S ligger høyt i pris, spesielt etter prisøkningene har man nådd smertegrensen til mange. Samtidig tror jeg det er mange som glemmer å ta alle utgifter med i regnestykket, ikke bare innkjøpspris. Når man kjøper en Tesla (eller en elbil generelt) vil man ha en høy innkjøpspris, men som oftest lavere driftsutgifter, som utjevner en del av forskjellen. Men ja, Model S og Model X er dyre, så nå er det bare å håpe at Tesla klarer å holde produksjonsplanen for Model ≡. Da blir det sannsynligvis enklere for mange å velge elektrisk. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud som jeg hater nyfrelste Tesla-eiere som omtaler områder på bilen som "frunk" og "nosecone" (en Tesla har ikke engang en "nosecone"). Anonymkode: 400ab...dc2 Nå vil jeg ikke kategorisere meg selv som «nyfrelst Tesla-eier», men grunnen til at jeg og mange andre bruker disse ordene er fordi de er mest funksjonelle for det de skal beskrive. Frunk er et enklere ord å bruke enn «fremre bagasjerom», og rent teknisk sett har Model S en nosecone, selv om den ikke har noen funksjon og skal fjernes nå som modellen får en ansiktsløftning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FriCol Skrevet 14. april 2016 #19 Del Skrevet 14. april 2016 Subaru Forester. Ville ha en driftsikker SUV, og samboer jobber med subaru, så da var valget enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #20 Del Skrevet 14. april 2016 Valgte den fordi den var svart.. Neida. Jeg har en Volvo V50, valgte den fordi det er en liten stasjonsvogn. Har to gutter, som ikke bruker vogn lengre eller må ha med seg masse ting. Orket derfor ikke en kjempestor stasjonsvogn (Hadde Opel Vectra før), og ville ikke ha en liten kombibil. Vi er mye på farten, så ville ha en dieselbil av nyere dato, som kanskje var litt miljøvennlig. Etter å hatt en Opel Vectra i 6år, ville jeg ha en driftssikker bil uten problemer, og valgte derfor Volvo, Alle rundt meg har en Volvo, mange er eldre, så tenkte at det var ett bra tegn. Anonymkode: d02c3...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå