Gå til innhold

Hund alene i bil - 2 timer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bichon frise på ett år. Nylig flyttet og han har ikke blitt vandt til å være hjemme alene i nye huset, bare piper , skriker og bjeffer..

Jeg er student, så tilvendingen går greit, jeg er mye hjemme og vi øver på hjemme alene. Men - i dag skal jeg på kurs to timer, og hadde egentlig fått hundepasser, som nå har avlyst.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, men som jeg ser det har jeg tre valg..

1. Går jeg fra han hjemme skriker og hyler han, og er til bry for de vi bor vegg i vegg med. Men har det jo greit hjemme - egentlig. Men han slår seg ikke til ro og stresser fælt.

2. Sette han i bur hjemme. Har ikke brukt bur hjemme på 7-8 mnd, men kanskje han finner det tryggere og er rolig og kan slappe av i buret hjemme.

3. La han stå i bilen. Kan parkere i parkeringshus. Men han blir da alene i bilen i rett over 2 timer. Er vel ca 8-10 grader ute her..

Hva hadde dere gjort ? Er noe av dette forsvarlig ?

Anonymkode: 14eb7...05e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å sitte i bil i 8-10 grader bør være uproblematisk. Vel og merke så lenge hunden er vant til å sitte i bil.

Min valp er med i bil uansett hvor jeg drar, og har måttet sitte i to timer i buret ved et par anledninger. Da legger jeg et tykt teppe over tre sider av buret for å lune det litt, samt skjerme for innsyn. 

Skrevet
4 minutter siden, Ulven skrev:

Å sitte i bil i 8-10 grader bør være uproblematisk. Vel og merke så lenge hunden er vant til å sitte i bil.

Min valp er med i bil uansett hvor jeg drar, og har måttet sitte i to timer i buret ved et par anledninger. Da legger jeg et tykt teppe over tre sider av buret for å lune det litt, samt skjerme for innsyn. 

Edit: I tillegg låser jeg buret og rygger bilen så tett inntil en vegg at det ikke er mulig å åpne bakluken. Bare for å bedre sikkerheten til valpen det jeg kan. 

AnonymBruker
Skrevet

To timer i bil, i den temperaturen, i parkeringshus hvor det ikke kommer inn sol, er helt ok. Men det kommer jo an på om hunden trives i bilen. Det vet du jo best selv. Mange hunder er roligere i små, lukkede rom, som bur, biler, etc, enn i hus og leiligheter. Så jeg ville hatt som førstevalg å ha hunden med i bilen, og som andrevalg i bur hjemme. Men helst bil. Da har du mulighet til å se til hunden om det er pauser, og hunden må være kortere alene siden du ikke må være vekke i reisetid fra hjem til kurssted. 

Anonymkode: 2202c...198

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...