Gå til innhold

Hjelp! Knuste et speil.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Knuste et speil i stad. Ikke av de største, og jeg prøver å ikke la overtroen ta overhånd, men jeg merker jo at jeg stresser litt nå. Knuste et speil for ti år siden, og kan ikke akkurat påstå at livet har gått som en dans på roser siden da. Så jeg er redd for at jeg kommer til å skape en sånn selvlaget karastrofefølelse som gjør at livet går rett i dass. Nå har jeg heldigvis lest at det finnes en kur; nemlig å enten grave ned speilbitene i jord, eller å kaste de ut i en elv. Jeg har funnet ut at det siste er det som er mest gunstig her jeg bor, men jeg bor jo også midt i byen. Kan jeg bli arrestert for slikt? Denne elven det er snakk om er ikke akkurat badevennlig, så jeg tror ikke akkurat de havner under noens føtter. Men allikevel. Jeg har et vanskelig år i vente og trenger all den flaksen jeg kan få. Noen som har gjort liknende?

Anonymkode: 2680f...264

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville foreslå at du graver det ned. Jeg har til og med badet i Akerselva, ikke alle er vestkantsnobber som kun bader i Möet.

Du blir neppe arrestert for å forsøple, men du kan motta et forelegg.

Jeg har ikke kastet glass i elver nei, men jeg har knust en spritflaske med et balltre på Grønnland en gang. 

AnonymBruker
Skrevet

La nå ikke dette ta overhånd. Har knust et speil jeg også for en del år tilbake, kan ikke si at livet ble hverken verre eller bedre som følge av det. 

Det eneste er vel at man kan sjekke ut om det kan limes sammen sånn noenlunde om det var et dyrt, antikt speil for eksempel. Og så bør man støvsuge/feie for å få opp alle glassbitene. Men det er det, speil er glass med aluminiumsflate/sølvoverflate

Anonymkode: 82463...98c

AnonymBruker
Skrevet

Er dette tull...?

Anonymkode: 96227...62c

AnonymBruker
Skrevet

I gamle dager var det bly, kvikksølv (husker ikke akkurat hva det var) eller et annet tungmetall (giftig) på baksiden av speilet.

Da betyr det også forurensning å grave det ned eller kaste det i elva, hvis det er et slikt speil.

Anonymkode: 971b0...059

AnonymBruker
Skrevet

Det foreligger nok ingen årsakssammenheng mellom det knuste speilet og det "vanskelige" livet ditt :)

Anonymkode: 63417...8d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt en god advokat, kan sikkert få redusert ulykke fra 7 år til 2-3 år :)

Anonymkode: 351eb...d5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det samme for noen år siden. Jeg løste det ved å barbere av meg alt håret, og å brenne dette sammen med mine tre høyst elskede gjenstander. Dette er nå to år siden, og jeg har det helt fint.

Anonymkode: bea09...fcd

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det samme for noen år siden. Jeg løste det ved å barbere av meg alt håret, og å brenne dette sammen med mine tre høyst elskede gjenstander. Dette er nå to år siden, og jeg har det helt fint.

Anonymkode: bea09...fcd

Aaah, takk! Da gjør jeg det :-)

Anonymkode: 2680f...264

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...