Gå til innhold

Hvordan feire runde år?

Petra76

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å overraske ei venninne som fyller 40 i år med en feiring. Hun er typen som setter pris på slike overraskelser, vanligvis er det hun som styrer og ordner, og hun synes det er godt i blant at noen andre tar roret. Men jeg trenger tips til feiringen!

Selv om hun er en god venn og vi har kjent hverandre i mange år kjenner jeg ikke så mange av vennene hennes. Hun har ikke én vennegjeng, men har mange "enkeltvenner" og "smågrupper". Hun har flyttet en del og kjenner folk fra ulike sammenhenger.

Hun har aldri drukket mye alkohol, men festet litt for tjue år siden. Jeg tror en "fyllefest" ala gamle dager ikke vil funke så godt i dag. Et veldig formelt middagsselskap er heller ikke hennes stil.

Hvordan får man til et hyggelig lag med mange ulike folk som bare kjenner hverandre litt fra før og kanskje ikke har så mye felles bortsett fra vennskap med vår venninne?

Og: Hvem skal jeg invitere? De siste årene har hun og familien bodd i en annen kommune enn meg. Jeg har forstått det som at hun ikke har fått mange nære venner der, men at det er mange folk i nabolaget hun setter pris på (foreldre til barnas venner osv.). Jeg vet heller ikke hvor mange av de gamle vennene hun har kontakt med. Jeg er både redd for å utelate noen som burde vært invitert og invitere folk som ikke føler seg "nære nok" til å bli invitert i bursdagsfeiring.

Har du blitt invitert eller invitert selv på "feil grunnlag", f.eks. at den ene parten ser på den andre som en venn, mens den tenker mer på forholdet som et bekjentskap? Jeg har ikke lyst til å invitere noen som føler det blir kleint!

Vil jo gjerne at hun skal få feire dagen med folk hun setter pris på og som setter pris på henne! Hvem i din krets vil du synes det er naturlig å bli invitert til?

(Jeg har tenkt å rådføre/samarbeide med mannen hennes, men han er ikke typen til å ta initiativ til slike overraskelser selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Såååå hyggelig tenkt!! 

Kanskje det er mest naturlig å invitere de dere har felles? 

Uansett tror jeg hun blir veldig glad!! 

Det er tanken som teller!

Anonymkode: 4e075...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...