AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Etter barbering av underlivet klør jeg så intenst! Ikke bare den første dagen, men det blir faktisk værre når hårene har vokst i 4-5 dager. Det klør fremdeles med jevne mellomrom om jeg ikke barberer på flere uker. Det er på venusberget og ikke kjønnsleppene. Jeg trodde en periode at det var skabb så fælt det klødde. Har prøvd å bruke allergivennlig vaskemiddel og mindre skyllemiddel for å se om det kan være fra tøyet , men det hjelper ikke. Jeg barberer uten skum, kan det være årsaken? Har gjort det uten i alle år men først i senere tid jeg har vært SÅ plaget med kløe. Er det vanlig å klø så mye (har klødd meg til blods et par ganger og fått stygge nupper pga kløing) av barbering? Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for at det ikke skal klø så mye, lotion av noe slag, bruke kaldt vann vs varmt vann eller hva? Anonymkode: 385c7...acf
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 Altwå, hvorfor barberer du når det gir slike bivirkninger? Hvorfor går du ikke til lege? Anonymkode: 8a786...99c 3
Millimani Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 Trenger du egentlig å barbere underlivet i det hele tatt? Det kan bli bedre hvis du prøver å bruke skum, - eller hvis du smører med en hudkrem etterpå. Jeg pleier også å barbere uten skum. Det går stort sett fint, men jeg synes det blir bedre hvis jeg smører noe hudkrem på det etterpå 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #4 Skrevet 13. april 2016 Har samme problemet uten at det er noe "galt" med meg som legen kan fikse, jeg bare er sånn. Mitt beste tips er å våtbarbere etter å ha vasket deg godt i dusjen. Bytt blad ofte på høvelen og rens den med antibac(eller kok den) for hver bruk. Når jeg er tørr pleier jeg også å ha antibac på huden(IKKE ved skjeden, KUN på venusberget der man har vanlig hud) etterpå. Problemene forsvinner ikke helt, men det blir mye, mye bedre. Disse la-være-å-barbere-seg-løsningene er kjekke helt til til man skal ha på seg badetøy e.l.: det er enda ikke allment akseptert å se kjønnshår hos kvinner(vel, hos meg stikker håret utafor vanlige truser i alle fall). Anonymkode: 34e3c...577
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #5 Skrevet 13. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Altwå, hvorfor barberer du når det gir slike bivirkninger? Hvorfor går du ikke til lege? Anonymkode: 8a786...99c Fastlegen tar ikke bagateller som dette seriøst og jeg har ikke råd til privat hudlege. 1 time siden, Millimani skrev: Trenger du egentlig å barbere underlivet i det hele tatt? Det kan bli bedre hvis du prøver å bruke skum, - eller hvis du smører med en hudkrem etterpå. Jeg pleier også å barbere uten skum. Det går stort sett fint, men jeg synes det blir bedre hvis jeg smører noe hudkrem på det etterpå Har du tips til konkret skum eller hudkrem? Har prøvd fuktighetskrem men syntes det svei bare.. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har samme problemet uten at det er noe "galt" med meg som legen kan fikse, jeg bare er sånn. Mitt beste tips er å våtbarbere etter å ha vasket deg godt i dusjen. Bytt blad ofte på høvelen og rens den med antibac(eller kok den) for hver bruk. Når jeg er tørr pleier jeg også å ha antibac på huden(IKKE ved skjeden, KUN på venusberget der man har vanlig hud) etterpå. Problemene forsvinner ikke helt, men det blir mye, mye bedre. Disse la-være-å-barbere-seg-løsningene er kjekke helt til til man skal ha på seg badetøy e.l.: det er enda ikke allment akseptert å se kjønnshår hos kvinner(vel, hos meg stikker håret utafor vanlige truser i alle fall). Anonymkode: 34e3c...577 Samme her, ikke spesielt delikat med sidehår utenfor bikinien og heller ikke når man har en mann som elsker å gå ned på en. Det er noen hvite flekker der, men er undersøkt for kjønnssykdom.. Anonymkode: 385c7...acf
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #7 Skrevet 13. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her, ikke spesielt delikat med sidehår utenfor bikinien og heller ikke når man har en mann som elsker å gå ned på en. Du er jo ikke nødt til å barbere deg helt glatt for det, du kan jo trimme det i steden. Anonymkode: f6124...b01 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #8 Skrevet 13. april 2016 Ps hvite flekker mener jeg kvisestørrelse flate hudflekker i lysere tone som kan enten komme av kløingen eller være årsak men har som sagt ikke kjønnssykdom og det er på venusberget ikke ved åpningen Anonymkode: 385c7...acf
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #9 Skrevet 13. april 2016 Hvordan barberer du deg? Jeg står først under veldig varmt vann i noen minutter slik at huden blir myk. Er ikke på tale å barbere seg med kaldt eller lunkent vann, da får jeg alltid nupper som klør, og hårene blir ikke fjernet ordentlig. Jeg smører meg med vanlig såpe, synes det funker bedre enn skum. Viktig at bladene er nye og skarpe når du barberer deg. Jeg får ikke nupper av denne metoden, og trenger ikke en gang smøre underlivet med en lotion etterpå. Godt og varmt vann gjør susen! Jeg begynner forresten også å klø nedentil når hårene har fått vokst i 4-5 dager. Prøvde en gang å gro busk der nede, men etter å ha latt hårene vokse i to uker, og det fortsatt klødde som faen, måtte jeg gi meg. Jeg begynner også å klø hvis jeg barberer hver dag, så barbering nedentil hver 2. eller 3. dag er det som funker for meg. Ellers kan du prøve å smøre deg med aloe vera etter barbering. Ingen kremer som slår aloe vera, etter min mening. Anonymkode: 26051...dba
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #10 Skrevet 13. april 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fastlegen tar ikke bagateller som dette seriøst og jeg har ikke råd til privat hudlege. Har du tips til konkret skum eller hudkrem? Har prøvd fuktighetskrem men syntes det svei bare.. Samme her, ikke spesielt delikat med sidehår utenfor bikinien og heller ikke når man har en mann som elsker å gå ned på en. Det er noen hvite flekker der, men er undersøkt for kjønnssykdom.. Anonymkode: 385c7...acf Rød og sår etter kløing og hvite flekker og muligens betente hårsekker er mer tiltalende for mannen din enn litt hår? Anonymkode: fdf06...a64 8
Millimani Skrevet 14. april 2016 #11 Skrevet 14. april 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du tips til konkret skum eller hudkrem? Har prøvd fuktighetskrem men syntes det svei bare.. Anonymkode: 385c7...acf Ja det kan svi med det samme du smører, men det går over av seg selv forholdsvis raskt.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #12 Skrevet 14. april 2016 jeg hadde også dette problemet før, det ble mye bedre etter at jeg begynte med denne rutinen: Venter til jeg har dusjet noen minutter. Skrubber området med en mild skrubb. Bruker ikke barberskum, bare en mild intimsåpe f.eks. Lar denne sitte på et par minutter. Bruker barberhøvel for menn, f.eks. Gilette fusion. Avslutter med å smøre antibac på brunsnegler. Lykke til! Anonymkode: 414e8...6e9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #13 Skrevet 14. april 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg hadde også dette problemet før, det ble mye bedre etter at jeg begynte med denne rutinen: Venter til jeg har dusjet noen minutter. Skrubber området med en mild skrubb. Bruker ikke barberskum, bare en mild intimsåpe f.eks. Lar denne sitte på et par minutter. Bruker barberhøvel for menn, f.eks. Gilette fusion. Avslutter med å smøre antibac på brunsnegler. Lykke til! Anonymkode: 414e8...6e9 Funker det? Anonymkode: a2bbd...825 7
skinnjakke Skrevet 14. april 2016 #14 Skrevet 14. april 2016 bruk balsam! Jeg har samme problem, men balsam hjelper litt siden det er mye fukt og fett.
Petra75 Skrevet 14. april 2016 #15 Skrevet 14. april 2016 (endret) 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg hadde også dette problemet før, det ble mye bedre etter at jeg begynte med denne rutinen: Venter til jeg har dusjet noen minutter. Skrubber området med en mild skrubb. Bruker ikke barberskum, bare en mild intimsåpe f.eks. Lar denne sitte på et par minutter. Bruker barberhøvel for menn, f.eks. Gilette fusion. Avslutter med å smøre antibac på brunsnegler. Lykke til! Anonymkode: 414e8...6e9 Morsomste autocorrect ever. Endret 14. april 2016 av Petra75 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #16 Skrevet 14. april 2016 Det er en grunn til at det vokser ut hår der nede. Mannen din kan vel bare brette håret til side? Anonymkode: 33e02...10f 1
Petra75 Skrevet 14. april 2016 #17 Skrevet 14. april 2016 Jeg hadde forresten samme problemet som TS. Kuttet ut hele barberinga og holder det heller trimmet. Både meg og mann er fornøyd med løsningen.
Polly Ester Skrevet 14. april 2016 #18 Skrevet 14. april 2016 3 minutter siden, Petra75 skrev: Jeg hadde forresten samme problemet som TS. Kuttet ut hele barberinga og holder det heller trimmet. Både meg og mann er fornøyd med løsningen. Jeg også.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #19 Skrevet 14. april 2016 Hvite flekker er sopp btw. Sopp kan du få overalt på huden. Anonymkode: cd42b...9ff
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #20 Skrevet 14. april 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Rød og sår etter kløing og hvite flekker og muligens betente hårsekker er mer tiltalende for mannen din enn litt hår? Anonymkode: fdf06...a64 Vel det er mørkt under dyna så det kan han jo ikke se. Anonymkode: 385c7...acf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå