Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! :-)

Jeg har ingen erfaring med dette å prøve å bli gravid, så har noen spørsmål kanskje dere kan svare på, iallefall har noen råd å komme med ;-)

jeg har gått på pillene i ett par år nå, men sluttet i februar, så har altså prøvd i 2 måneder uten hell.

1.Jeg skjønner jo at man er forskjellig på hvor lang tid det tar å bli gravid, men hva er det "normale" ? Jeg merker jeg blir fort utålmodig:fnise:men skjønner jo etter å ha lest litt at ting klaffer med engang..

2.Å er det noe man kan gjøre for å "Hjelpe på" / tips til ting man burde gjøre, unngå, vitaminer man burde ta..? 

3. Har det noe å si at man har brukt pillene, at det forstyrrer litt å gjør at ting kan ta lengre tid? Jeg har hatt regelmessig menstruasjon de 2 siste månedene å har tidligere også hatt menstruasjon når jeg skal. 

Beklager ett litt rotete innlegg, men føler meg så blank og ny her ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, deprim skrev:

Hei dere! :-)

Jeg har ingen erfaring med dette å prøve å bli gravid, så har noen spørsmål kanskje dere kan svare på, iallefall har noen råd å komme med ;-)

jeg har gått på pillene i ett par år nå, men sluttet i februar, så har altså prøvd i 2 måneder uten hell.

1.Jeg skjønner jo at man er forskjellig på hvor lang tid det tar å bli gravid, men hva er det "normale" ? Jeg merker jeg blir fort utålmodig:fnise:men skjønner jo etter å ha lest litt at ting klaffer med engang..

2.Å er det noe man kan gjøre for å "Hjelpe på" / tips til ting man burde gjøre, unngå, vitaminer man burde ta..? 

3. Har det noe å si at man har brukt pillene, at det forstyrrer litt å gjør at ting kan ta lengre tid? Jeg har hatt regelmessig menstruasjon de 2 siste månedene å har tidligere også hatt menstruasjon når jeg skal. 

Beklager ett litt rotete innlegg, men føler meg så blank og ny her ;-)

Skulle selfølgelig står at ting ikke klaffer med engang..

AnonymBruker
Skrevet

1, forstår godt du er utålmodig. Det er veldig forskjellig fra person til person hvor lang tid det tar. Noen går det for første gangen de prøver, andre bruker flere år uten at det er noe galt det heller. Men som regel blir vel de fleste gravide innen ett år.

2. For meg så hjalp det å ha ofte sex, men det også varierer. du burde begynne med folsyre :) dette er noe dy skal gå på når du blir gravid også, fram til uke 12.

3. For noen så tar det litt lenger tid å gjenoppta en normal syklus etter pillebruk, for andre så er den normal igjen kort tid etter. Varierer veldig dette også. 

ønsker deg lykke til med prøving! :) 

Anonymkode: 96ccb...950

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

1, forstår godt du er utålmodig. Det er veldig forskjellig fra person til person hvor lang tid det tar. Noen går det for første gangen de prøver, andre bruker flere år uten at det er noe galt det heller. Men som regel blir vel de fleste gravide innen ett år.

2. For meg så hjalp det å ha ofte sex, men det også varierer. du burde begynne med folsyre :) dette er noe dy skal gå på når du blir gravid også, fram til uke 12.

3. For noen så tar det litt lenger tid å gjenoppta en normal syklus etter pillebruk, for andre så er den normal igjen kort tid etter. Varierer veldig dette også. 

ønsker deg lykke til med prøving! :) 

Anonymkode: 96ccb...950

tusen takk for svar :-) er jo så mange ting man egentlig begynner å tenke på i en slik fase.. begynte plutselig å tenke på om hva visst jeg ikke kan få barn av en grunn eller at det er noe med samboeren min som gjør at vi ikke kan få.. mange tanker:sprettoy::fnise: kommer til å bli helt sprø av det her! Har du prøvd noen av de her eggløsnings app-ene på mobilen? 

tusen takk! :-D

AnonymBruker
Skrevet

Billigstrimler på eBay, for å finne eggløsning er en fin ting. Gjør ting litt lettere å time. Det er jo ett sånn lite vindu man er fruktbar at det er et under alle får de barna man får! Eller clearblue fertilitetsmonitor, den er også gull. Finnes en egen tråd her inne for de som bruker den litt lenger ned.

Folsyre er viktig. Start nå, og ta det helt frem til uke 12 i svangerskapet.

Mannen kan ta zinc, skal visst hjelpe på svømmerne.

Hostesaft trikset har funket på mange rundt eggløsning, gjør eggløsningslimet tynnere sånn at svømmerne kommer lettere frem.

Anonymkode: 6b7ef...e11

Skrevet

ja, jeg har jo fulgt disse 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Billigstrimler på eBay, for å finne eggløsning er en fin ting. Gjør ting litt lettere å time. Det er jo ett sånn lite vindu man er fruktbar at det er et under alle får de barna man får! Eller clearblue fertilitetsmonitor, den er også gull. Finnes en egen tråd her inne for de som bruker den litt lenger ned.

Folsyre er viktig. Start nå, og ta det helt frem til uke 12 i svangerskapet.

Mannen kan ta zinc, skal visst hjelpe på svømmerne.

Hostesaft trikset har funket på mange rundt eggløsning, gjør eggløsningslimet tynnere sånn at svømmerne kommer lettere frem.

ja jeg har jo fulgt disse appene, har en som heter "min kalender" , men vet jo ikje hvor mye jeg kan lite på den. Har du link til ebay hvor jeg kan få bestilt disse? Er håpløs på ebay:fnise::tongue: jeg skal lete etter den tråden om clearblue fertilitetsmonitoren, takk for tips!

hostesaft trikset faktisk.. hihi, har jeg aldri hørt om. Uansett hvilken hostesaft? Ja, man må jo bare prøve det som prøves kan ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Uansett slimløsende hostesaft skal fungere. 1 spiseskje morgen og kveld rundt EL-tider. Grapefrukt juice skal visstnok ha samme effekten. 

Her, 40stk graviditetstester for 40,-

http://www.ebay.com/itm/221982242676?_trksid=p2057872.m2749.l2648&var=520859113401&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

100 stk EL tester for 90,- ca

http://www.ebay.com/itm/181984246629?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=482206380829&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Skrevet
Den 13.4.2016 at 23.25, AnonymBruker skrev:

Uansett slimløsende hostesaft skal fungere. 1 spiseskje morgen og kveld rundt EL-tider. Grapefrukt juice skal visstnok ha samme effekten. 

Her, 40stk graviditetstester for 40,-

http://www.ebay.com/itm/221982242676?_trksid=p2057872.m2749.l2648&var=520859113401&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

100 stk EL tester for 90,- ca

http://www.ebay.com/itm/181984246629?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=482206380829&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

hmmm, kanskje det må prøves :-D verdt forsøket iallefall! det var jo kjempe billig! Har du bestilt derfra? Tusen takk for svar forresten :-)

AnonymBruker
Skrevet

De fleste er gravide etter ett år. Du kan få hjelp hvis dere har prøvd ett år uten hell. Det er tonn med kjerringråd ute om hvordan blir fortere gravid. Google er en venn der :) Masse å ramse opp! 

Som nevnt her er eggløsningstester lurt. Men vil også tipse om temping! Da er det helt sikkert :)

Anonymkode: 992aa...e5a

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, deprim skrev:

hmmm, kanskje det må prøves :-D verdt forsøket iallefall! det var jo kjempe billig! Har du bestilt derfra? Tusen takk for svar forresten :-)

Jepp, har bestilt derfra flere ganger, rask levering også! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...