Gå til innhold

Bursdagskake til liten gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake bursdagskake til en gutt på 3 år og lurer på om dere har tips til en fin som ikke er altfor vanskelig eller krever masse utstyr? Det skal være av typen marsipankake. Tenkte på å lage et tog, men hvordan setter jeg i såfall sammen det? Alle tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lagde en enkel tog-kake av slik Toro langpanne sjokoladekake. 

Lagde bare to kaker. Skar dem til, og monterte dem i flere lag. Slik at det så ut som et lokomotiv med vogn. Så dekorerte jeg med glasur og pynt. 

Brukte sjokoladepenger som hjul. 

Det hadde også vært mulig å lage ulike kaker som vogner. 

Lykke til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også tog-kake! Du kan enten lage det som langpanne og legge to lag oppå hverandre, eller lage i brødformer og dele i to/skjære til. Et tips er å huleut vognene og fylle m smågodt. Jeg bruke Oreo-kjeks til hjul. Laget smørkrem som jeg farget m konditorfarge og dekket vognene med. Husker ikke hvordan jeg fikk vognene til å henge sammen. Lurer på om jeg bare satte dem på rekke og rad uten noe mellom. Fotballkake er også fint. Lag kake i langpanne. Farg melisglasur grønn, strek opp med hvit glasur, bruk seigmenn til spillere og lag ball av marsipan. Målene slet jeg litt med (smeltet sjokolade soø jeg formet, men de smeltet jo med en gang). Kanskje saltstenger er mulig å bruke?

Anonymkode: f64a9...e3b

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er marsipankake du vil lage, så er det kanskje enklere å lage en vanlig marsipankake med et tog av marsipan oppå? Ellers vil jeg anbefale deg å spørre på Facebook-gruppen "hele Norge's kaker", der er det mange flinke bakere som sikkert kan bidra med både tips og bilder :)

AnonymBruker
Skrevet

baffb5116fd0ffb803588609ded928ae.jpg

0634dfe86cb08140c31cc310f6b07a13.jpg

852ccf8565e32143703c04317bbd7818.jpg

Anonymkode: 2228c...c4f

• Liker 2
Skrevet

Åh, så mange gode tips! Tusen takk! Dette skal jeg helt sikkert få til - unntatt det Thomas-toget på bildet :) Men kaken for øvrig ser grei ut.

Skrevet
8 minutter siden, Xavana skrev:

Åh, så mange gode tips! Tusen takk! Dette skal jeg helt sikkert få til - unntatt det Thomas-toget på bildet :) Men kaken for øvrig ser grei ut.

Kjøp et Thomas-tog til å sette på kaken, så får han det i ekstragave etterpå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brannbil er også både greit og veldig stas for 3 åringer.

Anonymkode: 9ee68...5fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...