AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Nå ska jeg ta meg sammen og spise mer grønnsaker og mindre potet feks osv. Har noen kilo og gå ned 😀 Så jeg er ikke så flink til å bruke grønnsaker foruten di typiske gulrot, brokkoli, sopp og paprika. Disse går altfor mye igjen. Så fortell meg, hva er dine favoritt grønnsaker til middag eller lunsj? 😀 Anonymkode: 83ad0...0f9
Fredsmegleren Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 Squash (av typen zucchini), søt rød paprika, søtpotet, blomkål, løk, avokado, vårløk, abuergine Trikset er å tilberede dem på flere ulike interessante måter, f.eks. ikke bare rått i salat eller overkokt ytterst på tallerkenen.
Arktis Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 Jeg har fått helt dilla på puré av blomkål eller søtpotet. Mmm! Det er godt! Så er jeg veldig glad i å wokke grønnsaker, men da går det mest i brokkoli, paprika og rødløk.
Ms.Sommerfugl Skrevet 13. april 2016 #4 Skrevet 13. april 2016 Jeg elsker asparges og sjampinjong, spesielt hvis det er stekt (mmmm)!
Kristanna Skrevet 13. april 2016 #5 Skrevet 13. april 2016 Asparges, vårløk, vannkastanjer, bambusskudd, minimais Steker også ofte en blanding av paprika, rødløk.
Gjest Kaffekrus Skrevet 13. april 2016 #6 Skrevet 13. april 2016 Jeg spiser mye søtpotet, løk, purre, paprika, gulrot, brokkoli, blomkål og kålrot, innimellom vanlig grønn salat, sukkererter og babymais. Test ut ulike måter å tilberede grønnsakene på, det gjør det mye mer spennende! Jeg er veldig glad i å woke, ovnsbake eller lage mos/puré av ulike grønnsaker
leonie Skrevet 13. april 2016 #7 Skrevet 13. april 2016 (endret) I dag spiste jeg kålrot "fries", det vil si kålrot som er skjært som pommes frites og stekt på panne med smør. Man kan også bake de med smør eller olje, salt og krydder i ovn. Søk på "rutabaga fries". Kjempegodt! Man kan gjøre det samme med sellerirot, neper, gulrot, søtpotet, rødbeter osv. Ellers er jeg også veldig glad i ulike pureer eller moser av grønnsaker. Jeg damper f.eks. blomkål til den er nokså mør, så har jeg oppi smør og kjører den glatt med en stavmikser. Pureer eller moser kan man også lage av dampet brokkoli, erter, rosenkål, gulrot, søtpotet, sellerirot osv. Edit 1: Smørstekt spinat er også godt tilbehør. Stek fersk spinat i smør sammen med hvitløk og salt. Å ha litt snøfrisk, kremost eller fløte oppi gjør det enda bedre Edit 2: Kjøp deg en "spiralizer" og lag erstatning for nudler eller pasta av grønnsaker. Du kan bruke squash, agurk, gulrot, rettich, neper, søtpotet o.l. http://www.ebay.com/itm/Vegetable-Spiral-Slicer-Fruit-Cutter-Peeler-Kitchen-Tool-Spiralizer-Twister-New-/361418356417 Endret 13. april 2016 av leonie 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #8 Skrevet 13. april 2016 Dampa rosenkål <3 Anonymkode: 4beb1...1e9 1
Gjest Runforit Skrevet 13. april 2016 #9 Skrevet 13. april 2016 Eeeeeelsker hele vannkastanjer!!! Gulrøtter, erter, mais, tomat, paprika og agurk er også digg
Zzyzx Skrevet 13. april 2016 #10 Skrevet 13. april 2016 Og nå er det nykål i butikkene, jeg kunne levd på det alene, tror jeg. Dampet, bakt, stekt, stuet, hva som helst. 1
Rosaboble15 Skrevet 13. april 2016 #11 Skrevet 13. april 2016 Vannkastanjer, sukkererter, gul paprika, rød paprika, reddiker, gulrøtter, erter, aspargesbønner, asparges, tomat, rosenkål og neper er mine favoritter.
Gjest Vonta Skrevet 13. april 2016 #12 Skrevet 13. april 2016 Spinat :D kjøper frossen og tar det i lapskaus, grønnsaks suppe, kikertburger osv..
Gjest Daryl Dixon Skrevet 13. april 2016 #13 Skrevet 13. april 2016 Fenikkel. Utrolig god smak! Har den I wok og I salat. Bruker og mye spinat og grønnkål. Pastinakk, rødbeter, sellerirot og stang og persillerot er og kjempe godt.
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 14. april 2016 #14 Skrevet 14. april 2016 Grønnkål (veldig god som chips!), fennikel, selleristang. Ellers finner jeg mye godt i frysedisken. Har funnet ut at med krydder og littegranne smør, så smaker de "vanlige" grønnsaksblandingene kjempegodt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå