Gå til innhold

Antidepressiva vs. Wellbutrin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått noen år på antidepressiva (SSRI) grunnet depresjon og angst, noe som fungerte greit en god periode, men som nå ser ut til å ikke helt passe meg lenger... Kan nesten virke som om det ikke lenger har noen virkning på meg.

Har lest noen steder at flere har hatt en veldig positiv opplevelse med å gå over til Wellbutrin, blant annet ved at de har fått mer overskudd i hverdagen og dermed forbedret livskvalitet - noe jeg virkelig sårt savner i min situasjon. Vurderer sterkt å ta dette opp under legetimen min i morgen da jeg begynner å miste litt motet siden ingen behandling eller tiltak ser ut til å bedre min helse, uansett hvor hardt jeg jobber for det.

Noen erfaringer? :)

Anonymkode: b6869...9d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wellbutrin er også antidepressiva. Den påvirker dopamin og noradrenalin, mens SSRI påvirker serotonin. Jeg har selv veldig dårlige erfaring med wellbutrin, men den kan jo fungere godt på deg likevel.

Anonymkode: cdf74...1c1

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått noen år på antidepressiva (SSRI) grunnet depresjon og angst, noe som fungerte greit en god periode, men som nå ser ut til å ikke helt passe meg lenger... Kan nesten virke som om det ikke lenger har noen virkning på meg.

Har lest noen steder at flere har hatt en veldig positiv opplevelse med å gå over til Wellbutrin, blant annet ved at de har fått mer overskudd i hverdagen og dermed forbedret livskvalitet - noe jeg virkelig sårt savner i min situasjon. Vurderer sterkt å ta dette opp under legetimen min i morgen da jeg begynner å miste litt motet siden ingen behandling eller tiltak ser ut til å bedre min helse, uansett hvor hardt jeg jobber for det.

Da foreslår jeg at du prøver ut SSRI og wellbutrin sammen. De kan forsterke hverandre. Det er en vanlig kombinasjon.

Skrevet

Begge er antidepressiva. Wellbutrin var awesome for meg, dreper bakfylla effektivt og dro meg opp av senga. Helt jævlig å slutte på.

Gjest baremeg89
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har overskudd i hverdagen av wellbutrin :)  Som en av bivirkningene så sov jeg kun 4-5 timer den første uken men det går seg til .. 

En annen bivirkning er hodepine (arg) og rare drømmer :fnise: 

wellbutrin kan forsterke angst etter en stund. Det opplevde jeg etter ca 9 mnd og måtte byttet til ssri.      Vel.. Jeg sov og sov og mistet livsgnisten.            

Så nå har er jeg tilbake på wellbutrin :)                           Jeg velger angst og hodepine i perioder fremfor å være en zombi. 

Med wellbutrin føler jeg meg som meg selv igjen, før angsten kom så trodde jeg at dette kom av at jeg ble friskere "av meg selv". Følte meg klar for å slutte..

Da jeg byttet innså jeg hvor mye det er takket være wellbutrin. 

Jeg anbefaler deg å prøve selv om jeg sitter med en bankende hodepine i skrivende stund :wink: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...