Gå til innhold

Pizzabunn

Hvordan vil du ha din pizzabunn?  

16 stemmer

1. 1. Hvordan vil du ha din pizzabunn?

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

Hvordan vil du ha din pizzabunn?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På restaurant foretrekker jeg tynn bunn, altså italiensk pizza.

Når jeg lager pizza hjemme liker jeg den tykk og luftig, sverger til denne oppskriften.

http://mattips.org/tykk-pizzabunn/

Anonymkode: 6f346...46d

Skrevet

jeg liker både tynn og tjukk. når jeg lager pizzaen selv lager jeg med tjukk, luftig og sprø bunn. liker også italiensk pizza på restaurant med tynn og sprø bunn eller typisk take away-pizza med tjukk, luftig og sprø bunn

Skrevet

Mannen min har blitt pizzabunnkongen her i huset. Han bruker tipo-0-pizzamel og steker på pizzasten. Tynn, men luftig og sprø! Perfekt!

Skrevet

tynnest som mulig

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha tykk og myk bunn. Jeg hater å måtte file som en gal for å komme gjennom en knallhard bunn. 

Anonymkode: 8d3af...196

Skrevet

Tynn og crunchy, og aller helst stekt på pizzasten :)

Gjest Badebuksa
Skrevet
16 timer siden, melatonin skrev:

Mannen min har blitt pizzabunnkongen her i huset. Han bruker tipo-0-pizzamel og steker på pizzasten. Tynn, men luftig og sprø! Perfekt!

:bolledeig:

Gjest Badebuksa
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha tykk og myk bunn. Jeg hater å måtte file som en gal for å komme gjennom en knallhard bunn. 

File? 

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg liker tynn bunn best. Mye eller passelig med fyll, og tynn bunn. 

Og sprøøøø. 

Skrevet

Tynn. Tykk ala Peppes funker egentlig bare dagen derpå :P

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Badebuksa skrev:

File? 

Sitte og jobbe som en gal med kniven og file den frem og tilbake, ja, for å komme gjennom bunner som er knallharde i bånn. Hater slikt, skjønner ikke hvorfor det er stas. Kniven skal gå fint gjennom uten at man må file. 

Gjest Badebuksa
Skrevet
1 minutt siden, toothfairy skrev:

Tynn. Tykk ala Peppes funker egentlig bare dagen derpå :P

Peppes :sikle:

Skrevet

Tynn og sprø, men da skal jeg ha en hel pizza å gnafse på. Dersom det skal være helgekos med flere foretrekker jeg tykk bunn for å klare å bli mett etter 2-3 stykker. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitte og jobbe som en gal med kniven og file den frem og tilbake, ja, for å komme gjennom bunner som er knallharde i bånn. Hater slikt, skjønner ikke hvorfor det er stas. Kniven skal gå fint gjennom uten at man må file. 

Da høres det jo mer ut som en SEIG bunn, hvis man må streve sånn for å komme gjennom. Lager tynne og ikke myke bunner, og de må da absolutt ikke files. De blir jo gjerne veldig smulete når man skjærer, men det er jo et annet problem.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å jobbe med kniven fram og tilbake heter å skjære :P

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, melatonin skrev:

Å jobbe med kniven fram og tilbake heter å skjære :P

Skjære er slik man gjør når kniven faktisk skjærer. Når bunnen er så hard (eller "sprø" som kokken liker å kalle det) at kniven faktisk IKKE skjærer, men bare filer frem og tilbake, så er ikke det å skjære. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skjære er slik man gjør når kniven faktisk skjærer. Når bunnen er så hard (eller "sprø" som kokken liker å kalle det) at kniven faktisk IKKE skjærer, men bare filer frem og tilbake, så er ikke det å skjære. 

Tror du enten har vært ekstremt uheldig med den pizzabunnen du har blitt servert eller brukt feil kniv.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, melatonin skrev:

Tror du enten har vært ekstremt uheldig med den pizzabunnen du har blitt servert eller brukt feil kniv.

Man bruker den kniven man får utdelt, og ja, stort sett når det er såkalte tynne, sprø bunner er vanlige kniver helt ubrukelige. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Man bruker den kniven man får utdelt, og ja, stort sett når det er såkalte tynne, sprø bunner er vanlige kniver helt ubrukelige. 

Hvis du har sett friends? Joey har en gaffel i innerlomma, en ide er å ha med seg en egen biffkniv når man skal ut å spise pizza :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...