Gå til innhold

Facebook - Aktivitetslogg og apper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei kloke mennesker. 
Jeg har et spørsmål angående facebook og applikasjonene her. Når jeg trykker på "Aktivitetslogg" kommer det opp en meny på venstre side. Nederst på menyen står det "Alle apper" og under denne kan jeg trykke på "Mer". Da kommer det opp en lang liste med applikasjoner og slik jeg har forstått er dette alle applikasjonene jeg har brukt og godtatt på facebook i løpet av mine år her. Stemmer dette?

For å dobbeltsjekke har jeg logget inn på min andre facebookprofil som jeg brukte et par dager, og der er det bare 3 apper (Instagram, Candy Crush og WifiMedia). Jeg vet jeg koblet til både Instagram og Candy Crush på den profilen, men jeg vet ikke hva Wifimedia er. Dette har jeg forøvrig på min hoved facebookprofil også, så regner med det er noe "tullball" jeg brukte da jeg var yngre (typ. se hvem din bestevenn er, se hvem din neste date er osv).

Så ja, stemmer det med 100% sikkerhet at alle appene som kommer opp er apper man har brukt og godkjent vilkårene til?

Anonymkode: edaaf...cd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som vet? :(

Skrevet

Ja. 

Men noen apper kan være skadelig, de kan gi deg nye apper som ett virus eller "selge" din facebook informasjon videre. 

Dette kan f.eks være quiz sider..hvor du må logge inn og akseptere. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Så da er det som jeg tenker, nemlig at alle appene som ligger der er apper jeg har brukt/lastet ned på facebook og telefonen? Har nemlig en "bedre halvdel" som på tro og ære sverger at han ikke har lastet ned eller brukt verken Tinder eller Happn, men da skulle jo ikke appene ligget i den lista? Jeg har selv lastet ned og brukt både Tinder og Happn og da måtte jeg logge inn med facebook på telefonen og godta vilkårene. Med det samme jeg tok i bruk de appene havnet dem under den lista! 

Jeg klarer dessverre ikke å tro helt på samboerens nekting, derfor logget jeg inn på min andre facebookprofil for å se om Tinder og Happn automatisk ligger under "apper" på den. Dette gjør det selvfølgelig ikke, nettopp fordi jeg aldri har koblet den gamle facebookprofilen til de appene.

Stemmer det da at han drar en hvit løgn? Ønsker gjerne innspill fra andre som også leser dette :-)
TS.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Så da er det som jeg tenker, nemlig at alle appene som ligger der er apper jeg har brukt/lastet ned på facebook og telefonen? Har nemlig en "bedre halvdel" som på tro og ære sverger at han ikke har lastet ned eller brukt verken Tinder eller Happn, men da skulle jo ikke appene ligget i den lista? Jeg har selv lastet ned og brukt både Tinder og Happn og da måtte jeg logge inn med facebook på telefonen og godta vilkårene. Med det samme jeg tok i bruk de appene havnet dem under den lista! 

Jeg klarer dessverre ikke å tro helt på samboerens nekting, derfor logget jeg inn på min andre facebookprofil for å se om Tinder og Happn automatisk ligger under "apper" på den. Dette gjør det selvfølgelig ikke, nettopp fordi jeg aldri har koblet den gamle facebookprofilen til de appene.

Stemmer det da at han drar en hvit løgn? Ønsker gjerne innspill fra andre som også leser dette :-)
TS.

TS her igjen.
Beklager maset, men jeg trenger å få dette bekreftet. Jeg mistenker det er mye løgn i forholdet og jeg trenger et stabilt grunnlag når jeg skal legge dette frem for han (altså hvor han har funnet enkelte av jentene). Derfor ønsker jeg innspill fra flere av dere på KG slik at jeg vet om dette stemmer 100% eller om de faktisk kan ha havnet der "av seg selv" uten at han har lastet ned og brukt appene.

Dette er bare en filleting i forhold til flere av de andre løgnene, men jeg har en mistanke om at dette er litt av grunnlaget for enkelte andre løgner. Han er en fyr som nekter plent og reagerer med sinne, uansett hvor mye "bevis" jeg prøver å legge frem. Så lenge jeg ikke har ting han har gjort eller sagt skriftlig, så nekter han for det. Til og med når jeg har print screens av ting finner han på andre unnskyldninger og skylden ender på meg (jeg ba han gjøre ditt og datt, derfor gjorde han ditt og datt osv). Jeg er lei og vil få sannheten(e) på bordet, det er det eneste jeg ønsker og jeg klarer dessverre ikke å fortsette forholdet om ting ikke ordnes opp (at han innrømmer tidligere løgner og at han har lært at ærlighet varer lengst).. :sad: Og jo, jeg har prøvd å si det. Hundre ganger. Kranglene våre består ikke av annet enn dette og for øyeblikket bor vi heller ikke sammen da jeg har fått nok.

Nå høres jeg vel gal ut, men dette er så kaos. Dette er siste rop om hjelp før jeg lar han seile sin egen sjø. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte meldingen over? Innerst inne håper jeg jo at appene har havnet der heeeelt tilfeldig slik at han faktisk snakker sant, men samtidig er jeg ikke dum og jeg vet av egen erfaring at man må laste ned og ta i bruk appene for at de skal havne på facebook..

AnonymBruker
Skrevet
Den 13.4.2016 at 19.28, AnonymBruker skrev:

Er det ingen som vet? :(

Hva er det med disse masekråkene som skal ha svar innen 20 min?

Anonymkode: a8982...cc4

Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)
Den 13.4.2016 at 19.02, AnonymBruker skrev:

Hei kloke mennesker. 
Jeg har et spørsmål angående facebook og applikasjonene her. Når jeg trykker på "Aktivitetslogg" kommer det opp en meny på venstre side. Nederst på menyen står det "Alle apper" og under denne kan jeg trykke på "Mer". Da kommer det opp en lang liste med applikasjoner og slik jeg har forstått er dette alle applikasjonene jeg har brukt og godtatt på facebook i løpet av mine år her. Stemmer dette?

For å dobbeltsjekke har jeg logget inn på min andre facebookprofil som jeg brukte et par dager, og der er det bare 3 apper (Instagram, Candy Crush og WifiMedia). Jeg vet jeg koblet til både Instagram og Candy Crush på den profilen, men jeg vet ikke hva Wifimedia er. Dette har jeg forøvrig på min hoved facebookprofil også, så regner med det er noe "tullball" jeg brukte da jeg var yngre (typ. se hvem din bestevenn er, se hvem din neste date er osv).

Så ja, stemmer det med 100% sikkerhet at alle appene som kommer opp er apper man har brukt og godkjent vilkårene til?

Ja, iallefall hos meg. Da kommer det kun de appene jeg selv har brukt eller delt linker via 

Endret av Mysticgirl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...