AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Hvis jeg finner en lommebok eller noen bank-kort, får man finnerlønn dersom man leverer dette til politi / en bank-filial? Får eier av lommebok / bank-kort opplyst om navn på den personen som leverte tilbake lommeboken / bank-kortet? Anonymkode: 94509...740
kaleidoskop Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 Man har vist "krav" på noe finnerlønn. Selv hadde jeg aldri forventet å få noe igjen! Og må vel innrømme at om jeg hadde mistet lommeboka mi og fått den tilbake så hadde jeg ikke tenkt på finnerlønn Hadde bare blitt glad for at det finnes ærlige mennesker der ute. Men du hadde altså hatt det i bakhodet? Å få noe igjen for å leve tilbake noe som ikke var ditt... 1
tussi680 Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 Ikke forvent noe igjen, men et ord som takk bør oppstå for den som får den tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #4 Skrevet 13. april 2016 I følge loven om hittegods har du krav på finnerlønn. Se f.eks. her: http://www.dinside.no/368857/slik-faar-du-finnerlonn. Om det derimot er moralsk riktig å kreve det, er en helt annen sak. Jeg ville selv aldri gjort det, og det hadde nok ikke falt meg inn å gi finnerlønn til noen som kom igjen med min ting heller. Jeg synes man er utrolig kjip om man krever betaling for å levere tilbake en ting en annen har mistet. Anonymkode: 3968f...94c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #5 Skrevet 13. april 2016 Hvis man finner ett mistet bank-kort, og leverer dette til nærmeste bank - får eier av bank-kortet opplyst hvem som fant igjen bank-kortet da? Anonymkode: 94509...740
ajarRun Skrevet 13. april 2016 #6 Skrevet 13. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis man finner ett mistet bank-kort, og leverer dette til nærmeste bank - får eier av bank-kortet opplyst hvem som fant igjen bank-kortet da? Anonymkode: 94509...740 Du trenger da ikke legitimere deg for å levere inn et bankkort? Hvordan skal de vite hvem du er?
icom Skrevet 13. april 2016 #7 Skrevet 13. april 2016 drit i finnerlønn, lever den og vær fornøyd med deg selv og sett pris på den gangen du mister din lommebok og noen er grei å leverer den tilbake uten å "flå" seg for penger (eventuelt stjele hele greia) = )
prt90 Skrevet 13. april 2016 #8 Skrevet 13. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg finner en lommebok eller noen bank-kort, får man finnerlønn dersom man leverer dette til politi / en bank-filial? Får eier av lommebok / bank-kort opplyst om navn på den personen som leverte tilbake lommeboken / bank-kortet? Anonymkode: 94509...740 Et bankkort har ingen verdi, så ingen finnerlønn 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå