Gå til innhold

Ta neste og beste som dukker opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 28 år gammel jente som sliter med kjærligheten. Jeg har vært singel i 3 år. Forholdene jeg har vært i har vært litt sånn at vi har blitt sammen fordi fyren har likt meg så godt og jeg har syntes han har vært grei og morsom.. Jeg har aldri vært skikkelig forelska i en jeg har vært sammen med. 

I fjor møtte jeg for første gang en mann jeg virkelig falt for, jeg ble stormende forelska med én eneste gang, har aldri vært borti noe sånt før.

Desverre så vil han ikke ha meg.

Jeg kan fortsatt gråte meg i søvn pga dette, 1 år etterpå.

På de siste 3 årene har jeg datet flere og flere har vært interessert i å ta det videre, men jeg har måttet si nei fordi forelskelsen aldri har kommet.

Nå begynner jeg å lure på om kanskje jeg aldri kommer til å møte en fyr hvor forelskelsen vil være gjensidig. 

Er det slik at enkelte kanskje bare må ta det neste og beste som dukker opp? Og kanskje bare må innse at man  ikke kan forvente gjensidig forelskelse?

Anonymkode: 371df...c5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje problemet her er at kvinner alltid forventer å skulle "bli tatt med storm" i dagens samfunn.

Anonymkode: cd736...dfe

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kanskje problemet her er at kvinner alltid forventer å skulle "bli tatt med storm" i dagens samfunn.

Anonymkode: cd736...dfe

Forklar gjerne nærmere. Du mener at du aldri har vært forelsket i noen av dine kjærester? Så det er jeg som er rar som tror at det er vanlig? :) Jeg er nemlig den eneste  i vennegjengen som aldri har vært forelsket i en partner. Så har alltid følt at det har vært litt rar, men da er det kanskje helt normalt alikevel da?

Skrevet

Jeg tror 371df..c5a mener at kvinner har for høye krav til menn og forhold, at ting skal være "roman-kjærlighet" der damen blir vartet opp av maskulin og sterk mann. Ikke minst ha høy seksuell spenning.

Tiltrekning og forelskelse er litt komplisert. Går på personlig tiltrekning, spennning og kjemi, og hva man ellers ser i en partner. Vil ikke si du er rar, er ikke uvanlig at folk ikke er forelska i hverandre når de blir sammen. De fleste tar det steget når det er gjensidig tiltrekning og romantikk i lufta.

Nå har jeg ikke hatt så mange kjærester, men kan si at jeg heller ikke var forelska i par av dem i starten. Tenker ting skjedde fordi de var mine første og ting var spennende å utforske.

I voksen alder tenker man annerledes og det tar tid å falle for en, en sånn skikkelig forelskelse. "Storm forelskelse" foregår kjapt og går mest på ytre tiltrekning når man har tilbrakt litt tid sammen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er en dårlig idé. Jeg fikk ikke kjæreste før jeg var 31, venninnene mine sa alltid at jeg bare måtte slå meg til ro med den som var snill og kjemien var okay med, altså neste og beste som kom. Jeg ser hvordan forholdene deres er og har vært, det går bra en stund men så innser de at de ikke har noe dypt til felles og er mere sammen av vane enn kjærlighet. Så blir det slutt så fort de finner seg en ny, for de har blitt avhengige av å ikke være alene. Var de uten kjæreste i mer enn noen uker eller måneder ble de helt hysteriske. Må være slitsomt å lete så kraftig og det å ikke være komfortabel og kunne nyte sitt eget selskap og liv. 

Jeg er glad jeg ikke tok første og beste, kjæresten jeg til slutt syntes var rett for meg tok meg med storm og det var ikke den minste tvil om at det skulle bli han! Vi er sammen av kjærlighet og med felles mål og drømmer for fremtiden som vi jobber sammen mot. Kanskje jeg var heldig, kanskje ekte romanse og sjelevenner ikke finnes slik venninnene mine sa, men jeg har valgt å alltid tro på at man før eller senere vil møte sin andre halvdel og da er det jo kjipt om man sitter hjemme med en slabbedask man egentlig ikke får vært den beste av seg selv sammen med istedet. Syns ikke man skal undervurdere universet, feil å bli sammen med noen bare for å ha "noen" syns jeg! Ikke stress, finn deg selv og elsk deg selv først så kommer den rette når tiden er inne :) 

<3

Anonymkode: a8b97...860

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Devilheart skrev:

Jeg tror 371df..c5a mener at kvinner har for høye krav til menn og forhold, at ting skal være "roman-kjærlighet" der damen blir vartet opp av maskulin og sterk mann. Ikke minst ha høy seksuell spenning.

Tiltrekning og forelskelse er litt komplisert. Går på personlig tiltrekning, spennning og kjemi, og hva man ellers ser i en partner. Vil ikke si du er rar, er ikke uvanlig at folk ikke er forelska i hverandre når de blir sammen. De fleste tar det steget når det er gjensidig tiltrekning og romantikk i lufta.

Nå har jeg ikke hatt så mange kjærester, men kan si at jeg heller ikke var forelska i par av dem i starten. Tenker ting skjedde fordi de var mine første og ting var spennende å utforske.

I voksen alder tenker man annerledes og det tar tid å falle for en, en sånn skikkelig forelskelse. "Storm forelskelse" foregår kjapt og går mest på ytre tiltrekning når man har tilbrakt litt tid sammen.

Oi, jeg var faktisk ikke klar over at så mange ikke er forelsket når de velger å bli kjærester. På en måte er det jo litt trist også. 

Jeg forventer ingen ridder på hvit hest, jeg snakker om å være forelsket. 

Når det gjelder han jeg er (ulykkelig) forelsket i, så er det hele han som person; hans utseende, hans væremåte, utstråling, personlighet.. 

Nå i det siste har jeg datet en fyr jeg ikke finnes romantisk interessert i, men han er jo kjempesnill og ålreit å være sammen med, så jeg burde vel kanskje bare satse på han om jeg ikke vil være singel resten av livet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er en dårlig idé. Jeg fikk ikke kjæreste før jeg var 31, venninnene mine sa alltid at jeg bare måtte slå meg til ro med den som var snill og kjemien var okay med, altså neste og beste som kom. Jeg ser hvordan forholdene deres er og har vært, det går bra en stund men så innser de at de ikke har noe dypt til felles og er mere sammen av vane enn kjærlighet. Så blir det slutt så fort de finner seg en ny, for de har blitt avhengige av å ikke være alene. Var de uten kjæreste i mer enn noen uker eller måneder ble de helt hysteriske. Må være slitsomt å lete så kraftig og det å ikke være komfortabel og kunne nyte sitt eget selskap og liv. 

Jeg er glad jeg ikke tok første og beste, kjæresten jeg til slutt syntes var rett for meg tok meg med storm og det var ikke den minste tvil om at det skulle bli han! Vi er sammen av kjærlighet og med felles mål og drømmer for fremtiden som vi jobber sammen mot. Kanskje jeg var heldig, kanskje ekte romanse og sjelevenner ikke finnes slik venninnene mine sa, men jeg har valgt å alltid tro på at man før eller senere vil møte sin andre halvdel og da er det jo kjipt om man sitter hjemme med en slabbedask man egentlig ikke får vært den beste av seg selv sammen med istedet. Syns ikke man skal undervurdere universet, feil å bli sammen med noen bare for å ha "noen" syns jeg! Ikke stress, finn deg selv og elsk deg selv først så kommer den rette når tiden er inne :) 

<3

Egentlig enig i det du skriver..  Har så lyst å oppleve å møte noen jeg blir forelsket i, som også får følelser for meg. Men føler det aldri kommer til å skje..  Du var riktignok eldre enn meg, så man skal aldri si aldri. Jeg bare har inntrykk av at jeg på en måte aldri blir bra nok for noen? Men jeg vil ikke operere meg eller legge inn silikon i rumpa for å bli bra nok, så da får jeg vel bare hoppe i det med en jeg egentlig ikke er forelsket i (igjen..) :/ 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

*snip*

Skrev ikke at mange ikke er det, poenget var at det ikke er spesielt uvanlig og det hender. :P

Tja, du bør nok ta et valg mellom de to. De har sikkert sine fordeler og ulemper på ulike områder. Men du får følge magefølelsen og velge den du føler deg best med. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig enig i det du skriver..  Har så lyst å oppleve å møte noen jeg blir forelsket i, som også får følelser for meg. Men føler det aldri kommer til å skje..  Du var riktignok eldre enn meg, så man skal aldri si aldri. Jeg bare har inntrykk av at jeg på en måte aldri blir bra nok for noen? Men jeg vil ikke operere meg eller legge inn silikon i rumpa for å bli bra nok, så da får jeg vel bare hoppe i det med en jeg egentlig ikke er forelsket i (igjen..) :/ 

Kjære deg, akuratt det samme følte jeg også! Å aldri føle 100% match med noen ga meg dårlig selvbilde og jeg hadde gitt opp i mange år. Var deprimert men tok tak i livet og tenkte "greit, det er mitt liv og jeg lever det for meg selv, jeg skal gjøre det som er bra for MEG og ikke la lykken min defineres av andre". Vipps så dukket prinsen opp før jeg egentlig var klar, siden jeg hadde blitt så antikjæreste og følte meg for stygg , for uinteressant osv. Bare hold ut girl,han kommer når du minst aner! :) 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå i det siste har jeg datet en fyr jeg ikke finnes romantisk interessert i, men han er jo kjempesnill og ålreit å være sammen med, så jeg burde vel kanskje bare satse på han om jeg ikke vil være singel resten av livet. 

Nei, nei, nei, ikke bli sammen med kjempesnill og ålreit. Vent i hvert fall å se om det kan utvikle seg til kjærlighet, hvis ikke kommer du bare til å gå rundt å lengte etter noe mer i forholdet. Det er heller ikke noe hyggelig for han fyren om han skulle bli valgt på bakgrunn av at du ikke vil forbli singel. Nei, du er ung og det finnes garantert en du matcher bedre med der ute. :)   

• Liker 5
Skrevet

Grunnen til at du ikke blir forelska er kanskje at du har for høye krav og vil ha det du ikke kan få. Men hvis jeg var deg så hadde jeg levd alene enn å ta den første og beste.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at du er en følelsejunkie, og da kan ingen mann redde deg fra dette.

Hva gjør du når forelskelsen gir seg? Nettopp..

Anonymkode: 723c3...d34

• Liker 2
Skrevet (endret)

Forhold og forelskelse er noe dritt. Vær glad du er singel. Det er jeg. Skal damene være sånn mot meg som eksene mine var så vil jeg aldri ha dame. Uansett hvor forelsket de er i meg. Forelskelse og følelser skal være gjensidig for at det skal funke også. Jeg forelsker meg veldig lett men prøver å stenge det ute. Hun jeg er forelska i nå kan jeg aldri få tydeligvis. Min beste venninne. Nei ts, nyt singel livet. Forhold og tull er det bare problemer med. Dessuten blir man BARE SÅRET hele jævla tiden av de vi er i et forhold med.

Endret av Aye
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Devilheart skrev:

Skrev ikke at mange ikke er det, poenget var at det ikke er spesielt uvanlig og det hender. :P

Tja, du bør nok ta et valg mellom de to. De har sikkert sine fordeler og ulemper på ulike områder. Men du får følge magefølelsen og velge den du føler deg best med. :)

Åh.. :P Men hvilke to mener du? Han jeg er forelsket i føler ikke det samme for meg :( 

2 timer siden, Lee Jones skrev:

Grunnen til at du ikke blir forelska er kanskje at du har for høye krav og vil ha det du ikke kan få. Men hvis jeg var deg så hadde jeg levd alene enn å ta den første og beste.

Ja, jeg har lest innleggene dine om at alle mennesker er delt inn i ulike nivåer og slikt. 

Problemet er at du er en følelsejunkie, og da kan ingen mann redde deg fra dette.

Hva mener du? Jeg har aldri vært i et forhold hvor jeg har vært forelsket, så har ikke opplevd den fasen hvor forelskelsen gir seg..  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Aye skrev:

Forhold og forelskelse er noe dritt. Vær glad du er singel. Det er jeg. Skal damene være sånn mot meg som eksene mine var så vil jeg aldri ha dame. Uansett hvor forelsket de er i meg. Forelskelse og følelser skal være gjensidig for at det skal funke også. Jeg forelsker meg veldig lett men prøver å stenge det ute. Hun jeg er forelska i nå kan jeg aldri få tydeligvis. Min beste venninne. Nei ts, nyt singel livet. Forhold og tull er det bare problemer med. Dessuten blir man BARE SÅRET hele jævla tiden av de vi er i et forhold med.

Uffda :/ så kjedelig at du har opplevd så mye shit i forbindelse med forhold. Vet hvor kjipt det er å være ulykkelig forelska.. :( spesielt når motparten er vinglete. Man kommer seg liksom ikke videre heller..  Men det er jo litt kjedelig å gå resten av livet uten noen, føler jeg har levd singellivet ferdig nå, er litt lei.. men jeg får vel ikke bli helt desperat heller :s 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, jeg var faktisk ikke klar over at så mange ikke er forelsket når de velger å bli kjærester. På en måte er det jo litt trist også. 

Når det gjelder han jeg er (ulykkelig) forelsket i, så er det hele han som person; hans utseende, hans væremåte, utstråling, personlighet.. 

Jeg synes ikke det er så trist. Jeg var hodestups forelsket i kjæresten min, men han brukte lenger tid. Nå er han hodestups forelsket i meg. Jeg føler at kjærlighet og følelser utvikler seg, har man gjensidig tiltrekningen, kjemi og interesse så kommer følelsene etter hvert. Før i tiden så var det jo først og fremst praktiske og økonomiske hensyn som gjorde at man ble gift, kjærligheten var sekundær, men det kom jo til slutt. 

Anonymkode: d67f3...749

• Liker 1
Skrevet

Jeg over, trykka visst på ab-knappen :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er så trist. Jeg var hodestups forelsket i kjæresten min, men han brukte lenger tid. Nå er han hodestups forelsket i meg. Jeg føler at kjærlighet og følelser utvikler seg, har man gjensidig tiltrekningen, kjemi og interesse så kommer følelsene etter hvert. Før i tiden så var det jo først og fremst praktiske og økonomiske hensyn som gjorde at man ble gift, kjærligheten var sekundær, men det kom jo til slutt. 

Anonymkode: d67f3...749

Men du har jo opplevd gjensidig forelskelse..  Han er forelsket i deg og du i han. 

Den eneste jeg har vært og er forelsket i (i over ett år) er ikke i nærheten av å være hodestups forelsket i meg for å si det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier forelskelse må gi seg? Noen holder seg forelsket ved å holde på spenningen og jobbe med det. 

Anonymkode: f6e84...774

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det aller vanligste er å være forelsket.

Anonymkode: 2f9d4...c18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...