AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Hei Har akkurat operert skulder og har må gå med fatle i 6 uker. Videre har jeg fått beskjed om å ikke drive med fysisk aktivitet før om 6mnd(!). Jeg har lagt på meg og er livredd for å gå opp mer, da jeg hverken får treng styrke eller noen ting. Er det mulig å gå ned bare med å gå turer og spise sunt? Alle tips taes imot med stort takk!! Anonymkode: e5c51...ca3
Gjest Kaffekrus Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 For å gå ned i vekt må du innta færre kalorier enn du forbruker. Det vil si at det selvsagt er mulig å gå ned i vekt selv om du ikke kan trene styrke. Men du må altså redusere kaloriinntaket. Må legge til at du selvsagt kan gå ned i vekt ved å spise sunnere, men sunn mat kan også være kaloririk. Avokado, nøtter, smør, olje er eksempler på matvarer som kan regnes som sunne, men inneholder mange kalorier - dermed må mengdene begrenses. Grunnen til at man anbefaler å kutte ut usunn mat, er at mye av den gir mange kalorier og lite metthetsfølelse - dermed blir det lett å spise for mye. I tillegg kan det fort erstatte mer næringsrik mat. At du vil gå turer er selvsagt positivt og bidrar til økt forbrenning, men det er altså matinntaket som har mest å si. Trening (når du kan) vil bidra til å øke muskelmassen og gi en strammere kropp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå