Uglems Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Hei!! Mannen min og jeg har prøvd siden oktober for at jeg skal bli gravid, men har fått høre at jeg må legge på meg? Jeg har ganske regelmessig menstruasjon, tar vitaminer og stabil vekt stort sett hele tiden (noen nedganger). Jeg er ganske normal tror jeg, 160 høy, 45 kg..trodde ikke det hadde noe å si hvis man generelt sett er frisk? Eller tar jeg feil? Jeg har så lyst å bli gravid leser alle symptomtråder, er like optimistisk hver måned til tanta kommer. Og jeg er like positiv denne gangen. Føles ut som jeg har hatt eggløsning i halvannen uke med litt ømme bryster, og andre eggløsningssymptomer..ganske hyppig samleie, men litt småuggen følelse i kroppen og totalt utslitt samt noen få menstruasjonssmerter... Lov å håpe hehe:) 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 Vi er igang med prøverør, og jeg fikk beskjed om at jeg måtte opp i vekt før jeg fikk prøverør... Så vekt har absolutt noe å si. Er man undervektig så kan det være vanskelig å bli gravid. Anonymkode: 1d9bf...71f 4
Trimsi Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 Vekt kan sikkert ha noe å si ja. Men så lenge du har regelmessig mens og et rimelig sunt og normalt kosthold kan jeg ikke tro dette skal ha særlig betydning i din situasjon. Jeg har alltid vært tynn "tynt bygd" men spist normalt og hatt regelmessig menstruasjon. Det tok nesten et år å bli gravid første gang. Fikk etterhvert vite at jeg hadde endometriose noe som jo kan vanskeligjøre graviditet. Det gikk raskere å bli gravid de neste gangene. Veldig mange ting spiller inn når det gjelder fertilitet hos både kvinner og menn, men så lenge du spiser greit, ikke stresser for mye og har samleie rundt eggløsning er det bare å gutse på Hvis ingenting har skjedd til sommeren kan dere jo ta en tur til legen og underøke om det er en medisinsk årsak.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #4 Skrevet 13. april 2016 Jeg ble aldri gravid før vekta gikk over 50 kg. Er 1.62. Men om det hadde noe med vekta å gjøre kan man jo aldri vite. Vi var prøverør i flere år, og det klaffet ganske kjapt etter jeg gikk opp noen kilo. Anonymkode: 0ccb7...701 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #5 Skrevet 13. april 2016 *prøvere, ikke prøverør! Anonymkode: 0ccb7...701
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #6 Skrevet 13. april 2016 De med 15 kg for mye har lettere for å bli gravid enn demi nedre del av normalskalaen. Så ja, opp minst 5 kg! Anonymkode: 6affd...9cd 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #7 Skrevet 13. april 2016 Jeg har blitt gravid flere ganger og mistet hver gang, lege og venner sier det trolig er pga lav vekt og næringsmangel. Går på vitaminer og kosttilskudd nå og har som mål å gå opp 8-10 kg. Kroppen må jo kunne ha nok næring og fett til seg selv først og fremst og har den ikke det vil den ikke klare å brødfø et foster. Bedre med for mye enn for lite i en sånn sammenheng, husk at det skal være lunt og godt for et foster og mer enn nok å livnære seg på. Anonymkode: 2c35a...710 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #8 Skrevet 13. april 2016 Du er altfor tynn og undervektig Anonymkode: 9d061...085
Trimsi Skrevet 15. april 2016 #9 Skrevet 15. april 2016 Den 4/13/2016 at 0.22, AnonymBruker skrev: Du er altfor tynn og undervektig Anonymkode: 9d061...085 Dette er tullete å si. Hun er slettes ikke altfor tynn, men hvis hun ikke er spinkelt bygd, er kresen eller småspist så bør hun prøve å legge på seg. Jeg har har nesten samme BMI som TS, bare bittelitt høyere. Jeg er naturlig tynn, er spedbygd og klarer ikke legge på meg selv om jeg spiser mye. Den eldste sønnen min er som en strek han også, spiser godt og mye men er like tynn. Jeg har saumfart alt jeg kan finne av info fra leger og spesialister på feltet, og vekt er ikke et problem så lenge man ikke får forstyrrelser i menstruasjonen. At den blir borte eller at syklusen kommer sjeldent. Men studier viser at hvis man er betydelig undervektig har man større sjanser for å spontanabortere i løpet av første semester. Dette kunne reduseres veldig ved å ta vitamin og mineraltilskudd. Det samme gjorde daglig inntak av frukt og grønnsaker.
Trimsi Skrevet 15. april 2016 #10 Skrevet 15. april 2016 Den 4/13/2016 at 23.53, AnonymBruker skrev: De med 15 kg for mye har lettere for å bli gravid enn demi nedre del av normalskalaen. Så ja, opp minst 5 kg! Anonymkode: 6affd...9cd Nja, studier forteller at de som er under "normalvekt" har vanskeligere for å bli gravide enn de som er over "normalvekt". Så ja, heller 15 kg for mere enn 15 kg mindre..:) 1
Uglems Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #11 Skrevet 16. juni 2016 Takk for svar folkens! Og VELDIG sen respons fra meg:) Jeg har funnet ut at jeg får heller bare spise normalt og det jeg går opp er de kg jeg trenger. Har gått opp 2 kg, men de forsvant fort etter to uker. Så da regner jeg med at jeg er i mitt normale og forhåpentligvis skal det gå bra:) Mensen min har også vært regelmessig så dette virker lovende:D
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #12 Skrevet 16. juni 2016 Det skader jo ikke å legge på seg litt. Men når du har helt regelmessig menstruasjon på den vekten er det ikke sikkert det har noe å si. Jeg er 163, ble litt for lett gravid på 46 kg Var altfor tynn, men det fine med graviditet er at man legger på seg av det. HahaAnonymkode: 2623d...377 1
Uglems Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #13 Skrevet 16. juni 2016 Ja man får jo litt former, har jeg hørt:) hadde ikke gjort noe å gå opp en til to str i bh liksom:D
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #14 Skrevet 16. juni 2016 Er jo egentlig ikke vekt i seg selv, men fett prosent må man opp i. Forventet normal fettprosent hos kvinner mellom 20 og opp i mot 30 prosent, mange kan tåle ned mot 16% uten helseproblemer. Men lavere enn det kan by på problemer med fertilitet, på grunn av hormonforstyrrelser. Anonymkode: 9caac...bd0 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #15 Skrevet 16. juni 2016 Siden du har regelmess Anonymkode: 94ad4...038
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #16 Skrevet 16. juni 2016 i Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Siden du har regelmess Anonymkode: 94ad4...038 Menstrajon så tenker jeg at vekten din ikke er årsaken til at du ikke enda er gravid. Jeg er slank uten noe spes former, smale hofter og har ligget på 58/60 kg og er 170 høy. Jeg har blitt rask gravid alle 3 gangene. Uansett det er jo viktigt med tanke på å spise nok og sunt seff. Anonymkode: 94ad4...038 1
FantasDick Skrevet 16. juni 2016 #17 Skrevet 16. juni 2016 6 timer siden, Uglems skrev: Jeg har funnet ut at jeg får heller bare spise normalt og det jeg går opp er de kg jeg trenger. Spiser du bevisst for lite? 2
Uglems Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #18 Skrevet 16. juni 2016 2 minutter siden, FantasDick skrev: Spiser du bevisst for lite? Nei, jeg spiser regelmessig frokost og middag. Kjenner ikke at jeg er sulten., så det blir ofte for lite. Men i en ideell verden, kan det virke lite,ja. Men ille med vilje aså:)
Million Skrevet 16. juni 2016 #19 Skrevet 16. juni 2016 (endret) Den 13.4.2016 at 21.40, Uglems skrev: Hei!! Mannen min og jeg har prøvd siden oktober for at jeg skal bli gravid, men har fått høre at jeg må legge på meg? Jeg har ganske regelmessig menstruasjon, tar vitaminer og stabil vekt stort sett hele tiden (noen nedganger). Jeg er ganske normal tror jeg, 160 høy, 45 kg..trodde ikke det hadde noe å si hvis man generelt sett er frisk? Eller tar jeg feil? Jeg er 160 cm og veide 42 kg da jeg ble gravid. Så det er mulig. Jeg brukte 5 mnd med aktiv prøving på å bli det. Jeg hadde regelmessig og normal menstruasjon, dog med kraftige mens-smerter som regel. Disse menssmertene forsvant etter at jeg hadde født og kom aldri tilbake. Får vel legge til at jeg alltid hadde har vært syltynn, og at det overhodet ikke var noe galt med matlysten eller spisingen min. Ingen spiseforstyrrelser eller noe som var årsaken til magerheten, altså, bare høy forbrenning og gener rett og slett. Jeg la på meg da jeg rundet 40 og er i dag normalvektig. Sånn, bare så ikke folk skriker opp om at jeg drev med noe slankehysteri e.l. mens jeg prøvde å bli gravid :-) (som er mange år siden nå) Endret 16. juni 2016 av Million 1
Uglems Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #20 Skrevet 16. juni 2016 Den Wednesday, April 13, 2016 at 0.04, AnonymBruker skrev: Jeg har blitt gravid flere ganger og mistet hver gang, lege og venner sier det trolig er pga lav vekt og næringsmangel. Går på vitaminer og kosttilskudd nå og har som mål å gå opp 8-10 kg. Kroppen må jo kunne ha nok næring og fett til seg selv først og fremst og har den ikke det vil den ikke klare å brødfø et foster. Bedre med for mye enn for lite i en sånn sammenheng, husk at det skal være lunt og godt for et foster og mer enn nok å livnære seg på. Anonymkode: 2c35a...710 Høres fornuftig ut:) det er næringen som er viktig å få i seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå