AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #1 Skrevet 12. april 2016 Noen som kan hjelpe meg?! Har googlet til jeg blir blå. Hunden min våknet opp med sikkel tre ganger idag. Han har aldri siklet før, kun i bil når han er stresset men selv da er det ikke sikkel. Bare vanlig spytt som spruter hit og dit.Kan jeg ringe å spørre akutt-telefonen for dyr om dette? Jeg tørr ikke å spørre hos hundesonen, har slettet brukeren min der. For jeg blir angrepet med en gang. Det er forventet at jeg skal vite absolutt alt. Ringer jeg er det galt, drar jeg til veterinær er det galt, venter jeg og ser an situasjonen så er det galt. Kan aldri vinne hos dem! Kort fortalt; - Ingen andre sympotmer. - Ikke skum, ikke blod i spyttet. - Ingenting imellom tennene, ikke fliser, biter av bein eller mat. (sikkel kan være tegn på nemlig det ifølge google) - Spiser, drikker, leker og sover som normalt. Avføring er som normalt, urinerer som normalt. - Ikke diaré, ikke noe oppkast eller brekninger. Ikke fått noen bein idag, ikke fått i seg medisiner, sjokolade, løk eller blomster som er giftige for hunder. Det renner litt fra øynene, men han gjør det til vanlig også. Det kommer å går, helt normalt. Vet at faren er slik, moren litt og flere kullsøsken og helsøsken (tidligere kull, samme foreldre). Så det at det renner fra øynene er normalt i perioder. Det er ikke infeksjon, ikke rød på øynene, klør seg ikke å har ingen tegn på smerter. Ikke snørrete. Kennelhoste er en av diagnosene på nett; Han er vaksinert mot det. Alle de standard første-gangs vaksinene har han, skal ta nye i juni. Det er ikke bare litt sikkel, men han var våt i pelsen, det rant sikkel utav munnviken. Forsvant 5 min etter han våknet, kom tilbake neste gang han sov. Det har nå skjedd 3 ganger. Noen som kan litt om hunder her? Bør jeg være bekymret? Kan jeg ringe akutt telefonen å spørre? Eller kan jeg fint vente å se an formen. Anonymkode: dce8a...c7d
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #2 Skrevet 12. april 2016 Er han kvalm kanskje? Hvis ikke så blir hannhunden vår fæl til å sikle når det er tisper med løpetid i nabolaget. Det renner faktisk av kjeften hans. Ganske ekkelt. Men kan det være et alternativ kanskje? Anonymkode: 47190...bdc
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #3 Skrevet 12. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er han kvalm kanskje? Hvis ikke så blir hannhunden vår fæl til å sikle når det er tisper med løpetid i nabolaget. Det renner faktisk av kjeften hans. Ganske ekkelt. Men kan det være et alternativ kanskje? Anonymkode: 47190...bdc Tenkte kvalm jeg også... men han drikker og spiser. Brekker seg ikke eller noe. Når du sier det.. så kan det være det. Han var ute å gikk tur, og han og en annen hannhund var helt rare. De luktet mer enn før. Vanligvis leker de og herjer de, nå var de mer opptatt av å snuse, også hadde de dårlig tid. Han tisset mens han gikk, hadde ikke tid til å tisse Også løpe de rundt og rundt på et stort åpent område. Vi gikk en rute hvor det er mange hunder som går der daglig. Kanskje han har.. våte-drømmer?! Derfor han sikler i søvne? Lille valpen min er ikke valp lengre. Han blir 1 år i Juli, så kan være løpetid som han reagerer på. Aldri møtt ei tispe med løpetid enda, faktisk kun møtt ei, resten har vært hannhunder. Vennene mine har hannhunder, familien min har hannhunder. Ingen tisper i familien eller vennegjengen. Han var helt rar mot ei tispe han møtte på tur. Vanligvis er han usikker, men tøff på avstand. Men han ble helt gal da han møtte henne for noen uker siden. Han tøffet seg og ville leke med henne. Noe han aldri gjør ved første møte av nye hunder. Vi bor i blokk, så kan hende han lukter andre tispene i blokken. Siden vi bor i 1. etasje så går jo alle hundene rett utenfor døren vår... Får det ikke til å stemme, annet enn løpetid når du nå sa det. For han har ikke fått i seg sjokolade eller medisiner. Jeg har dobbeltsjekket skapene og ingen tabletter er forsvunnet. Har ikke mistet noen på gulvet. Han spiser ikke sokker eller noe slikt. Aldri spist noe annet enn mat, hittil... Blir jo redd når noe nytt skjer. Men han har ingen andre symptomer eller plager, annet en uvanlig mye sikkel helt utav det blå. ts Anonymkode: dce8a...c7d
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #4 Skrevet 12. april 2016 Jeg tenker hvertfall, uten å være noen ekspert, at det er ganske ufarlig. Men du kan jo bare følge litt ekstra med på han, også ringer du noen med peiling om du blir mer bekymret. Anonymkode: 47190...bdc
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #5 Skrevet 12. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker hvertfall, uten å være noen ekspert, at det er ganske ufarlig. Men du kan jo bare følge litt ekstra med på han, også ringer du noen med peiling om du blir mer bekymret. Anonymkode: 47190...bdc Magefølelsen sier det samme. Siden det er kun sikkel, ikke noe annet galt. Hvis han blir slapp, ikke spiser eller begynner å kaste opp, da drar jeg til veterinær med en gang. Det kan jo være noe jeg ikke vet om, derfor jeg spør her. F.eks det med løpetid, aldri opplevd at en hund sikler av det. Kun uling Forgiftning, skade i munn og tenner, sjekket alt og alt ser bra ut. Ingen andre tegn på forgiftning f.eks. Men det kan fortsatt være noe jeg ikke vet om, som har akutt sikkel som en av tegnene på noe mer alvorlig. ts Anonymkode: dce8a...c7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå