AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Er sykemeldt og arbeidsgiver sender meg ikke lønnslipper for siste 3 måneder, jeg har etterspurt de gang på gang. Får beskjed om at det skal gjøres, men det lar vente på seg. I tillegg til dette har jeg gått ned fra en 100 prosent stilling til 50 prosent, og ikke fått arbeidskontrakt for dette. Når jeg skal sende inn søknad om dagpenger ( mens jeg søker jobb ) må nav ha arbeidskontrakt og inntektsopplysninger-det har jeg ikke og står uten rettigheter. Var på Nav i dag som forstår situasjonen,men de kan jo helle ikke kjøre noe annet enn og etterspørre dokumentasjon. Det gjorde de for to uker siden-og de har ikke fått tilsendt opplysninger. Er organisert i en studentorganisasjon, skal høre om de kan bidra. Har vært ufattelig dumsnill og står nå uten noen form for økonomiske rettigheter så lenge jeg ikke får papirene. Nav nevnte også arbeidtilsyn og advokat, men det er jo klart at jeg ønsker og gå videre med livet mitt med normale arbeidsforhold og forholde meg til. Samtidig må jeg jo ha noe og leve av. Jeg vet dette er min egen feil, burde organisert meg og ikke vært så snill og la andre tråkke på meg hele veien, har bitt tennene sammen fordi det var best og ha en jobb, det er ikke alltid tilfelle. Er det noen der ute som har noen gode råd til meg, alt for lett og være etterpåklok. Anonymkode: 4d045...0e7
Ginger66 Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 (endret) For det første så er ikke dette din feil, det er arbeidsgiver som har gjort ting feil. Har du sjekket på altinn om det er innberettet lønn og forskuddstrekk på deg fra arbeidsgiver? Hvis det er det så burde NAV kunne bruke dette som grunnlag. Endret 13. april 2016 av Ginger66 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 1 time siden, Ginger66 skrev: For det første så er ikke dette din feil, det er arbeidsgiver som har gjort ting feil. Har du sjekket på altinn om det er innberettet lønn og forskuddstrekk på deg fra arbeidsgiver? Hvis det er det så burde NAV kunne bruke dette som grunnlag. Nei, hvordan finner jeg ut av det. Anonymkode: 4d045...0e7
Ginger66 Skrevet 14. april 2016 #4 Skrevet 14. april 2016 Du må logge deg inn på altinn og sjekke: https://www.altinn.no/no/a-ordningen/For-arbeidstakere/. Hvis de ikke har innberettet lønn på deg, så bør du ta med deg kontoutskrifter og kontakte kemnerkontoret i kommunen din, de bør kunne hjelpe deg med dette. Jobbet du der i 2015? Hvis du gjorde det, er lønnen innberettet på selvangivelsen din? Hvis de heller ikke har gjort det, så må du også kontakte kemnerkontoret. Husk at du selv er ansvarlig for at inntekt er oppgitt korrekt på selvangivelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #5 Skrevet 14. april 2016 Til Ginger66- tusen takk for svar!Anonymkode: 4d045...0e7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #8 Skrevet 14. april 2016 43 minutter siden, Ginger66 skrev: Bare hyggelig😄👍 Merker det, takket være slike som deg jeg har tro på at det finnes snille mennesker der ute. Anonymkode: 4d045...0e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå