Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på prevensjon for en uke siden, og er sykt utålmodig! Jeg har vært klar for barn i 3 år, har først nå fått med meg samboer og nå greier jeg ikke tenke på annet! Jeg tenker på graviditet hele dagen og drømmer om det om natten. Jeg må seriøst roe meg ned, men jeg er så utrolig spent, nervøs, glad at jeg nesten sprekker! Jeg vet jo at dette potensielt kan ta lang tid, men jeg tar en graviditetstest hver dag!

Anonymkode: b263a...ac0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet på prevensjon for en uke siden, og er sykt utålmodig! Jeg har vært klar for barn i 3 år, har først nå fått med meg samboer og nå greier jeg ikke tenke på annet! Jeg tenker på graviditet hele dagen og drømmer om det om natten. Jeg må seriøst roe meg ned, men jeg er så utrolig spent, nervøs, glad at jeg nesten sprekker! Jeg vet jo at dette potensielt kan ta lang tid, men jeg tar en graviditetstest hver dag!

Hvor mye koster en slik test? Er det dyrt og har du god råd?

Jeg ville bestemt meg for å teste kun noen få ganger pr år (2-5 ganger pr år)

Viljestyrke kan trenes opp. Det samme med tålmodighet.

Lykke til! :)

Anonymkode: 65a94...709

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye koster en slik test? Er det dyrt og har du god råd?

Jeg ville bestemt meg for å teste kun noen få ganger pr år (2-5 ganger pr år)

Viljestyrke kan trenes opp. Det samme med tålmodighet.

Lykke til! :)

Det koster nesten ingenting med slike billige strimler. 2-5 fanger per år,hva er poenget med det? Da kan man like gjerne drite i det, det gir deg jo ingen info?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det koster nesten ingenting med slike billige strimler. 2-5 fanger per år,hva er poenget med det? Da kan man like gjerne drite i det, det gir deg jo ingen info?

Ok.

Men i "gamle dager" ble jo folk gravide og de merket godt at de var gravide, uten slike tester. Så hvorfor ikke, som du sier, like gjerne la være å teste? :) Testig gir stress for mange, stress er ikke bra osv

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow. Kødder du nå? 

Hvor gammel er du?

Jeg har vært klar i 7 år. Jeg sluttet på prevensjon i 2012, brukte kondom til april 2014, har så og si normale sykluser men har enda ikke klaffet. Jeg testa MYE de første månedene, før jeg fant ut at det ikke var så bra. Tenk deg, negativ test etter negativ test? 

Du burde hvertfall begrense deg til datoen for ikm eller over ikm. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Zoega skrev:

Wow. Kødder du nå? 

Hvor gammel er du?

Jeg har vært klar i 7 år. Jeg sluttet på prevensjon i 2012, brukte kondom til april 2014, har så og si normale sykluser men har enda ikke klaffet. Jeg testa MYE de første månedene, før jeg fant ut at det ikke var så bra. Tenk deg, negativ test etter negativ test? 

Du burde hvertfall begrense deg til datoen for ikm eller over ikm. 

er 30 år og er så utrolig utrolig klar for graviditet. Ja det er kjipt med de negative testene, men jer er så spent så spent!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du sluttet med prevensjon for EN UKE SIDEN, og har testet hver dag siden? Du er klar over at det bare er noen få dager i mnd du kan bli gravid? Har du i det hele tatt hatt eggløsning i løpet av den uken?

Om du faktisk har hatt eggløsning i løpet av den uken, er det uansett veldig tidlig å teste nå. Hva med å roe ned to hakk, og vente på mensen?

Har du gått på hormonprevensjon kan det ta lang tid før kroppen havner i vanlig syklus igjen.

Noen damer skremmer meg altså...

Anonymkode: 2d494...f31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Billigstrimler på eBay! 100 tester for 30,-! Jeg tester som en gal fra ca 8 dpo og utover. 2-5 ganger i året??? Hallo?

Men, du burde heller satse på å finne EL først. Eggløsningstester fra eBay koster enda mindre enn graviditetstestene. Så kan du ihvertfall finne rett tidspunkt for EL. En uke etter pilleslutt høres litt vel optimistisk ut å teste med graviditetstester. 

Ikke la noen dempe entusiasmen din her inne. Men vær klar over at du kan gå på en smell om ting tar tid. Snakker av erfaring. Etter 3 års prøving var det mer frustrasjon og sinne igjen enn entusiasme. Og det var tungt. Ha det i bakhodet at det kan ta tid. Ikke forvent full klaff i første PP. Ha det heller som en bonus om det skulle skje.

Jeg er i samme båt som deg nå, helt desperat etter nr 3 etter en SA nå i mars. Så jeg vet hvordan du har det.

Anonymkode: fab29...011

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du sluttet med prevensjon for EN UKE SIDEN, og har testet hver dag siden? Du er klar over at det bare er noen få dager i mnd du kan bli gravid? Har du i det hele tatt hatt eggløsning i løpet av den uken?

Om du faktisk har hatt eggløsning i løpet av den uken, er det uansett veldig tidlig å teste nå. Hva med å roe ned to hakk, og vente på mensen?

Har du gått på hormonprevensjon kan det ta lang tid før kroppen havner i vanlig syklus igjen.

Noen damer skremmer meg altså...

Anonymkode: 2d494...f31

Har hatt hormonspiral, men legen min sa det er uvanlig å ikke få mensen tilbake innen 1-2 mnd, og jeg har jo eggløsning før det. Vet at jeg stresser altså ( derav overskriften) jeg er vare så utrolig gira!

ts

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Billigstrimler på eBay! 100 tester for 30,-! Jeg tester som en gal fra ca 8 dpo og utover. 2-5 ganger i året??? Hallo?

Men, du burde heller satse på å finne EL først. Eggløsningstester fra eBay koster enda mindre enn graviditetstestene. Så kan du ihvertfall finne rett tidspunkt for EL. En uke etter pilleslutt høres litt vel optimistisk ut å teste med graviditetstester. 

Ikke la noen dempe entusiasmen din her inne. Men vær klar over at du kan gå på en smell om ting tar tid. Snakker av erfaring. Etter 3 års prøving var det mer frustrasjon og sinne igjen enn entusiasme. Og det var tungt. Ha det i bakhodet at det kan ta tid. Ikke forvent full klaff i første PP. Ha det heller som en bonus om det skulle skje.

Jeg er i samme båt som deg nå, helt desperat etter nr 3 etter en SA nå i mars. Så jeg vet hvordan du har det.

Anonymkode: fab29...011

Takk for tips! Jeg vet jo godt at jeg er tullete, men greier ikke la være! Jeg er så utrolig klar, og jeg har vært så klar så lenge. Vet at jeg potensielt kan bli skuffet, men jeg greier ikke tenke på noe annet enn barn...

ts

Skrevet

Har du husket å ta folsyre? Det er viktig når man skal ha barn.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, stan skrev:

Har du husket å ta folsyre? Det er viktig når man skal ha barn.

Ja, takk for tips. Tar folsyre og omega-3-fettsyrer, har også sluttet å drikke...

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg heller ville investert pengene i å ta eggløsningstest før graviditetstest. Nytter ikke å teste hver dag for graviditet om du går glipp av eggløsningen.

Anonymkode: b3550...218

• Liker 1
Skrevet

Hver dag?? Er ikke det litt i overkant ;) Jeg er redd for at nedturen vil bli stor for deg dersom dette viser seg å ta tid. Enig med den over, bruk heller penger på eggløsningstest, du må jo ha eggløsning før du blir gravid ... 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Harlekin skrev:

Hver dag?? Er ikke det litt i overkant ;) Jeg er redd for at nedturen vil bli stor for deg dersom dette viser seg å ta tid. Enig med den over, bruk heller penger på eggløsningstest, du må jo ha eggløsning før du blir gravid ... 

Jo selvsagt er det det, jeg er bare så sykt spent! Jeg ser ikke helt poenget med eggløsningstest, da vi uansett har sex annenhver dag. Eller burde jeg fremdeles teste for eggløsning?

TS

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo selvsagt er det det, jeg er bare så sykt spent! Jeg ser ikke helt poenget med eggløsningstest, da vi uansett har sex annenhver dag. Eller burde jeg fremdeles teste for eggløsning?

TS

Man har ikke nødvendigvis eggløsning hver måned, og noen har ikke eggløsning i det hele tatt. Spesielt kan det være trøblete etter man har brukt hormonprevansjon. 

Endret av Harlekin
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Vel, hvis man er testoman som deg er vitsen å oppdage når du har EL, så du vet når det er vits å teste for graviditet. ;) er jo ikke vits å teste for graviditet før ca 10-14 dager etter EL. Derfor helt tullete å teste nå allerede. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Tenk om dere har sex annenhver dag i ett år også finner dere ut at dere ikke har eggløsning. Det er surt det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om dere har sex annenhver dag i ett år også finner dere ut at dere ikke har eggløsning. Det er surt det.

Jeg har vært på en slik fertilitetskontroll hos privat gynekolog, og alt så fint ut, så det er ingen grunn til å tro at jeg ikke skulle ha eggløsning. Samboeren fikk sjekket sin sedkvalitet for noen år siden i forbindelse med jobb, så vi har gode sjanser. Er vel uansett ikke "surt" å ha sex annenhver dag :P 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sisti skrev:

Vel, hvis man er testoman som deg er vitsen å oppdage når du har EL, så du vet når det er vits å teste for graviditet. ;) er jo ikke vits å teste for graviditet før ca 10-14 dager etter EL. Derfor helt tullete å teste nå allerede. 

Det er sant, kanskje jeg skulle kjøpt noen eggløsningstester også, samtidig vet jeg jo ikke om jeg har en fast syklus, så er jo best å helgardere seg med masse sex. Vet det er tullete å teste så ofte, men er liksom så spent, tenk om da!

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...