AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #1 Skrevet 12. april 2016 Har spist ganske mye idag, klarte ikke å holde meg.. Har sykt dårlig samvittighet og har syke tanker om at jeg allerede har lagt på meg masse?? åhh er så slitsomt Anonymkode: 2f9f0...d75
drue Skrevet 12. april 2016 #2 Skrevet 12. april 2016 Gjort er gjort, og spist er spist. Du klarer ikke å legge på deg masse av å spise mye én dag. Begynn på ny i morgen Vi skeier alle ut i blant!
Gjest Kaffekrus Skrevet 12. april 2016 #3 Skrevet 12. april 2016 I morgen er en ny dag Jeg tenker i grunn at dersom mat fører til dårlig samvittighet, har man ikke et helt greit forhold til det. Du legger selvsagt ikke på deg av det du spiser en dag - men jeg vil råde deg til å ikke veie deg de nærmeste par dagene, da kroppen ofte holder litt ekstra vann når man har spist mer enn vanlig. Kan jeg spørre hva du spiste? Og hva du spiser sånn til vanlig? Det kan være en hjelp til å gi noe gode tips
Pringle Skrevet 12. april 2016 #4 Skrevet 12. april 2016 (endret) Del opp problemkomplekset! Tok du maten fra noen som var sulten? Eller spiste du tyvegods? Hvis ikke, ingen grunn til dårlig samvittighet. Spiste du så mye at du fikk fysisk vondt? Spiste du mer enn vanlig i dag fordi du har spist for lite over lengre tid? Slanker du deg? Trenger du å slanke deg? Hva er din høyde og vekt (BMI)? Er du klar over at det trengs 7000 kalorier over ditt vedlikeholdsnivå for å legge på seg en kilo fett? Vet du hvor mye du spiser til vanlig, hva du trenger for å holde vekta, og hvor mye du spiste i dag? Sliter du ofte med tanker om spise/ikke spise, burde/ikke burde? Isåfall, har du, eller har du vurdert, å ta kontakt med en profesjonell, feks psykolog eller ernæringsfysiolog? Endret 12. april 2016 av Pringle 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #5 Skrevet 12. april 2016 1 time siden, Kaffekrus skrev: I morgen er en ny dag Jeg tenker i grunn at dersom mat fører til dårlig samvittighet, har man ikke et helt greit forhold til det. Du legger selvsagt ikke på deg av det du spiser en dag - men jeg vil råde deg til å ikke veie deg de nærmeste par dagene, da kroppen ofte holder litt ekstra vann når man har spist mer enn vanlig. Kan jeg spørre hva du spiste? Og hva du spiser sånn til vanlig? Det kan være en hjelp til å gi noe gode tips starter dagen med mine vanlig 2 knekkebrød til lunsj 1 liten baguett med ost. da jeg kom hjem 1 brødskive med salami og 1 eple middag fisk(torsk), med poteter, gulerøtter, litt bacon og bittelitt ertestuing? etter middag en del kake og 1 bar så tilslutt en skål havregrøt med melk :OO Anonymkode: 2f9f0...d75
Little Diva Skrevet 12. april 2016 #6 Skrevet 12. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har spist ganske mye idag, klarte ikke å holde meg.. Har sykt dårlig samvittighet og har syke tanker om at jeg allerede har lagt på meg masse?? åhh er så slitsomt Anonymkode: 2f9f0...d75 ÅÅ for et problem du har! Stakkars deg, ikke fordi du har spist, såfremt du ikke er så stor at du ikke GIDDER gjøre noe med det, men fordi du er så innmari selvopptatt. Tror du verden bryr seg om du legger på deg? Hvem er du redd for skal se det? WHO CARES?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #7 Skrevet 12. april 2016 21 minutter siden, Pringle skrev: Del opp problemkomplekset! Tok du maten fra noen som var sulten? Eller spiste du tyvegods? Hvis ikke, ingen grunn til dårlig samvittighet. Spiste du så mye at du fikk fysisk vondt? Spiste du mer enn vanlig i dag fordi du har spist for lite over lengre tid? Slanker du deg? Trenger du å slanke deg? Hva er din høyde og vekt (BMI)? Er du klar over at det trengs 7000 kalorier over ditt vedlikeholdsnivå for å legge på seg en kilo fett? Vet du hvor mye du spiser til vanlig, hva du trenger for å holde vekta, og hvor mye du spiste i dag? Sliter du ofte med tanker om spise/ikke spise, burde/ikke burde? Isåfall, har du, eller har du vurdert, å ta kontakt med en profesjonell, feks psykolog eller ernæringsfysiolog? er 169 i høyde og veier 59 kg.. Altså blir bare helt psyko av tanken av det å legge på meg.. har slitt en del med spiseforstyrrelser ifjor og er dessverre ikke kvitt problemet ennå.. tenker ofte over hva jeg spiser til et klokkeslett, og hva jeg burde spise osv.. altså blir til tider litt gal, har ikke sagt at jeg har dette problemet til noen men skulle gjerne fått hjelp til å få "normale tanker" igjen som jeg hadde før jeg startet med de rare matvanene mine... Anonymkode: 2f9f0...d75
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #8 Skrevet 12. april 2016 1 minutt siden, La Divan skrev: ÅÅ for et problem du har! Stakkars deg, ikke fordi du har spist, såfremt du ikke er så stor at du ikke GIDDER gjøre noe med det, men fordi du er så innmari selvopptatt. Tror du verden bryr seg om du legger på deg? Hvem er du redd for skal se det? WHO CARES? det handler om psyken min i hodet, skulle ønske jeg ikke var sånn men dessverre er disse tankene noe som får meg til å ha kontroll på en måte.. er jævlig slitsomt faktisk Anonymkode: 2f9f0...d75
Little Diva Skrevet 12. april 2016 #9 Skrevet 12. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: det handler om psyken min i hodet, skulle ønske jeg ikke var sånn men dessverre er disse tankene noe som får meg til å ha kontroll på en måte.. er jævlig slitsomt faktisk Anonymkode: 2f9f0...d75 Da får du profesjonell hjelp istedenfor. Og slutter og klage. Du vet det er psyken, og det er bra.
Gjest Kaffekrus Skrevet 12. april 2016 #10 Skrevet 12. april 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: starter dagen med mine vanlig 2 knekkebrød til lunsj 1 liten baguett med ost. da jeg kom hjem 1 brødskive med salami og 1 eple middag fisk(torsk), med poteter, gulerøtter, litt bacon og bittelitt ertestuing? etter middag en del kake og 1 bar så tilslutt en skål havregrøt med melk :OO Anonymkode: 2f9f0...d75 Etter å ha lest litt i tråden din, vil jeg anbefale deg å skaffe profesjonell hjelp når det gjelder tankene dine rundt mat og vekt. Uansett, du har ikke spist veldig mye. Jeg rapporterer tråden din nå, her på forumet vet man aldri hva slags råd og kommentarer du kan få. Lykke til, det er ikke lett å komme seg ut av en spiseforstyrrelse
Gjest Bond Skrevet 13. april 2016 #11 Skrevet 13. april 2016 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Du kan ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man har slike tanker. Snakk også gjerne med legen din eller en ernæringsfysiolog som har kompetanse på emnet. Ikke minst, snakk med noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Bond, forumansvarlig
Anbefalte innlegg