AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Vi har nylig flyttet inn i en liten leilighet og jeg ble positivt overrasket over hvor fin gråfarge den er malt i. Men problemet er at det gjelder absolutt ALLE vegger! Her trengs det litt mer friskere løsninger når det kommer til fargevalg. Det som gjør det vanskelig er planløsningen, jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal få det til! Jeg har for eks. lyst å male grå kalkmaling i gangen, de veggene har jeg markert oransje. Den nederste veggen blir nødt til å være mer nøytral da det er lite "vegg" der i utgangspunktet (vinduene bak sofaen er i gulvlengde, mens de to ved spisebordet er av vanlig størrelse). Den lange veggen til høyre på stua er så trist, kan jeg muligens ha tapet på denne? Må jeg ha tapet på veggen bak tv'n også da? Jeg vil tro det ser penest ut om de to har samme farge og ikke bryter med hverandre. Jeg har forelsket meg veldig i fototapeter av skog og trær i duse, svake toner. Skulle også ha tatt en runde med malekosten på soverommene også, ang. vårt soverom står jeg bom fast. Glemte å tegne på stort vindu til venstre på den øverste veggen og en verandadør til høyre på samme vegg på det soverommet. Barnerommet er ikke så viktig, der føler jeg at jeg har ting klart. Tips? Anonymkode: 6e851...959
MiniMjau Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 Ville vurdert å ha lyse/hvite vegger i gangen og god belysning hvis den ikke har så mye dagslys.
MiniMjau Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 Med så store vinduer i stua ville jeg gjerne kjørt mørk farge på veggene i stua, den lange og den bak tven. Masse nydelige dype blåfarget fra Lady nå, eller Dempet sort om du er så dristig Set litt dumt ut og sperre de store og sikkert lekre vinduene med en sofa, men du har kanskje hjørnesofa.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #4 Skrevet 13. april 2016 3 timer siden, MiniMjau skrev: Med så store vinduer i stua ville jeg gjerne kjørt mørk farge på veggene i stua, den lange og den bak tven. Masse nydelige dype blåfarget fra Lady nå, eller Dempet sort om du er så dristig Set litt dumt ut og sperre de store og sikkert lekre vinduene med en sofa, men du har kanskje hjørnesofa.. 3 timer siden, MiniMjau skrev: Ville vurdert å ha lyse/hvite vegger i gangen og god belysning hvis den ikke har så mye dagslys. Takk for tips! Hmm, i gangen vil jeg faktisk ha det litt dunkelt. Noe jeg har lært i det siste er at man kan ikke male et rom hvitt for å få det lysere og større om det allerede er "lite og trangt". Gangen er liten, og hvite vegger tror jeg vil bli kjedelig! Vi har noen flotte lamper i gangen som skaper utrolig fint lys, og jeg vil tro det blir nydelig med en litt mørkere kalkmaling. Jeg elsker de nye blåfargene til Jotun! Vurderer sterkt å bruke Deco Blue på soverommet. Mulig det blir for stor kontrast her på stua, vil også helst ha lyse farger... Er bare så usikker på hvor jeg evt. skal "dele" av forskjellige farger/strukturer. Nå tenker jeg at jeg kanskje maler kalkmaling på de veggene jeg har markert + veggen bak tv'n, har tapet på langveggen og resten hvitt, siden det er så lite. Vi har hjørnesofa, derfor ble det slik med vinduene. TS Anonymkode: 6e851...959
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #5 Skrevet 13. april 2016 Her er planløsningen i 3D, tenkte det var bedre å se det slik jeg ser det Nr 1: står i spisegruppen, ser mot stue Nr 2: sitter i sofaen og ser på tv/ut mot gangen og kjøkkenet til venstre Anonymkode: 6e851...959
MiniMjau Skrevet 13. april 2016 #6 Skrevet 13. april 2016 Synes det passer med farge på tv-veggen og "langveggen" i stua. Så stilige 3d tegninger! Hva har du brukt?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #7 Skrevet 14. april 2016 23 timer siden, MiniMjau skrev: Synes det passer med farge på tv-veggen og "langveggen" i stua. Så stilige 3d tegninger! Hva har du brukt? jeg bruker roomsketcher, genialt hvis man skal tegne hus eller nye rom! ts Anonymkode: 6e851...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå