needinspiration Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Hei, jeg tror nå at jeg maser veldig mye på dere her... Nå må jeg forberede meg til barnefordelingssaken min. Jeg ønsker å vite hvordan "rettssystemet" (i mangel av et bedre ord) er fra når stevning blir sendt til retten, til saksforberedende møtene blir, og kanskje hovedforhandling. Hvor lang tid vil dette ta? Må forberede meg mentalt til dette. Syns hele greia er grusomt, men nødvendig å gå gjennom for barnas skyld.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 7 minutter siden, needinspiration skrev: Hei, jeg tror nå at jeg maser veldig mye på dere her... Nå må jeg forberede meg til barnefordelingssaken min. Jeg ønsker å vite hvordan "rettssystemet" (i mangel av et bedre ord) er fra når stevning blir sendt til retten, til saksforberedende møtene blir, og kanskje hovedforhandling. Hvor lang tid vil dette ta? Må forberede meg mentalt til dette. Syns hele greia er grusomt, men nødvendig å gå gjennom for barnas skyld. Hva tenker du på da? Nå var det dommermøte jeg var i, usikker på om det blir det samme? I så fall kom det en sakkyndig hjem til meg og snakket med meg (og sikkert se hvordan jeg hadde det), og han hadde også vært hos far og snakket med han, og sett hvordan ting var hos han. De hadde også snakket med barnehagen og BUP. Jeg tror de baserte hoveddelen av sin avgjøreselse på grunnlag av det BUP hadde fortalt. Nå fikk ikke far ha noe kontakt med barnet etter første dommermøtet, de ville vente for å se om mitt barn ble bedre etter noen måneder. Da ble det nytt dommermøte, men her baserte de også hoveddelen på det BUP fortalte om barnet og far fikk fremdeles ikke lov til å ha barnet. Da fikk far en tidsfrist han kunne gå til et nytt dommermøte for å få barnet (spesielt om BUP mente det var forsvarlig å sende barnet til far igjen). Husker ikke hvor lang tid det var, men kanskje +/- 1 år. Han gikk ikke til et nytt dommermøte, og siden har jeg ikke hørt noe. Anonymkode: a0748...e2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå