Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en veske fra en på finn.no rett før påske. Pakken ble sendt onsdag for to uker siden, men den har fortsatt ikke kommet frem. Selger og jeg ble enige om at jeg skulle betale halve summen først, og så overføre resten når vesken er kommet frem. Hun har selvfølgelig mistet kvitteringen på sendingen, så kollinummeret er borte. Det er en meget dyr veske det er snakk om, og jeg har ikke mye forståelse for at den ikke skal ha kommet frem i løpet av to uker. Selger har lovet meg å overføre pengene tilbake dersom den ikke kommer til rette, så jeg har liten tro på at jeg ble svindlet. Vi har også hatt jevnlig kontakt i løpet av disse dagene, og jeg regner med at dersom det var snakk om svindel hadde jeg ikke hørt noe mer fra den kanten. Problemet ligger dermed hos Posten. Jeg har hørt at Posten har forferdelige rutiner når det kommer til forsvunnede pakker, og tar ikke ansvar. Men hva skal jeg gjøre her? Jeg har opplevd før at Posten i Oslo har slurvet noe helt forferdelig, og jeg er så redd for at pakken er forsvunnet eller stjålet av et uærlig postbud. Vær så snill og kom med noen innspill til dere som har opplevd noe lignende før, eller dersom dere har noe innsikt i hva jeg kan gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Om den er sendt med Norgespakke kan du få opptil 10.000,- igjen ved tap. Om det er tilfelle, eller bare svada på nettsidene deres vet jeg ikke. Har hørt om flere som ikke har fått igjen noe når pakker har blitt borte.

Anonymkode: 6d480...105

Skrevet

Trenger ikke sarkastiske kommentarer

AnonymBruker
Skrevet

Posten kan også søke opp pakker ved hjelp av navn, adresse og telefonnr. Og hvis du har appen fra posten så blir pakkersom er på vei til deg automatisk registrert der. 

Anonymkode: 91760...b09

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bruke Finn Betalingsgaranti?

Jeg har ingen sympati med alle som velger andre "kreative" løsninger - og dermed trosser alle advarsler og tips fra Finn.no. 

Anonymkode: c8682...3f2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ebzylon skrev:

Trenger ikke sarkastiske kommentarer

Joda. Slik at du lærer til en annen gang. 

Anonymkode: c8682...3f2

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Posten kan også søke opp pakker ved hjelp av navn, adresse og telefonnr. Og hvis du har appen fra posten så blir pakkersom er på vei til deg automatisk registrert der

Anonymkode: 91760...b09

Det er vel kun om mobilnummeret står på pakken. Og det er ikke engang sikkert pakken automatisk blir registrert der selv om mobilnummeret står på pakken. Jeg har flere ganger opplevd at jeg må finne sporingsnummeret selv og legge det inn i appen.  

Anonymkode: 40104...80f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel kun om mobilnummeret står på pakken. Og det er ikke engang sikkert pakken automatisk blir registrert der selv om mobilnummeret står på pakken. Jeg har flere ganger opplevd at jeg må finne sporingsnummeret selv og legge det inn i appen.  

Jo, men posten kan fortsatt finne den.

Anonymkode: 408df...bfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Posten kan finne pakken ved hjelp av navn fra avsender, adresse osv som det er nevnt over her. Hvis selger bare husker hvilken dag hun sendte pakken så kan de kanskje søke på dato også. 

Anonymkode: d76dc...c6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sendte 1000 kr i et brev en gang. Kom ikke fram, til tross for at det sto både til sender og av sender adrsse.Har ikke stolt på posten etter det.

Anonymkode: a2cd2...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro at avsender har skrevet sin adresse på pakken når det er snakk om en dyr pakke, og da vil pakken bli sendt tilbake til h*n om den ikke kommer frem til deg. Men det skal gå an å spore opp pakker på ulike vis på postkontoret.

En gang ble jeg tilsendt en dyr pakke som ikke kom frem, men så fikk jeg avsender til å sende meg kollinummeret, og da viste det seg at pakken lå på postkontoret, jeg hadde bare ikke fått lappen om det i postkassen. Det kan være det er det som har skjedd hos deg og, og at det snart dukker opp en hentelapp nr. 2. 

Men det er litt merkelig at avsender ikke har passet godt på kvitteringen med kollinummeret når en så dyr veske blir sendt. Får håpe du får tilbake summen du allerede har betalt om du ikke får vesken. 

Anonymkode: 22f67...b8d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Ebzylon skrev:

Jeg kjøpte en veske fra en på finn.no rett før påske. Pakken ble sendt onsdag for to uker siden, men den har fortsatt ikke kommet frem. Selger og jeg ble enige om at jeg skulle betale halve summen først, og så overføre resten når vesken er kommet frem. Hun har selvfølgelig mistet kvitteringen på sendingen, så kollinummeret er borte. Det er en meget dyr veske det er snakk om, og jeg har ikke mye forståelse for at den ikke skal ha kommet frem i løpet av to uker. Selger har lovet meg å overføre pengene tilbake dersom den ikke kommer til rette, så jeg har liten tro på at jeg ble svindlet. Vi har også hatt jevnlig kontakt i løpet av disse dagene, og jeg regner med at dersom det var snakk om svindel hadde jeg ikke hørt noe mer fra den kanten. Problemet ligger dermed hos Posten. Jeg har hørt at Posten har forferdelige rutiner når det kommer til forsvunnede pakker, og tar ikke ansvar. Men hva skal jeg gjøre her? Jeg har opplevd før at Posten i Oslo har slurvet noe helt forferdelig, og jeg er så redd for at pakken er forsvunnet eller stjålet av et uærlig postbud. Vær så snill og kom med noen innspill til dere som har opplevd noe lignende før, eller dersom dere har noe innsikt i hva jeg kan gjøre.

Hvis man er ryddig og ærlig når man selger en så dyr gjenstand, tar man vare på kvitteringen. Ganske sikker på at du dessverre har blitt lurt ja. Pakker blir svært sjelden borte i posten. Jeg har kjøpt mange mini pakker fra Asia og 100% av disse har kommet frem. Jeg har mange års erfaring med å handle på nett også fra utlandet og ikke opplevd at pakker har blitt borte.

Anonymkode: 52c9e...05a

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men du har blitt svindlet.  Jeg sender MANGE pakker og ALLTID bruker sendingen som har sporing mulighet.  Hvorfor er det svindel?  Ingen sier "ja ja, da får du tilbake pengene hvis det ikke kommer frem".   Hvis jeg var senderen ville jeg ha blitt super stresset for å finne ut hva skjedde.  

Anonymkode: 460cc...308

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du sender noe dyrt i posten sender du selvfølgelig rekomandert så sendingen kan spores. Du er blitt svindlet, uten tvil. 

Anonymkode: 85d92...54d

• Liker 3
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sendte 1000 kr i et brev en gang. Kom ikke fram, til tross for at det sto både til sender og av sender adrsse.Har ikke stolt på posten etter det.

Anonymkode: a2cd2...5d0

Nå er det jo strengt tatt ikke lov å sende penger i brev. Gjort det selv, det kom heller aldri fram. Ja det finnes uærlige personer i posten som i alle andre yrker. Kan være stjålet i postkassen, kan blitt ødelagt i en sorteringsmaskin, og hvis pengene da faller ut av konvolutten klarer de ikke finne sender/avsender.  Hilsen en som har lang fartstid i posten.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men posten kan fortsatt finne den.

Anonymkode: 408df...bfa

Ja, det har ikke jeg sagt noen ting om at de ikke kan. Jeg svarte kun på det uthevede. 

AnonymBruker
Skrevet

Godt at du ikke betalte hele summen. Nå er du kun snytt for halvparten. 

Anonymkode: c9e2a...22e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men her er jeg ganske sikker på at du har blitt svindlet!

Er du sikker på at selger sendte den med sporing? Kollinummeret står både på kvitteringen fra posten og pakkelappen. Det er også svært liten sannsynlighet for at en pakke med sporing blir borte i posten.. Det er også svært lite sannsynlighet for at en pakke større enn et brev blir borte i posten. Hvor stor er denne pakken?

Det er selger som bærer risikoen frem til pakken er trygt hos deg, og hvis dette var en dyr veske, som du sier, så skjønner jeg ikke at selger i det hele tatt ikke har tatt vare på hverken kvitteringen eller pakkelappen. Hadde hun gjort det, hatt kollinummeret og pakken hadde forsvunnet i posten, så hadde det vært posten som måtte ha erstattet tapet. Nå er det selger som må erstatte tapet hvis denne pakken ikke kommer frem. Hvilken sum er det snakk om for vesken?

Enten så er selgeren ufattelig dum, eller så har du blitt svindlet. Jeg tror det sistnevnte....

Anonymkode: 802e1...b82

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er også et klassisk trekk fra svindlerens side å be kjøperen "betale halvparten nå og resten når den er kommet frem". Kjøperen opplever en viss trygghet hvis selgeren kommer med det forslaget..

Ja, jeg har blitt svindlet et par ganger og kjenner godt hvordan disse svindlerne opererer..

Anonymkode: 802e1...b82

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...