Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler dere at gjennomsnittet her inne gjenspeiler samfunnet vårt?

Selv frykter jeg det...

Anonymkode: cb685...2e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv frykter jeg det...

samme her, mye sinte folk

Anonymkode: de795...c49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv frykter jeg det...

Men du er selvsagt unntaket?

Anonymkode: 7d792...510

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Intelligens og sinne er helt uavhengige variabler. Intelligens og evne til å holde seg til tema følges derimot ad.

Ja, det er påfallende mange innsendere her som framstår som dumme. Forskjellen er nok at ute i samfunnet avslører man seg ikke like tydelig.
Jfr. det gamle og gode rådet at det er bedre å tie stille og la folk tro du er dum enn å åpne kjeften og fjerne all tvil.

Anonymkode: b74ed...63f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Intelligens og sinne er helt uavhengige variabler. Intelligens og evne til å holde seg til tema følges derimot ad.

Ja, det er påfallende mange innsendere her som framstår som dumme. Forskjellen er nok at ute i samfunnet avslører man seg ikke like tydelig.
Jfr. det gamle og gode rådet at det er bedre å tie stille og la folk tro du er dum enn å åpne kjeften og fjerne all tvil.

Hvordan da?

Jeg leser litt i at du tenker på skrivefeil/måten de skriver på og ikke nødvendigvis ikke meningene dems.

Anonymkode: 85184...497

AnonymBruker
Skrevet

Helt sikkert!

Tok akkurat mensa-testen som var linka i en av trådene her. Fikk bare 100! Men er jeg lei meg? Neihei. For jeg tok bare halve! Så da kan jeg fritt leve i troen at jeg ville fått 200! hvis jeg hadde tatt hele. For så dum er jeg og, og storførnøyd! med det.:P

Anonymkode: 28681...7a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inteligente personer sitter neppe mye på et nettforum, de gjør mer intellegente og utviklende ting. 

Iteligens og sinnemestring har lite å gjøre med hvordan man klarer å formulere seg og å diskutere skriftlig og gjerne i høyt tempo samtidig som man skal lese og få med seg andres uttalelser det handler vel så mye om å kunne holde seg saklig og å ha god språklig fremstillingsevne når ting koker rundt en. Der skorter det på mye hos mange her inne. 

Det man bør se på og er hvor mange av dem som er aktive her inne og ikke klarer å diskutere saklig har en diagnose der nettopp ovrenevnte egenskaper er et problem knyttet til diagnoser? Noen er og åpne om at de bruker medisiner, har diagnoser osv i enkelte tråder, neo en da lett husker og ser igjen i andre tråder at gir seg utslag i problemer med å kunne kommunisere med andre, ulike måter å diskutere på og andre lett gjenkjennbare særtrekk knyttet til enkelte (opplyste) diagnoser. 

Dermed vil jeg påstå at her er en liten slagside på forumet i forhold til samfunnet generelle inteligens og sinnemestring/selvkontroll. 

og disse uttalelsene vil nok særlig noen ikke like å se på trykk og dermed starte en ordkrig av. Men skal man være ærlig om sine inntrykk og oppfatninger? Eller skal man kun uttale seg på en måte som pleaser hårsåre personer? 

Anonymkode: 33777...571

• Liker 1
Gjest Spiderman
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv frykter jeg det...

Og hvor på på intelligensskalaen ligger du? :fnise:

Det at du lager en slik tråd forteller meg at du er over gjennomsnittet sutrete.

Skrevet

Ja, det tror jeg. Gjennomsnittlig IQ er vel ca 100. At det er skrivefeil/slurv i mange innlegg betyr ikke nødvendigvis at man har dårlige språklige evner etc. 

Du får lage en tråd der alle må ta "Mensa testen" på nett og legge ved bilde av resultatet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å diskutere sakligmog vise at man mestrer den kunsten?.

Anonymkode: 33777...571

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan da?
Jeg leser litt i at du tenker på skrivefeil/måten de skriver på og ikke nødvendigvis [ikke] meningene dems.

Jo, blir det ille nok, så, men slurvefeil som den over trekker ikke ned.
Jeg tenker først og fremst på manglende evne til å følge opp den andres tanker og innspill. I stedet gjentar de bare seg selv.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt sikkert!

Tok akkurat mensa-testen som var linka i en av trådene her. Fikk bare 100! Men er jeg lei meg? Neihei. For jeg tok bare halve! Så da kan jeg fritt leve i troen at jeg ville fått 200! hvis jeg hadde tatt hele. For så dum er jeg og, og storførnøyd! med det.:P

Anonymkode: 28681...7a4

:fnise:

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: de795...c49

Synes egentlig ikke det er så ille her. Grunnen til at jeg henger her for å diskutere politikk er jo nettopp at nivået ikke er så katastrofalt lavt som det er på andre tilsvarende forum. I forhold til Diskusjon.no og VGD er folk flest her som Nobelprisvinnere å regne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du er selvsagt unntaket?

Anonymkode: 7d792...510

Unntaket fra gjennomsnittet?? Hmm.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv frykter jeg det...

Tror du at den gjennomsnittlige nordmann har 5000 meldinger på KG? Neppe, det er et lite mindretall som oppholder seg her.

Anonymkode: 21718...c6a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de som går ut med å ha fått "130-140" i iq sannsynligvis ligger på 80-90 i alle fall. Hvem som helst kan påstå sånt her, og det er påfallende at det er dem som framstår som dummest som liksom skal ha høyest iq.

Anonymkode: 40466...403

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at den gjennomsnittlige nordmann har 5000 meldinger på KG? Neppe, det er et lite mindretall som oppholder seg her.

Anonymkode: 21718...c6a

I og med at det er rundt 70 000 medlemmer her på forumet, så burde vel gjennomsnittet speile resten av samfunnet? Noen over, noen under, de fleste gjennomsnittlig. 

Anonymkode: 2536f...f9e

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv frykter jeg det...

Hvis dette er en stor frykt i livet ditt kan du forsøke terapi kanskje? Frykt er et sterkt ord.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv frykter jeg det...

Med det store antall brukere her inne ville noe annet være rart...

Derimot tror at nivået er omvendt proprsjonalt med antall anonyme postinger... :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...