CoMa Skrevet 14. april 2016 #81 Del Skrevet 14. april 2016 30 minutter siden, Amafalathiel skrev: forslag til endring av trådtittel for å dekke alt vi ønsker å diskutere? Contempt Marketing? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 14. april 2016 #82 Del Skrevet 14. april 2016 Man må jo selvsagt være kritisk til alt man leser, det inkluderer også blogger. Men jeg ser ikke problemet med at man tjener penger på bloggen sin, å lage en god blogg tar mer tid enn mange tror, og når man faktisk forsøker å tjene penger på det så må det være helt ok. Hadde ingen kunne tjent noe på det, så måtte man også ha kuttet kraftig ned på ambisjonene og tiden man bruker på det, da de aller fleste mennesker er avhengige av å ha en inntekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 14. april 2016 #83 Del Skrevet 14. april 2016 18 timer siden, Francis skrev: Dette hører kanskje hjemme i andre tråder, men LES gjerne om hvordan redaksjoner kvitter seg med journalister og heller kjøper innholdet hos feks byråer som driver med content marketing. http://journalisten.no/2015/08/Egmont-blader-erstattet-journalister-med-byråer http://kampanje.com/reklame/2015/09/--vi-blir-norges-ledende-content-marketing-byra/ Det der er så provoserende at jeg ikke har ord. Blæ! Har riktignok både familie og vennekrets full av (ordentlige) journalister. Gah! Bare det at jeg må påpeke at de er riktige journalister er jo horribelt. Men klart, litt vår egen feil, når vi vil lese avisa gratis på nett og ikke betale... *når jeg ikke er student skal jeg jaggu begynne betale for kvalitet igjen* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 14. april 2016 Forfatter #84 Del Skrevet 14. april 2016 (endret) 1 time siden, Capt. Obvious skrev: Man må jo selvsagt være kritisk til alt man leser, det inkluderer også blogger. Men jeg ser ikke problemet med at man tjener penger på bloggen sin, å lage en god blogg tar mer tid enn mange tror, og når man faktisk forsøker å tjene penger på det så må det være helt ok. Hadde ingen kunne tjent noe på det, så måtte man også ha kuttet kraftig ned på ambisjonene og tiden man bruker på det, da de aller fleste mennesker er avhengige av å ha en inntekt. Det er ikke det at de tjener penger som er problemet. Det er det at vi blir utsatt for skjult markedsføring som er problemet. Endret 14. april 2016 av Amafalathiel 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. april 2016 #85 Del Skrevet 14. april 2016 Herlighet, alle kan få tjene penger, både aviser og blogger og fandens oldemor, men slutt å bløff om hva som er reklame, vær redelig, vis det frem, merk det og stol på forbrukeren, ikke behandle oss som idioter. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lysestake Skrevet 14. april 2016 #86 Del Skrevet 14. april 2016 1 time siden, Francis skrev: Herlighet, alle kan få tjene penger, både aviser og blogger og fandens oldemor, men slutt å bløff om hva som er reklame, vær redelig, vis det frem, merk det og stol på forbrukeren, ikke behandle oss som idioter. Riktig. Det er når du leser om noe som har fått spalteplass i et magasin eller et på kronikkfeltet i en avis at du likevel skal vite at det ikke er noen som har fått penger under bordet for å reklamere for vennene sine (eventuelt gjør det for at vennene dine skal tjene penger). Det er forskjellen! Flere går jo ganske langt i å antyde at å bryte loven eller gå ut i etiske gråsoner er den eneste måten å tjene penger, men liker likevel å tro at det ikke er helt sånn. Og for øvrig. Hjemmet/Allers har hatt content marketing i alle år, alle historiene de har hatt i artikkelform av ulik anekdotisk karakter om folk som har blitt "kurert" for både det ene og det andre etter å ha tatt diverse kosttilskudd og naturmidler er åpenbart like kjøpt og betalt som Sophie Elises venninnetips. Motetipsene i blader? Ting redaksjonene får gratis. osv osv osv. Men i motsetning til dem, virker det ikke som det at forbrukerombudet gidder å bry seg så mye om den glansede bransjen. Helt til de begynte å gjøre vennetjenester for bloggvennene sine, skal sies Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 15. april 2016 #87 Del Skrevet 15. april 2016 16 timer siden, Capt. Obvious skrev: Man må jo selvsagt være kritisk til alt man leser, det inkluderer også blogger. Men jeg ser ikke problemet med at man tjener penger på bloggen sin, å lage en god blogg tar mer tid enn mange tror, og når man faktisk forsøker å tjene penger på det så må det være helt ok. Hadde ingen kunne tjent noe på det, så måtte man også ha kuttet kraftig ned på ambisjonene og tiden man bruker på det, da de aller fleste mennesker er avhengige av å ha en inntekt. Dette er en avsporing av debatten. Det er ingen som mener at bloggerne ikke skal tjene penger, spørsmålet er hvordan de skal tjene penger. Jeg heier på folk som bygger opp sin egen virksomhet og som klarer å skaffe seg både et levebrød og mere til. Men jeg er sterkt kritisk til skjult markedsføring både fra bloggere og de bedriftene som står bak og gjør det mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 15. april 2016 #88 Del Skrevet 15. april 2016 jeg må bare slutte meg til røkla her - det er ikke at man tjener på bloggingen som gjør at jeg synes det er problematisk - det er skjult markedsføring og skjulte motiver hos bloggerne som opprører meg. Hurra for initiativ og entreprenørskap og kreativitet og næringsvett. Nei til skjult agenda. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 15. april 2016 #89 Del Skrevet 15. april 2016 Da begynner lista over folk som har forlatt UI skuta å bli lang. Nå har også J.A.Riise byttet til Adlink. Samme begrunnelse som Ann Rasmussen, de leverer ikke det de lover. Antar det gjelder kona også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 15. april 2016 #90 Del Skrevet 15. april 2016 Den 14. april 2016 at 17.52, Amafalathiel skrev: Det er ikke det at de tjener penger som er problemet. Det er det at vi blir utsatt for skjult markedsføring som er problemet. Ja det er absolutt det som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 15. april 2016 #91 Del Skrevet 15. april 2016 Den 4/12/2016 at 23.27, Amafalathiel skrev: en draw-your-life-video som ender med avsløring av den store nyheten Er du synsk? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. april 2016 Forfatter #92 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) 18 minutter siden, jabx skrev: Er du synsk? nei, det er bloggerne som er forutsigbare Endret 15. april 2016 av Amafalathiel 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 15. april 2016 #93 Del Skrevet 15. april 2016 17 minutter siden, jabx skrev: Er du synsk? 😂 Tror hun er det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 15. april 2016 #94 Del Skrevet 15. april 2016 Den 4/14/2016 at 10.00, Lysestake skrev: Men bare for å komme med et konkret eksempel på hvor milevidt disse står fra hverandre. Karpe Diem (Anti) lanserer nytt album, og på en eller annen fascinerende måte fikser Odda (også Anti) seg innpass i Dagbladets debattredaksjon, der han klarer å få slippe til med en ensiders tirade om hvordan Karpe Diem er Norges og verdens svar på NWA i 2016. En helsides reklame i en avis er DYRT og her får man også sneket det inn som "redaksjonelt innhold" uten at noen tilsynelatende innser det. Hadde jeg vært debattredaktør i dagbladet hadde jeg skjems, og hadde jeg vært redaktør så hadde jeg sørget for at når an slipper gjennom åpenbar reklame fra avsendere som har sterke økonomiske bindinger til hverandre, så gjør man ikke det mange ganger før jobben ryker med mindre man legger seg flat etterpå. Av en eller annen grunn som for meg er helt sjokkerende, er det INGEN som har problematisert dette så langt. http://www.dagbladet.no/2015/11/07/kultur/meninger/debatt/kronikk/musikk/41855306/ Litt senere nedi veien lanserer Karpe Diem også sine nye sanger på Sophie Elises blogg (jada. Mer Anti). I mellomtiden har Karpe Diem fått en formue i gratisreklame i form av alle Anti-vennene deres som har promotert albumet, tatt selfier med dem og "tilfeldigvis gått på konsertene deres og hadde det utrolig fett". Hva kan Thomas Moen og co. stille opp med? Dette. http://www.runwithrachel.no/2016/04/06/woolland-ull-er-gull/ HEI HER ER ET SPONSET INNLEGG HER KAN DERE KJØPE DET OG DETTE ER REKLAME MEN SE PÅ DETTE OPPSTILTE BILDET. Hvis man er redd for å bli lurt og manipulert er det Anti man burde være bekymret for. Ikke UI Har noen prøvd å tipse journalister direkte? Skjønt, de er vel mer opptatt av å skrive seg inn i kjendisvarmen... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 16. april 2016 #95 Del Skrevet 16. april 2016 Den 14. april 2016 at 15.47, Amafalathiel skrev: forslag til endring av trådtittel for å dekke alt vi ønsker å diskutere? Ikke la deg påvrke: hvordan tjener bloggerne pengene sine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 16. april 2016 #96 Del Skrevet 16. april 2016 23 timer siden, jabx skrev: Har noen prøvd å tipse journalister direkte? Skjønt, de er vel mer opptatt av å skrive seg inn i kjendisvarmen... Ikke la deg påvirke: markedsføring på blogger for dummies. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 16. april 2016 #97 Del Skrevet 16. april 2016 Clickbait-varianten: "Jeg ble misbrukt! De fikk meg til å kjøpe alt!" 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 16. april 2016 #98 Del Skrevet 16. april 2016 4 minutter siden, Cornucopia skrev: Clickbait-varianten: "Jeg ble misbrukt! De fikk meg til å kjøpe alt!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. april 2016 #99 Del Skrevet 16. april 2016 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 17. april 2016 #100 Del Skrevet 17. april 2016 Den 4/14/2016 at 10.00, Lysestake skrev: Men bare for å komme med et konkret eksempel på hvor milevidt disse står fra hverandre. Karpe Diem (Anti) lanserer nytt album, og på en eller annen fascinerende måte fikser Odda (også Anti) seg innpass i Dagbladets debattredaksjon, der han klarer å få slippe til med en ensiders tirade om hvordan Karpe Diem er Norges og verdens svar på NWA i 2016. En helsides reklame i en avis er DYRT og her får man også sneket det inn som "redaksjonelt innhold" uten at noen tilsynelatende innser det. Hadde jeg vært debattredaktør i dagbladet hadde jeg skjems, og hadde jeg vært redaktør så hadde jeg sørget for at når an slipper gjennom åpenbar reklame fra avsendere som har sterke økonomiske bindinger til hverandre, så gjør man ikke det mange ganger før jobben ryker med mindre man legger seg flat etterpå. Av en eller annen grunn som for meg er helt sjokkerende, er det INGEN som har problematisert dette så langt. http://www.dagbladet.no/2015/11/07/kultur/meninger/debatt/kronikk/musikk/41855306/ Litt senere nedi veien lanserer Karpe Diem også sine nye sanger på Sophie Elises blogg (jada. Mer Anti). I mellomtiden har Karpe Diem fått en formue i gratisreklame i form av alle Anti-vennene deres som har promotert albumet, tatt selfier med dem og "tilfeldigvis gått på konsertene deres og hadde det utrolig fett". Hva kan Thomas Moen og co. stille opp med? Dette. http://www.runwithrachel.no/2016/04/06/woolland-ull-er-gull/ HEI HER ER ET SPONSET INNLEGG HER KAN DERE KJØPE DET OG DETTE ER REKLAME MEN SE PÅ DETTE OPPSTILTE BILDET. Hvis man er redd for å bli lurt og manipulert er det Anti man burde være bekymret for. Ikke UI Er det noen som vet om Alexander Nyhagen har noen forbindelse til Anti/Karpe Diem? http://www.dagbladet.no/2016/04/16/kultur/meninger/karpe_diem/jode/kunst/43892554/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg