PeeWee Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Er det noen andre som har merket seg at det er endel menn her og andre nettforum som klager på at de er så snille, men allikevel får de ingen damer? Da spesielt norske damer? Det man også ser at de samme folkene i andre tråder legger ut om hvordan alle burde klare seg selv, at de fattige bare får sulte uten offentlig støtte, at kvinner ikke burde ha stemmerett, at alle innvandrere burde deporteres og at kvinner burde nektes jobb så de blir avhengige av sin mann? Det "artige" her er jo at disse selvutnevnte snille mannfolkene ellers viser klart trekk på sosiopati, borderline autisme og generelt sett rimelig kjipe holdninger? 34
Uhørt Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 Ordet snill. Det er så kleint når menn og gutter bruker det ordet. Omtrent alle er av natur snille, men å bruke det som erstatning for kjedelig er da det blir klamt. Snille menn som bare sitter i sofaen uten å gjøre noe. Det er kjedelig som er korrekt beskrivelse av slik oppførsel, og ikke snill. Det er ikke noe sjekketriks å si man er snill når man egentlig mener kjedelig. Der da er det ute. 21
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 Jeg har aldri forstått meg på dette. Har alltid tenkt at disse mennene er drømmemenn. Jeg datet et par uker siden, og måtte rett og slett droppe ham. Gikk mange runder med meg selv, han hadde alle kvalitetene jeg ønsker, var så utrolig snill og grei. Jeg forstod ikke hvorfor ikke kjemien var der, men den var ikke der. Og jeg tror rett og slett det var fordi han var for snill, for rolig, for kjedelig. Anonymkode: e2ad4...498 1
M1988 Skrevet 13. april 2016 #4 Skrevet 13. april 2016 Fra Two and a Half Men: "Nice guys don't finish last, they finish in the shower".. som er tull, for jeg faller for snille menn jeg Men de du nevner høres jo helt på trynet ut.. De sitter vel alene på slike forumer hele dagen og gjør ikke en flue for tred (fordi de ikke møter noen..)
Rosaboble15 Skrevet 13. april 2016 #5 Skrevet 13. april 2016 Jeg skjønner meg ærlig talt ikke på folk som beskriver seg selv som "snill" som om det skulle være noe spesielt. Det sier jo ingenting om hvem du er som person. Jeg tror enda ikke jeg har møtt noen som ikke er snill, det er allikevel ikke et ord jeg bruker for å beskrive andre, med mindre jeg ikke har noe annet positivt å si. Morsom, intelligent, god humor, varm utstråling og tilstedeværelse er ting jeg ser etter i en partner. Snill er en egenskap jeg rett og slett tar for gitt, ikke noe jeg aktivt leter etter. 7
studerende Skrevet 13. april 2016 #6 Skrevet 13. april 2016 Jeg har sett mange selvpåståtte snille menn som klager over at det er vanskelig å få seg dame. Jeg har også sett en del av disse snille mennene klage over at det er enklere med utenlandske damer, noe jeg tror stemmer uensett hvor du kommer fra. Man oppfattes gjerne som eksotisk og verdensvant i utlandet, selv om man kanskje kommer fra en bygd med 500 innbyggere og dette er første gang nan er utenfor landet. Jeg har derimot ikke sett at de samme mennene uttrykker holdninger som de du beskriver i resten av innlegget, men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har fulgt disse brukerne veldig nøye. 1
PeeWee Skrevet 13. april 2016 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2016 3 minutter siden, studerende skrev: Jeg har derimot ikke sett at de samme mennene uttrykker holdninger som de du beskriver i resten av innlegget, men jeg kal ærlig innrømme at jeg ikke har fulgt disse brukerne veldig nøye. Jeg tenker da spesielt på menn som også holder på der hvor det diskuteres politikk. De du nevner regnes nok ikke blant dem. Det gjelder også et par bloggere, men vil ikke nevne fult navn på noen her. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #8 Skrevet 13. april 2016 Dette såkalte "nice guys"-fenomenet er ganske kjent på internett. De er bitre, nedlatende, og ikke noe snille i det hele tatt. Ikke rart de er single. Anonymkode: 72fcf...ba0 18
PeeWee Skrevet 13. april 2016 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Dette såkalte "nice guys"-fenomenet er ganske kjent på internett. De er bitre, nedlatende, og ikke noe snille i det hele tatt. Ikke rart de er single. Anonymkode: 72fcf...ba0 Endelig en som forsto poenget med innlegget Det er jo nettopp disse som selv føler de er "nice guys" som alt i alt fremstår som de verste drittsekkene på internett... 10
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #10 Skrevet 13. april 2016 9 minutter siden, PeeWee skrev: Endelig en som forsto poenget med innlegget Det er jo nettopp disse som selv føler de er "nice guys" som alt i alt fremstår som de verste drittsekkene på internett... På den annen side kjenner vi vel alle noen kvinner som går rundt med blåmerker på kroppen en en skjev nese fordi de ville ha "noe mer" enn en kjedelig og snill mann? De virkelige sosiopatene ville da aldri gitt uttrykk for de tankene du nevner? De snakker varmt om å ta vare på flyktninger, likelønn, høyere straffer for voldtekt osv. Så går de hjem trøkker ansiktet til dama si ned i en kokeplate (disse nyere induksjonskomfyrene fungerer ikke så bra til dette har jeg funnet ut). De vennene jeg har hatt som har slått dama si, var veldig populære. En kan ikke ta snillhet for gitt, mener jeg. Anonymkode: 0b503...793
studerende Skrevet 13. april 2016 #11 Skrevet 13. april 2016 6 minutter siden, PeeWee skrev: Jeg tenker da spesielt på menn som også holder på der hvor det diskuteres politikk. De du nevner regnes nok ikke blant dem. Det gjelder også et par bloggere, men vil ikke nevne fult navn på noen her. Det er mulig. Jeg har som sagt ikke fulgt disse brukerne så nøye. Jeg har lagt merke til at en del av dem har en del, la oss si pussige eller kanskje særegne persolighetstrekk og meninger. Bare ikke akkurat av den typen du skisserer i åpningsinnlegget. Det er mange ganger at jeg har tenkt at det ikke er rart at de er singe, men det er vanskelig å si hva som kom først av disse politiske meningene og singeltilværelsen. Det blir en litt sånn "høna og egget" situasjon om du skjønner, der meningene blir mer ekstreme jo lengre de er uten kontakt med det motsatte kjønn og det blir vanskeligere å få kontakt jo mer ekstreme meningene blir. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #12 Skrevet 13. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: På den annen side kjenner vi vel alle noen kvinner som går rundt med blåmerker på kroppen en en skjev nese fordi de ville ha "noe mer" enn en kjedelig og snill mann? De virkelige sosiopatene ville da aldri gitt uttrykk for de tankene du nevner? De snakker varmt om å ta vare på flyktninger, likelønn, høyere straffer for voldtekt osv. Så går de hjem trøkker ansiktet til dama si ned i en kokeplate (disse nyere induksjonskomfyrene fungerer ikke så bra til dette har jeg funnet ut). De vennene jeg har hatt som har slått dama si, var veldig populære. En kan ikke ta snillhet for gitt, mener jeg. Anonymkode: 0b503...793 Du misforstår du også. Anonymkode: 72fcf...ba0 7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #13 Skrevet 13. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På den annen side kjenner vi vel alle noen kvinner som går rundt med blåmerker på kroppen en en skjev nese fordi de ville ha "noe mer" enn en kjedelig og snill mann? De virkelige sosiopatene ville da aldri gitt uttrykk for de tankene du nevner? De snakker varmt om å ta vare på flyktninger, likelønn, høyere straffer for voldtekt osv. Så går de hjem trøkker ansiktet til dama si ned i en kokeplate (disse nyere induksjonskomfyrene fungerer ikke så bra til dette har jeg funnet ut). De vennene jeg har hatt som har slått dama si, var veldig populære. En kan ikke ta snillhet for gitt, mener jeg. Anonymkode: 0b503...793 Hvordan har du funnet det ut? Anonymkode: cb277...a08 3
PeeWee Skrevet 13. april 2016 Forfatter #14 Skrevet 13. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: På den annen side kjenner vi vel alle noen kvinner som går rundt med blåmerker på kroppen en en skjev nese fordi de ville ha "noe mer" enn en kjedelig og snill mann? Du missforsto også. Det jeg viser til er ikke "kjedelige og snille" menn. Det jeg viser til er menn som ser på seg selv som snille, samtidig som det er ganske åpenbart at de ikke er det! 12
michaeline__07 Skrevet 13. april 2016 #15 Skrevet 13. april 2016 1 time siden, PeeWee skrev: Er det noen andre som har merket seg at det er endel menn her og andre nettforum som klager på at de er så snille, men allikevel får de ingen damer? Da spesielt norske damer? Det man også ser at de samme folkene i andre tråder legger ut om hvordan alle burde klare seg selv, at de fattige bare får sulte uten offentlig støtte, at kvinner ikke burde ha stemmerett, at alle innvandrere burde deporteres og at kvinner burde nektes jobb så de blir avhengige av sin mann? Det "artige" her er jo at disse selvutnevnte snille mannfolkene ellers viser klart trekk på sosiopati, borderline autisme og generelt sett rimelig kjipe holdninger? Hehe, ja du er nok inne på noe. Holdningene er rimelig kjipe, ja. Vil tro det er grunnen til at dem "ikke får seg dame" (norske, slik du mente) pga holdningen og ikke fordi dem er så snille, for det kan dem umulig være mtp din beskrivelse av det hele. 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #16 Skrevet 13. april 2016 32 minutter siden, M1988 skrev: Fra Two and a Half Men: "Nice guys don't finish last, they finish in the shower".. som er tull, for jeg faller for snille menn jeg Men de du nevner høres jo helt på trynet ut.. De sitter vel alene på slike forumer hele dagen og gjør ikke en flue for tred (fordi de ikke møter noen..) Problemet er at kvinnfolk ikke klarer å definere hva snill egentlig betyr. Betyr det at mannen skal være dørmatta og åpne alle dører og ta alt dere har, hjelpe dere med gjeld osv osv ..da er man snill pr definisjon - MEN det har aldri dratt damer i seg selv Så å si at dere ønsker en snill mann fungerer ikke. Må nok utdype det litt mer enn som så - det skremmende er at dere har aldri tenkt noe videre på det. Anonymkode: 7fb7a...1c0
michaeline__07 Skrevet 13. april 2016 #17 Skrevet 13. april 2016 2 minutter siden, PeeWee skrev: Du missforsto også. Det jeg viser til er ikke "kjedelige og snille" menn. Det jeg viser til er menn som ser på seg selv som snille, samtidig som det er ganske åpenbart at de ikke er det! Hvordan defninerer de seg selv som snille? Hva er snilt i deres øyne? Hadde vært interessant å vite. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #18 Skrevet 13. april 2016 For min del virker de bitre og sutrete. Dog har jeg to kamerater som jeg anser som "snille" menn. De får seg dame lett, men blir ikke behandlet særlig bra av damene sine. De som fremstiller seg selv som snille gutter er derimot ikke det, det er gjerne de som har krav om hvilken dame de vil ha, og oppfører seg som drittsekker mot andre damer, og attpåtil sutrer over at de ikke får de de vil ha. I tillegg er de bitre på kvinner generelt siden det er vi som tydeligvis ødelegger hele livet dems. Anonymkode: 654bf...547 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #19 Skrevet 13. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: For min del virker de bitre og sutrete. Dog har jeg to kamerater som jeg anser som "snille" menn. De får seg dame lett, men blir ikke behandlet særlig bra av damene sine. De som fremstiller seg selv som snille gutter er derimot ikke det, det er gjerne de som har krav om hvilken dame de vil ha, og oppfører seg som drittsekker mot andre damer, og attpåtil sutrer over at de ikke får de de vil ha. I tillegg er de bitre på kvinner generelt siden det er vi som tydeligvis ødelegger hele livet dems. Anonymkode: 654bf...547 Denn bitterheten denne bitterheten. Nei, altså, hvis man må fremme seg selv, sin personlighet og sitt liv hele tiden så er man neppe i besittelse av noen av disse personlige egenskapene. De som driver markedsføring av egen personlighet kan vel kanskje slite med litt mindreverdighetskomplekser, også ja... bitterhet. Og hvis kvinnene ikke følger kravene deres så er det kvinnene det er noe galt med, aldri dem. Nei, seriøst ikke gidd å diskuter med sånne personer en gang. Det kaster bort så mye tid. Bruk den heller på noe verdifullt. Anonymkode: a6c32...2c9 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #20 Skrevet 13. april 2016 8 minutter siden, PeeWee skrev: Du missforsto også. Det jeg viser til er ikke "kjedelige og snille" menn. Det jeg viser til er menn som ser på seg selv som snille, samtidig som det er ganske åpenbart at de ikke er det! Selvfølgelig kan de være snille selv om de ikke gir uttrykk for SV-standpunkter! De kan være snille i sin faktiske omgang med andre mennesker uavhengig av sine politiske standpunkter. At du har en annen oppfatning av dette, er greit nok, men din oppfatning er da ikke fasit på hva snillhet er? Jeg synes også det er en ufyselig tanke at fattige mennesker bare kan dø, men den som uttrykker denne tanken, kan likevel i praksis være en snill person. Anonymkode: 0b503...793
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå