Gå til innhold

Fart og stigning på tredemølla

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at dette er varierende og individuelt, men hva har dere tredemølla på når dere løper? Hvilken fart og stigning? 

Når jeg løper vanlig har jeg den på mellom 9 og 10, og av og til løper jeg intervaller i 1 minutt på 12,5 og 13. Har stigningen på 1-3 %. Føler alle rundt meg løper så utrolig mye fortere, da de skrur opp mølla på 11-12 helt fra begynnelsen, og løper som ingenting... 

Anonymkode: 30fde...d1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahaha! Jeg løper på 1,5% og 8-9, så jeg er som en snegle jeg da... :) Trøster meg selv med at det er bedre enn ingenting! Jeg er ingen løper egentlig, men synes det er lettvint de dagene jeg ikke vil gå på saltimer. Løper i ca. 30 min. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er en av de som tenker det samme som deg - synes alle løper så fort. Hvis jeg løper 4x4 intervaller har jeg mølla på 9-9,5 kmt og 2,5% stigning i dragene, og kommer lett opp over 180 i puls i løpet av 4 minutter. Og da går jeg i pausene! Hvis jeg skulle løpt lenge tenker jeg at jeg sikkert måtte holdt meg på 8-9 kmt og maks 1,5% stigning. Skal sies at jeg har trent lite cardio, men det kommer seg litt etter litt, heldigvis. 

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg ligger på 12-14 km/t og da koser jeg meg. Men det har med form og mye med løpeteknikk å gjøre. 

Jeg startet på 8 og hadde flydd av mølla på den tiden om jeg hadde satt den på 14.

Skrevet

Her er enda en snegle. I forhold til ts er jeg jo rene dovendyr tempo. ;) 

Skylder på megakorte ben, jeg tar fire steg når mannen tar ett! :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal løpe i en times tid pleier jeg ha på 10,5. Intervaller på rundt 13, men kunne sikkert presset meg selv mer, er glad i det komfortable :P

har alltid 1,5 på stigning, burde sikkert være flinkere til å variere...

Anonymkode: f6051...1a2

• 2 uker senere...
Skrevet

Trener mye 1x4, altså ett drag på fire minutter, og da løper jeg på 10.3 mph (16.5 kmt) med stigning 3 %.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å løpe lenge, og da funker det ikke for meg å ha for høy fart. Da orker jeg rett og slett ikke holde på. Løper vanligvis 1 - 1,5 time på 9-10 km/t. Burde trent mer intervalltrening for å få opp farten, men liker det ikke. Det blir så teknisk og vondt. 

Har 1,5 % stigning på mølla, men liker best å løpe ute. Mye pga det samme som deg; blir demotivert av alle som løper fortere.

Anonymkode: efc35...6a7

Skrevet

Langkjøring 12-13 km/t☺ 4x4 intervaller 13-15 km/t. Bruker maks 1 % stigning😉

AnonymBruker
Skrevet

Som dere stormer avgårde, blir imponert!

Jeg kan ikke løpe nå pga skade, men da jeg løp lå jeg vel på rundt 7-9 km/t og 0-1% stigning.

Nå som jeg går, er mølla som regel stilt inn på ca 5.2 km/t og rundt 8% stigning.

Anonymkode: 7781c...144

Skrevet

Pleier å ta på 1 % stigning.

Når jeg løper 4x4 intervaller har jeg nå kommet meg opp til 11 i dragene. Da bikker jeg som regel akkurat 200 i puls.
Går i 2 minutter mellom dragene.
Ellers har jeg 8-9 km/t om jeg bare jogger.

Har som mål å jogge 1 mil i strekk før sommeren, så ikke verdens beste kondisjon her borte kan man si.

Skrevet

Jeg jogger på 10,5 med 1% stigning. Noe lavere og jeg synes egentlig det føles tyngre, det funker ikke med løpeteknikken min. Jeg løper på intervaller opp til 16, men da er det tungt! 

Skrevet

Har alltid 2% stigning. Har alltid intervalltrening, klarer ikke løpe langtur på mølla, der er døden:p hvis jeg har 2% så blir jeg kjempesliten etter 20 min på rundt 10 og kanskje enda saktere, ute løper jeg lett mila på under en time. På intervall har jeg fra 12 og oppover, har hatt en så lang løpepause at jeg måtte begynne litt på nytt og jobbe meg oppover. 

Skrevet

Jeg har stigning på 2-4% og løper som regel i tempo 8-8,5. Kan vel egentlig kalles jogging :fnise:

Får fort vondt i kneet, så jeg går en del i raskt tempo og har da stigningen på 12 som er max på mølla jeg har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...