Gå til innhold

Fitbit vs pulsklokke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen forklare meg forskjellen på fitbit og en pulsklokke?

Hva liker du best? Fordeler og ulemper med dem? Jeg er hovedsakelig ute etter noe å måle pulsen med for å vite at jeg trener riktig, men synes det virker kjekt med søvnregistrering ol også. Hjelp?

Anonymkode: c1f01...1fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har to ulike funksjoner, og å sammenligne dem blir som å sammenligne epler og tomater.
Begge er frukt, men der stopper likheten, og bruksområdene.

Jeg har både fitbit og pulsklokke, bruker begge to, og er fornøyd med begge.

Anonymkode: 0057b...528

AnonymBruker
Skrevet

Men for å svare deg på forskjellen.

Fitbit registerer skritt gjennom hele dagen, registerer søvn, og Charge HR, Surge og Blaze registerer også andre aktiviteter.

Det er ikke en pulsklokke, selv om de overnevnte modellene registerer puls og trening i tillegg til skritt og andre aktiviteter.

Anonymkode: 0057b...528

Skrevet

Fitbit er ikke like god på å registrere pulsendringer, spesielt hyppige endringer som man ofte får ved intervalltrening, der har de ikke kommet langt nok i teknologien med å måle på armen og ikke med pulsbelte. Men den er en god aktivitetsmåler gjennom døgnet, og kan gi deg god informasjon om hvor flink du er til å bevege deg i løpet av dagen, og den kan også gi en helt grei pulsindikator når du for eksempel løper. Men skjermen vises kun når du aktiverer den, enten ved å løfte opp armen eller trykke på knappen på klokka, så den fungerer ikke så bra til å følge pulsen kontinuerlig når du trener. 

En pulsklokke er mye bedre på disse funksjonene, men er ikke alltid like god på å måle hverdagsaktiviteten, med noen hederlige unntak, som f.eks. Polar A360. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...