Gå til innhold

"Dansematte" til Playstation som trening?

Meaty

Anbefalte innlegg

Inspirert av Dr. Phil og hans Weight loss challenge, har jeg sakte men sikkert begynt å endre livsstil. Slutt med cola og sjokolade midt i uka (spiser sånt i veldig moderate mengder bare en dag i uka), ikke mer pommes frites og fete sauser. Spiser mye salat, kyllingfilet og mørkt brød. Dette har jeg holdt på med i over 2 måneder, uten å gjøre noe form for fysisk aktivitet annet enn det jeg gjør i jobben. Har blitt en del tynnere, har ikke veid meg men får stadig komplimenter fra folk jeg ikke ser så ofte. Så det går altså å bli slankere bare av å spise sunnere.

Men, jeg har egentlig lyst til å komme i bedre form også, og siden jeg synes jogging er djevelens verk og helsestudio ikke er min stil må jeg finne noe som er mere morsomt. Har derfor tenkt å kjøpe meg en sånn dansematte med piler på, som man kobler til playstation 2. Dette ser jo morsomt ut! Har lest om folk som holder seg litt i form ved å drive med dette. Er det noen som har prøvd, og er det virkelig så morsomt som det ser ut til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke prøvd selv, men jeg har en kamerat som er helfrelst. Han sier at man fort merker resultater på kondis og slikt. Er visst bare bra, de greiene der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte full pakke i dag. Vurderte å kjøpe x-box siden maskinen er litt billigere, men det ble Playstation 2 fordi de har flere sånne dansespill, pluss at de har bedre spillutvalg generelt (hvilket min samboer er glad for, han synes ikke dansing er SÅ kult)

Handlet hos Spiderman, og da jeg ga dem fem gamle Gamecubespill i bytte så betalte jeg 1600 for PS2, matte (verdt 300), og spillet "dancing stage megamix". Mye penger, men når man tenker på at dette er omtrent like mye som man betaler for en middels brukbar treningsmaskin, så får man jo mer for pengene i forhold. Kan jo bruke Playstation'en som DVD-spiller også :)

Så var det å teste ut varene da. Det virket litt forvirrende i begynnelsen, spesielt for meg som av prinsipp ALDRI går på discotek, eller danser andre steder for den saks skyld. Men jeg har god rytmesans og det var et lett forståelig "kurs" man kunne ta, så det gikk bedre etterhvert, og man ble også vant med hvor lange skritt man måtte ta for å "treffe" pilene. Begynner allerede å bli litt lei av musikken, spesielt fordi jeg er typisk "rockejente" og aldri frivillig har hørt på Kylie og co. Men man tenker faktisk ikke så mye over at musikken suger, fordi man er nødt til å konsentrere seg om å se på pilene på skjermen. Tiden gikk veldig fort, og jeg tenkte ikke særlig over at jeg ble sliten før jeg stoppet for å ta en pause (mest fordi jeg var irritert over at jeg stadig gjorde de samme feilene). Så det er god trim, og man får jo veldig god koordinasjon etter hvert også. Pluss at det er et konkurransemoment siden man får poeng og kan konkurrere mot andre. Syntes dette var veldig moro, angrer ikke et sekund på kjøpet så langt i hvert fall. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jeg som skrev siste innlegg der, av en eller annen grunn hadde PC'en bestemt seg for å ikke la meg logge inn automatisk i dag.

Jeg har bestillt enn sånn matte til X boxen.

Du kan lese litt om det på www.ddr.no

Hm...får bare opp hjemmesida til DDR, bandet til Atle Antonsen og Kristopher Schau...men det er morsomt nok det altså :P

Fant en side som heter ddr.com, den handler om dansematter men den er vel fra USA så de spillene de har kan ikke brukes her i landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som skrev siste innlegg der, av en eller annen grunn hadde PC'en bestemt seg for å ikke la meg logge inn automatisk i dag.

Hm...får bare opp hjemmesida til DDR, bandet til Atle Antonsen og Kristopher Schau...men det er morsomt nok det altså :P

Fant en side som heter ddr.com, den handler om dansematter men den er vel fra USA så de spillene de har kan ikke brukes her i landet

:ler:

Sorry, her kommer den riktige adressen:

www.ddrnorway.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en sånn dansematte i fjor sommer (riktignok en veldig primitiv versjon, med elendig midi-musikk, som jeg betalte 10 kr for på et loppemarked) og den var en kjempeslager på et par fester før den etter et par uker havnet nederst i et skap.. Der den fremdeles ligger og støver ned.. Glad jeg ikke betalte mer for den :)

(vurderer å ta den ut igjen nå, lest så mye om dem i det siste + trenger VIRKELIG flere måter å slanke meg på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har en slik matte. Vi synes det er veldig gøy å hoppe rundt på den,...Nå låner søskenene hans den så vi får ikke brukt den,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dansematte til trim :) Det funker som bare det. Dersom du har PS2 kan du også kjøpe EyeToy - fryktelig moro - du trener armene som bare det og blir varm og svett. Jeg bruker EyeToy som oppvarming til dansematta.

EyeToy er et kamera som filmer deg og endringer i bevegelsene dine som base for spilling. Litt vanskelig å forklare, men du bruker kroppen som spillkontroller og banker små karatemenn, hiver CDer i rett høyatler eller vasker vinduer. EyeToy koster ca 300 kr for kamera og 12 spill. For sims-fanstaster: Eye Toy kan dessuten brukes i det siste sims-spillet - the Urbz (sims in the city). I tillegg kan det kobles mot flere karaokeprogrammer, sånn at du kommer på skjermen når du synger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så på denne, og den er dobbel. Noen som vet om man MÅ være to, eller om man kan bruke den alene også ?

Jeg tror nok du kan bruke den alene, for på det spillet som jeg har så kan man velge mellom tre alternativer: Alene på enkel matte, to på dobbel matte, eller alene på dobbel matte (som skal være for eksperter visstnok)

Vil anta at en dobbel matte har to kontakter som skal plugges inn, sånn at det blir det samme som å bruke to enkle bare at de henger sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...