Gå til innhold

Bidrar dagens ONS- og festekultur til negativt kvinnesyn og voldtekter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier så lurer jeg litt på det. Har inntrykk av at flere av vennene mine har begynt å få litt negativt syn på kvinner. Dette gjelder både menn som er ufrivillig jomfruer og menn som er ute hver helg og bytter partner ofte.

Anonymkode: 1dcf7...36f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke generelt tror jeg, men jeg kan forstå at de som er jomfruer syntes det er sårt at de selv ikke får noe mens andre bytter partner ofte. Personlig ser jeg kanskje litt ned på folk som har ONS titt og ofte, uten tanke på hva det gjør med deg, men jeg skiller egentlig ikke på kjønn her. Men jeg rakker selvfølgelig ikke ned på noen, folk får gjøre hva de vil så lenge de ikke syter om konsekvensene i etterkant. 

Anonymkode: 012ba...410

Skrevet

Nei. Spørsmålet i overskriften besvares slik.

Når det gjelder ufrivillige jomfruer, så er det etter mine erfaringer slik, at menn som har gått lenge alene, kommer inn i en seig, sur singelstemning. I stedet for å se på hva som er grunnene til at de blir aleine,

Så gjelder det de andre vennene dine, haiene. Jeg for min del har et antall ONS, men jeg har ikke fått følelsen av at disse kvinnene var spesielt "løse" av seg. Mulig jeg er naiv. Men jeg pleier å ta det til inntekt for det synet, at hvis en mann etter et antall ONS har kommett til at alle kvinner er horer, ja da sier det noe om "kvaliteten" på det han er i stand til å dra - det er det han har erfaring med.

Om begrepet "Dagens ONS (...)- kultur": du sier dagens, vel - hva med 70 tallet? Etter hva vi har av overleveringer fra den tid, var det ganske løssluppent fram til de første AIDS- tilfellene tidlig på 1980- tallet. ONS er da altså ikke noe nytt.

• Liker 1
Gjest lipgloss
Skrevet
45 minutter siden, draug 75 skrev:

Nei. Spørsmålet i overskriften besvares slik.

Når det gjelder ufrivillige jomfruer, så er det etter mine erfaringer slik, at menn som har gått lenge alene, kommer inn i en seig, sur singelstemning. I stedet for å se på hva som er grunnene til at de blir aleine,

Så gjelder det de andre vennene dine, haiene. Jeg for min del har et antall ONS, men jeg har ikke fått følelsen av at disse kvinnene var spesielt "løse" av seg. Mulig jeg er naiv. Men jeg pleier å ta det til inntekt for det synet, at hvis en mann etter et antall ONS har kommett til at alle kvinner er horer, ja da sier det noe om "kvaliteten" på det han er i stand til å dra - det er det han har erfaring med.

Om begrepet "Dagens ONS (...)- kultur": du sier dagens, vel - hva med 70 tallet? Etter hva vi har av overleveringer fra den tid, var det ganske løssluppent fram til de første AIDS- tilfellene tidlig på 1980- tallet. ONS er da altså ikke noe nytt.

hmmm merkelig utalelse dette,er det bare menn som kommer inn i en sur singelstemning?????og er ordet løs noe som er forbeholdt kvinner??????er man hore fordi man liker sex og har hatt flere partenere???????

Skrevet
17 timer siden, lipgloss skrev:

hmmm merkelig utalelse dette,er det bare menn som kommer inn i en sur singelstemning?????og er ordet løs noe som er forbeholdt kvinner??????er man hore fordi man liker sex og har hatt flere partenere???????

Nå er du ute etter meg, lipgloss.

Jeg får ta deg på fanget og forklare: Sur singelstemning: nei - men i dette tilfelle var det diskusjon om noen kompiser av ts. Løse og horer: igjen, dette var ts sine kompiser, haiene, som var tema: de som ikke så noen grunn til å respektere kvinnene de hadde hatt sex med - jeg sier faktisk beint ut at det faller tilbake på dem selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ikke være det at de begynner å kjenne kvinner bedre, og ikke er så imponert med det de ser?

Det er for lett å skylde på at det er ONS, eller at sure menn som ikke får seg noe. Kvinner gjør da annet enn å ha sex, kanskje det er det de reagerer på? 

Anonymkode: e8507...909

Skrevet

På den ene siden så fører kanskje det at norske jenter er såpass lettvinte til at det blir mindre voldtekter, da det er relativt lett å gå på byen å finne en jente å tømme seg i. På den annen side fører nok denne tendensen til mange flere "på kanten" tilfeller, og dermed også flere festvoldtekter, eller anmeldelser av slikt, som jeg tror trekker tallene mer opp enn eventuelt utløp for lyst trekker de ned. 

Om det gjør noe med kvinnesynet? Vanskelig å si. Jeg tenker at det fort kan bli slik at når du møter mange kvinner som har som eneste funksjon i livet ditt å være lettvint moro som du aldri ønsker å ha noe mer med å gjøre, utover kanskje mer lettvint moro, så gjør det kanskje noe med ditt syn på en del kvinner. Mitt inntrykk er i allefall at veldig mange kvinner missliker eller baksnakker de løseste kvinnene/jentene, mens menn gjerne luker disse ut når det gjelder forhold. 

Skrevet
Den ‎13‎.‎04‎.‎2016 at 12.45, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier så lurer jeg litt på det. Har inntrykk av at flere av vennene mine har begynt å få litt negativt syn på kvinner. Dette gjelder både menn som er ufrivillig jomfruer og menn som er ute hver helg og bytter partner ofte.

Anonymkode: 1dcf7...36f

Kvinnesynet var enda verre for 50- 60 år siden og bakover, før kvinner sto opp for sin rett til å unngå å bli utstøtt dersom de fikk barn utenfor ekteskapet, være deltakere i arbeidslivet, kunne eie eiendom og arve, og få aksept for at ikke bare menn har seksuelle følelser. 

Den gang ble kvinner ansett som verdiløse uten en mann, uegnet for annet enn huslige sysler, hysteriske, mindre intelligente enn menn og det ble trodd at vi var uten evne til å nyte sex.

Så nei.

Jeg tror derimot at man ser generaliseringer og rester av et gammeldags kvinnesyn i dagens samfunn.

Gjest lipgloss
Skrevet
6 timer siden, draug 75 skrev:

Nå er du ute etter meg, lipgloss.

Jeg får ta deg på fanget og forklare: Sur singelstemning: nei - men i dette tilfelle var det diskusjon om noen kompiser av ts. Løse og horer: igjen, dette var ts sine kompiser, haiene, som var tema: de som ikke så noen grunn til å respektere kvinnene de hadde hatt sex med - jeg sier faktisk beint ut at det faller tilbake på dem selv.

oki :) neeida er ikke ute etter deg :)

måtte bare spørre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...