Gjest Valhalla Skrevet 25. oktober 2004 #1 Skrevet 25. oktober 2004 Jeg har sett flere her som er overbevist om at Bush har hatt lavest iq av alle presidenter. Husker godt den falske iq testen der presidentene ble rangert. Les kjære Bush hatere. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251498 Under valgkampen i 2000 beregnet Sailer ut fra de 1206 poengene George Bush hadde på sin SAT-test, at presidentkandidaten hadde en IQ rundt 125, noe Sailer mente var rundt 10 poeng lavere enn Al Gores. Resultatet fra Kerrys SAT-test er ikke kjent, men Sailer har undersøkt begge kandidatenes militære tester. Ifølge Sailer bekrefter disse testene at Bush IQ i 22-årsalderen lå rundt 125 poeng, mens Kerrys IQ lå rundt 120. IQ-ekspterten Linda Gottfredson ved Delaware-universitetet, sier at analysen holder mål, og sier til New York Times at hun ikke er overrasket over resultatet, selv om mange tror at Kerry er den smarteste av de to kandidatene.
Superlammet Skrevet 25. oktober 2004 #2 Skrevet 25. oktober 2004 hehe, så Bush hadde høyere IQ da han var 22? tsktsk.. forteller meg igrunn nada nå da, i og med at mennesker har en rar tendens til å forandre seg med åra.. Det gjelder også IQ/EQ.
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2004 #3 Skrevet 25. oktober 2004 SAT? Går ikke det på tillært kunnskap?
Monstermagnet Skrevet 25. oktober 2004 #4 Skrevet 25. oktober 2004 Det er fullt mulig å være idiot selv med høy IQ. Snakker av erfaring :-)
Superlammet Skrevet 25. oktober 2004 #5 Skrevet 25. oktober 2004 Det er fullt mulig å være idiot selv med høy IQ. Snakker av erfaring :-) Hehe godt sagt, spess når det gjelder bush;)
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2004 #6 Skrevet 25. oktober 2004 Hehe, trodde det ved første øyekast sto "Bush høyere enn Kerry". Det hadde jeg ikke tvilt på Fant også noe annet interessant: "Iq tester sier noe om hvor flink du er til å ta iq tester. Thats basicly it" - Valhalla Her er link
Gjest Valhalla Skrevet 25. oktober 2004 #7 Skrevet 25. oktober 2004 Hehe, trodde det ved første øyekast sto "Bush høyere enn Kerry". Det hadde jeg ikke tvilt på Fant også noe annet interessant: "Iq tester sier noe om hvor flink du er til å ta iq tester. Thats basicly it" - Valhalla Her er link Det forandrer ikke at Bush har høyere iq? Det forandrer heller ikke at den undersøkelsen av presidenters iq som folk her tidligere har støttet seg til for å "bevise" at Bush er den dummeste presidenten noensinne var en hoax.
Monstermagnet Skrevet 25. oktober 2004 #8 Skrevet 25. oktober 2004 Det forandrer ikke at Bush har høyere iq? Det forandrer heller ikke at den undersøkelsen av presidenters iq som folk her tidligere har støttet seg til for å "bevise" at Bush er den dummeste presidenten noensinne var en hoax. Man trenger vitterlig ikke vise til noen IQ-test for å bevise at Bush er mindre begavet. Det klarer han utmerket selv med sine mange mer eller mindre idiotiske uttalelser.
Superlammet Skrevet 25. oktober 2004 #9 Skrevet 25. oktober 2004 Kom ikke grunnlaget for argumentet fra en SAT test som ble tatt for 20 år siden ellerno? Og jeg synes nok at Bush har overbevist nok om at han ikke er den skarpeste kniven i skuffen.. Min mening da.. Om Bush har 5 mer eller mindre i IQ enn Kerry tror jeg har nada å si. Har de høy IQ men lav EQ kommer de uansett ikke langt som president.. Latterlig at man skal henge seg opp i IQ, spesielt en som ble fastsatt for mange, mange år siden..
ivanka Skrevet 25. oktober 2004 #10 Skrevet 25. oktober 2004 nå bør det jo kanskje også tas med i betraktning at i mellomtiden har bush bedrevet mangeårig alkoholmisbruk, noe som svir av hjerneceller som bare pokker... 1206 er ikke så veldig imponerende på SAT, så er det sagt. SAT måler kunnskap, og ikke intelligens.
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2004 #11 Skrevet 25. oktober 2004 Et utrolig stakkarslig tynt straa du klamrer deg til, Valhalla. Kilden er tvilsom (konservativ skribent). Metodikken er latterlig, mildt sagt (omregnet iq fra andre tester). Men ut over det, saa har altsaa Bush misbrukt alkohol og kokain i mer enn 20 aar foer han ble 'frelst' (haha). Hvordan utvikler intelligens seg under slike forhold... Tabbene hans er utrolig mange, men for aa holde oss til det mest aktuelle: Han har ikke en gang klart aa passe paa 350 tonn av verdens mest avanserte eksplosiver. IAEA hadde i flere aar kontrollert dette lageret. IAEA oensket aa fortsette overoppsynet med dette lageret etter invasjonen, men fikk en kald skulder fra okkupasjonsmakten. IAEA forklarte meget tydelig hva det dreide seg om - likevel ble ikke saa mye som EN soldat satt paa oppgaven (viktigere aa passe paa oljeministeriet). 350.000 kg!!! Mindre enn 1 kg ble brukt paa Pan Am 103 (Lockerbie). Snakk om IQ... Lurer paa hvor eksplosivene kommer fra - de som daglig blir brukt mot soldater saa vel som sivile i Iraq.
Gjest Valhalla Skrevet 25. oktober 2004 #12 Skrevet 25. oktober 2004 Ja det var en tabbe, men er dette en tabbe som presidenten er direkte ansvarlig for eller er det andre militære sin feil? Mange godter seg over at presidenten skal være så dum, hvis det var tilfelle hadde han ikke blitt president.
Mette Skrevet 25. oktober 2004 #13 Skrevet 25. oktober 2004 Tråden er ryddet. Hold dere til temaet. Remyline Moderator
Anglofil Skrevet 25. oktober 2004 #14 Skrevet 25. oktober 2004 Det hjelper ikke å ha høy IQ, hvis du er sosialt dum.. Mvh Yvonne
ivanka Skrevet 26. oktober 2004 #15 Skrevet 26. oktober 2004 hallo, var det liksom over streken å hevde at bush er politikkens jessica simpson også nå?
Gjest Gjest igjen Skrevet 27. oktober 2004 #16 Skrevet 27. oktober 2004 Gammel traad, men jeg kan ikke dy meg: http://www.dailykos.com/story/2004/10/27/165910/82 Her demonstrerer pResidenten sin egen IQ - klart og tydelig for alle aa se.
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #17 Skrevet 27. oktober 2004 Min kilde sier at 1206 i poengscore på SAT ligger på rundt 80% korrekt. Det er ikke dårlig, men heller ikke eksepsjonelt bra. Ut ifra det jeg har lært om IQ så kvalifiserer ikke det til 125, som er relativt høyt. Så jeg skjønner ikke dette, og er egentlig kun enig i at et IQ testresultat forteller kun hvor flink man er til å ta IQ-tester.. VesleBråka
ivanka Skrevet 28. oktober 2004 #18 Skrevet 28. oktober 2004 1206 ligger på 3/4, dvs 75%. full SAT-score er 1600. 50% er hva du statistisk sett vil havne på hvis du gjetter på absolutt alle svar. dette er altså en ikke så veldig imponerende kunnskapstest bush tok i 18-års-alderen for å kvalifisere til college, der han hadde C i snitt. en norsk C er en gjennomsnittskarakter, en amerikansk C er en dårlig karakter. å basere et anslag av intelligens på en kunnskapsprøve tatt for flerfoldige tiår og betydelig alkoholmisbruk siden viser jo bare at det er temmelig puslete halmstrå man klamrer seg til her.
Søtpotita Skrevet 28. oktober 2004 #19 Skrevet 28. oktober 2004 Har ikkje stakkars Bush nok pes som det er? Det er ikkje berre berre å vera i ein slik posisjon som han er i....akkurat det seier vel litt om han?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå