Gå til innhold

Alene hjemme trening - hvordan gjorde du det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer valp, og det jeg tenker mest på er hjemme alene treningen. Jeg er student, og han jobber hver dag, så hunden vil måtte være alene hjemme 2-3 dager i uken, og da alt fra tre til åtte timer, det varierer jo.

Mitt spørsmål er hvordan du har gjort dette? Da mener jeg ikke dere som på en eller annen måte har klart å ta dere ferie i to mnd, men dere som faktisk måtte tilbake på jobb ganske raskt 😊

Anonymkode: 35c5f...3f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ham ikke alene hjemme før han var minst 6mnd. Før det slapp vi ham i valpebarnehage. Men det kommer selvsagt helt an på dere og på hunden.

Vi øvde derimot mye fra dag én på å ha ham alene hjemme når vi skulle på butikken osv. Forsøk å fyke inn og ut døra ganske ofte, la ham være hjemme alene i 5 sekunder, 20 sek, 30 sek, 1 minutt, og så 1,5, og så 2, osv. Han vil slutte å bry seg etterhvert når dere forsvinner ut hele tida. Hunder har ikke samme forståelse for tid som det vi mennesker har, så for dem spiller det ingen stor rolle om du er borte i to minutter eller to timer.

Bare øv mye på det, og ikke gå for fort frem. Hunden skal lykkes minst 4/5 ganger før du skal gå neste step, altså øke tiden dere er ute. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...