Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså nå snakker jeg generelt, det er jo selvfølgelig ikke alle.

Anonymkode: 7dd2b...4bb

Skrevet

Tipper at den gjennomsnittlige IQen i USA er lavere enn i Norge.  De har større fattigdom og lavere utdannelse enn  i Norge, 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har heller inntrykk at at ytterpunktene er større i USA enn i Norge. USA har mange idioter, men også mange ekstremt oppegående og dyktige folk. Mulig de både har flere idioter og flere "genier" enn Norge, også i forhold til folketall. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men vil tørre å påstå at de er mindre opplyste om verden utenfor USA en den gjennomsnittlige europeer. Derfor kan de virke svære "dumme" når de snakker om ting som ikke skjer i USA.

Anonymkode: 2c94a...0a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men vil tørre å påstå at de er mindre opplyste om verden utenfor USA en den gjennomsnittlige europeer. Derfor kan de virke svære "dumme" når de snakker om ting som ikke skjer i USA.

Er de? Hva vet du om dags situasjonen i Kongo eller Angola? Eller i diverse provinser i Russland eller i Mongolia?

Jeg er ganske sikker på at f.eks de fleste amerikanere vet mer om Mexico enn du gjør.

Anonymkode: 89fbe...65e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, PeeWee skrev:

Jeg har heller inntrykk at at ytterpunktene er større i USA enn i Norge. USA har mange idioter, men også mange ekstremt oppegående og dyktige folk. Mulig de både har flere idioter og flere "genier" enn Norge, også i forhold til folketall. 

Ettersom de har over 300 millioner innbyggere så håper jeg de har flere "genier" enn Norge. :fnise:

Men om man går ut ifra innbyggere så tror jeg Norge har flere. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her får Amerikanere noen spørsmål om USA og noen om verden.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de? Hva vet du om dags situasjonen i Kongo eller Angola? Eller i diverse provinser i Russland eller i Mongolia?

Jeg er ganske sikker på at f.eks de fleste amerikanere vet mer om Mexico enn du gjør.

Jo, men Kongo og Angola er ikke akkurat first world countries. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir for dumt å finne frem videoklipp som dette som bevis på at amerikanere er dumme. Kunne like så greit linket til en episode paradise hotell her i norge da. Finnes dumme mennesker overalt. 

Anonymkode: 6bbfd...51e

• Liker 3
Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Ja, amerikanerne har i gjennomsnitt lavere IQ enn nordmenn. Tror det er 100 til Norge og 98 til USA. Men det hadde vært interresant å se en sammenligning av nordmenn og hvite amerikanere, ettersom Norge er et mye mer etnisk homogent land.

Endret av Herr Heftig
AnonymBruker
Skrevet

Dette med at de ikke er så opplyst om verden utenfor USA stemmer nok, men herlighet så forskrekket jeg ble om deres kunnskaper om landet sitt også. Min bestevenn hadde med seg vertssøstra fra USA til en time i samfunnsfaglig engelsk på VG3, og læreren min spurte hvem presidenten før Obama var, men hun hadde rett og slett ikke noen anelse. Ikke visste hun hvilket parti Obama tilhørte heller.. Hun var altså 21 og sa at ingen av vennene kunne sånne ting heller.. Ble helt sjokkert, her satt vi time ut og inn med deres historie, i dybden, i flere år også visste hun ingenting :o Men, men.. De tror jo vi rir på isbjørner, at det er snø hele året, at vi snakker engelsk osv.:fnise:

Anonymkode: e45a0...ca1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men Kongo og Angola er ikke akkurat first world countries. :P 

Det vil nok en del amerikanere si om diverse europeiske land også...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Ja, amerikanerne har i gjennomsnitt lavere IQ enn nordmenn. Tror det er 100 til Norge og 98 til USA. Men det hadde vært interresant å se en sammenligning av nordmenn og hvite amerikanere, ettersom Norge er et mye mer etnisk homogent land.

Nei. IQ'en er 100 i alle land i hele verden. For IQ tester blir kalibrert til å være 100 for den populasjonen som testes.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det vil nok en del amerikanere si om diverse europeiske land også...

Men nå argumenterer vi for at en del Amerikanere er dumme da...

AnonymBruker
Skrevet

Men nå argumenterer vi for at en del Amerikanere er dumme da...

Og da er det den eneste konklusjonen som er lovlig?

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. IQ'en er 100 i alle land i hele verden. For IQ tester blir kalibrert til å være 100 for den populasjonen som testes.

Gjennomsittet kan ikke være 100 i Norge. Jeg kjenner ingen som har fått så lav score. Jeg fikk 120 på Mensa sin test, men jeg har aldri vært den smarte i gjengen. 

AnonymBruker
Skrevet

Og da er det den eneste konklusjonen som er lovlig?

Okay fra spør til revolver... 

Europa har en del land som ikke akkurat er first world countries. Mest i Øst. 

AnonymBruker
Skrevet

Dem er veldig smarte faktisk. De fleste skjønner at de oppfører seg sånn av en grunn. Så nei, de er ikke dumme. Ikke i det hele tatt. :)

Snakkesalige er de også. Den kulturen er jo ekstremt åpen og dønn ærlige. Og så hater dem urettferdighet. 

Anonymkode: 627e6...fbe

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man bruker samme test(er) i flere land så får de forskjellige resultater.

Skrevet

Verden generelt er jo ekstremt opptatt av USA og Amerikanere. Selvfølgelig finner de da en gjeng med korttenkte og intervjuer dem, for så å henge dem ut i videoformat på nettet (slik at det igjen når hele verden). Det finnes nok helt sikkert en god slump av dumme nordmenn som har gjemt seg bort også. Men verden bryr seg ikke om Norge, så de blir ikke tatt stilling til. Norske rednecks, f.eks. Litt av en gjeng.

Og: :popcorn: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...