Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle kjøpe en gabe til min søster som bor på en annen kant av landet, og skrev hennes adresse som leveringsadresse, mitt navn med hennes navn som CO. Men så leser jeg at det bare er de som står som hovedmottaker som kam hente ut pakken, stemmer det? Eller er noen postkontor rausere på dette? Søren og. Jeg får jo ikke mulighet til å hente den ut. Bør jeg avbestille?

Anonymkode: 02fb3...e18

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skulle kjøpe en gabe til min søster som bor på en annen kant av landet, og skrev hennes adresse som leveringsadresse, mitt navn med hennes navn som CO. Men så leser jeg at det bare er de som står som hovedmottaker som kam hente ut pakken, stemmer det? Eller er noen postkontor rausere på dette? Søren og. Jeg får jo ikke mulighet til å hente den ut. Bør jeg avbestille?

Hvilken nettside har du brukt? Jeg jobber i posten så kanskje jeg kan gi en pekepinn på hva slags utlevering de har :) 

Anonymkode: c9941...e5f

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken nettside har du brukt? Jeg jobber i posten så kanskje jeg kan gi en pekepinn på hva slags utlevering de har :) 

Anonymkode: c9941...e5f

Siba.no. Mener de bruker post nord og de vil vel ha legitimasjon? Søren da.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Siba.no. Mener de bruker post nord og de vil vel ha legitimasjon? Søren da.

Er pakken allerede sendt? Hvis ikke kan du jo ringe Siba og høre om de kan endre på detaljene

Anonymkode: 7c0a8...6c3

AnonymBruker
Skrevet

Du kan velge mellom følgende fraktmuligheter:

Postpakke Postkontor (Kun privatpersoner, max 35kg pr. kolli) 

Utleveringsmåte: Melding om ankommet pakke sendes til mottakers sms/epostadresse. Pakken hentes på postkontor eller kjøres ut via landpostbud.
Fremsendigstid: 1-7 arbeidsdager.
Dekningsområde: Hele landet.
Returmulighet: Retur fysisk til SIBA-butikk eller gjennom å sende pakken i retur.
Betaling: Postoppkrav, SIBA-kort, VISA eller faktura (gjelder bare bedriftskunder). Se mer informasjon under linken Betalingsvilkår.

Eller kanskje ikke?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er pakken allerede sendt? Hvis ikke kan du jo ringe Siba og høre om de kan endre på detaljene

Hvilke detaljer må jeg endre? Jeg er helt grønn på netthandling.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke detaljer må jeg endre? Jeg er helt grønn på netthandling.

Hør om de kan endre leveringsadresse til din adresse, dersom du må signere ved uthenting av pakken

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør om de kan endre leveringsadresse til din adresse, dersom du må signere ved uthenting av pakken

Det er jo dumt, da må jo jeg sende pakken videre og det blir dobbelt så dyrt. 

Skrevet (endret)

Jeg har aldri måttet vise identifikasjon ved utlevering, verken i Posten eller PostNord. Kun en gang jeg hentet noe som var rekommandert. Er det ikke nok å skrive under når du henter den ut?

Fra Posten.no:

"For rekommanderte brev, sendinger med postoppkrav og verdisendinger må du ha gyldig legitimasjon (pass, norsk bankkort med bilde, førerkort). "

Hentelapp eller SMS er altså nok for en vanlig pakke, ID ikke nødvendig.

Endret av applestories
AnonymBruker
Skrevet

jobber på butikk med postnord, og ja vi spør om legimitasjon, - men slektninger/venner kan plukke de opp. Man må jo uansett signere og er å kamera, så hvis noen faktisk tar seg bryet og stjeler hente rereransen og navnet til personen på pakken, så er man på kamera. 

Altså: ja du kan seff hente den 

Anonymkode: 823c6...955

Skrevet

Når jeg henter pakker som "er i det spesielle skapet" hos min lokale Rimi / post i butikk, må jeg alltid vise legitimasjon. Jeg tror det står Post Nord på det skapet. 

Når jeg derimot henter noe som ligger hos posten på den samme butikken (da ikke i det spesielle skapet), så slipper jeg å vise leg, da holder det med hentelapp/ SMS. 

Så jeg erfarer noe annet enn hva applestories her skriver - hvorfor det er sånn, vet jeg ikke.. Men kanskje du kan ringe selger, og be de notere kun hennes navn? (Kanskje trenger ikke ditt navn trenger å stå i det hele tatt..?)

Skrevet

Min mann har hentet pakker for meg uten problemer. 

Skrevet

Videresend SMS 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg viser aldri legitimasjon når jeg henter fra postnord. Sånn er det i hvert fall her.

AnonymBruker
Skrevet

Da prøver jeg! :blomst:

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da prøver jeg! :blomst:

Jeg må alltid vise legitimasjon når jeg henter ut noe fra PostNord.

Skrevet

Min samboer får aldri hentet ut pakker fra PostNord tilsendt meg, enda han har hentemeldinga. Legitimasjon må også fremvises. Posten er mye enklere...

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, lunamuna skrev:

Min samboer får aldri hentet ut pakker fra PostNord tilsendt meg, enda han har hentemeldinga. Legitimasjon må også fremvises. Posten er mye enklere...

Leste at de bruker postnord på større pakker, og posten på mindre. Så jeg satser på at det går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...