Gå til innhold

om verden kun var til for meg, for min lykke.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

plutselig føles alt tomt. livet er bare timer som går forbi, timer som jeg prøver å fylle med mening, med lykke. Men jeg får det ikke til. Jeg bor i et hus med venner, men føler meg ensom. snart tjue år fylt med persolig følelsesmessig underdanighet, ydmykhet og et vedvarende stikkende nederlag. Sjalu på mennesker rundt meg som får andre til å bli glad i seg og interessert i hvem de er. Jeg er trøtt av alltid å måtte være den som tar initiativ, i stedet for å være den som blir oppsøkt. Hvorfor blir jeg ikke oppsøkt? Hvorfor så usikker på meg selv. Jeg ble følelsesmessig svak og avhengig av den eneste som noensinne ble glad i meg, og som jeg noensinne har vært virkelig glad i. Den eneste som har fått meg i gave. Men hans følelser ble svekket med månedene som gikk forbi, og mine følelser ble uklare, desperate og min lille selverdi krympet i mitt eget hjerte. Han hadde det bedre når han fikk gitt meg tilbake til verdenen bortenfor ham. Jeg tynget ham, og han ville fly til steder han slapp meg. Så han kastet meg vekk på en tragisk og uverdig måte, og jeg har ikke sett ham siden.

Skal livet være tungt? I teorien har jeg verden for mine føtter, men det føles som det er jeg som ligger for verden sine føtter. Og de har lyst å trampe meg ned.

Ta vare på meg. Varm meg i mitt hjerte. La verden være her for meg og bare meg. La alt godt lete etter meg, og la det finne meg.

unnskyld for min skrivemåte. jeg vet at den irriterer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Sorry vennen, men verden kommer aldri til å være deg kun for deg og din lykke.

Svært lite som kommer seilende uten at man gjør en innsats for å få det. Og, iblant får man et slag i trynet som er så hardt at man tror man aldri kan reise seg igjen og at ingenting er verdt noe mer. Men det er det. Man kan godt ligge der å grine og synes synd på seg selv og all verdens urettferdighet ei stund, men skal du videre må du komme deg på bena og gjøre noe selv.

Blir du liggende kommer du ikke videre og kanskje ligger det noe veldig fint å venter på deg rundt neste sving, men for å finne det må du videre.

Så opp og hopp! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...