Aircondition Skrevet 12. april 2016 #1 Skrevet 12. april 2016 (endret) Dette går over stokk og stein! Hva skjer med barns rettigheter til privatliv, til å si sin mening og å bli hørt? Nei da, en baby kan ikke uttale seg, og det kan jo være koselig å lese om babyens tenner og måltider og utslett og trassalder og dets nydelige smil. Men de vokser til, og jeg tror heller fåtallet ville valgt å dele hele sin barndomshistorie på internet dersom de selv fikk muligheten til å velge. Èn ting er når de er bittesmå - da er stort sett alle babyer like. Kanskje ikke helt like, men mødrene skriver i hvert fall om de samme tingene. Men etter hvert som de utvikler seg dannes det et eget, lite menneske, med sin egen unike identitet. Alle barn har rett til identitet - Jeg vet jeg skal trø varsomt her nå, men jeg føler at mange blogg-barn får sin identitet lagt i sine hender. I hvert fall til en viss grad. Skal ikke uttale meg mer om det, men det er noe å tenke på. Alle barn har rett til privatliv - Hva skjer med privatlivet til barna? Eksisterer det noe privatliv? Alle barn har rett til å si sin mening - som jeg nevnte over - nei, de eier ikke evnen til å uttale seg når de er små. Men det er da likevel et lite menneske med sin egen identitet, med rett til uttalelse og å si sin mening? Vent til barnet er ungdom, og prøv da å spørre om du kan publisere dagboka fra baby kom ut av mamma og fram til kidd´n er konfirmert.. Endret 12. april 2016 av Aircondition 11
Aircondition Skrevet 12. april 2016 Forfatter #2 Skrevet 12. april 2016 (endret) Nå må jeg skynde meg å si at jeg ikke er motstaner av mammablogger, altså. Det er veldig, veldig mye bra å finne, men jeg mener det er høyst nødvendig at det snart settes grenser for hva som er greit å publiere og ikke. Endret 12. april 2016 av Aircondition 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #3 Skrevet 12. april 2016 Dersom folk bare hadde sluttet å lese alt dette søppelet - og slutte å klikke på alt som hadde med dette tullet å gjøre . så ville dette ha stoppet for lenge siden.... Anonymkode: 5d60c...5ae 8
Aircondition Skrevet 12. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom folk bare hadde sluttet å lese alt dette søppelet - og slutte å klikke på alt som hadde med dette tullet å gjøre . så ville dette ha stoppet for lenge siden.... Anonymkode: 5d60c...5ae Helt klart. Men det er slik verden har blitt, og det kommer neppe til å dabbe av med det første. Det at folk klarer å livnære seg på blogging, altså deres hobby er jo kjempefint! Men det må gå an å anonymisere innholdet litt mer? Det finnes da grenser.. Endret 12. april 2016 av Aircondition
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #5 Skrevet 12. april 2016 Åååå, jeg er så glad jeg ikke leser noe som helst blogg, bare Ependorf-notatene til Ingvar Ambjørnsen. Jeg er bevisst på å ikke legge ut noe om barnet mitt Facebook. La ut bilde da hun ble født, en uke etter. Ellers kommer det til å bli svært sjeldent. Det er jeg som er på Facebook og ikke hun. Enig med TS. Anonymkode: 10fcf...2de
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #6 Skrevet 12. april 2016 Det eneste som nytter er å slutte å vise interesse for mammabloggere som ikke respekterer sitt eget barns privatliv. Anonymkode: e2503...507
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #7 Skrevet 12. april 2016 Er så enig med deg, TS. jeg kunne aldri levd med å ha eksponert barnet mitt på nett for tusenvis av mennesker, og vi vet alle hvor mye fælt folk klarer å lire av seg på nett, bla kommentere små barns utseende etc.. Anonymkode: 131f4...66a
Gjest Klopp Skrevet 12. april 2016 #8 Skrevet 12. april 2016 Hvorfor kan ikke folk lage grupper på alle de her sosiale mediene og si i fra til høyere makter at nå må de stoppes!? Noe må gjøres for å få de stoppes. Hjelper ikke bare å klage. Jeg er helt enig de må stoppes. Barna blir ødelagt. Det vises ikke nå, men senere i livet. Pga mamma'ene (spesielt unge mødre) må vise seg fram! Oppmerksomhetssyke tullinger. Til og med psykologer sier det ikke er bra! Å legge ut sånne bilder av ungene sine på en blogg er helt på trynet! Det forsvinner ALDRI fra internet! Men noen er jo sånn "ååå de må jo få lov, det er jo så søtt, og barna er så skjønne omg!!<3"
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #9 Skrevet 12. april 2016 Har du tenkt på at det bare er la være å lese så slipper du og å irritere deg? Anonymkode: 4dcab...6af
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #10 Skrevet 12. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du tenkt på at det bare er la være å lese så slipper du og å irritere deg? Anonymkode: 4dcab...6af Dette temaet er jo en viktig samfunnsdebatt, ikke bare et irritasjonsmoment som burde overses. Anonymkode: 131f4...66a 10
Gjest Klopp Skrevet 12. april 2016 #11 Skrevet 12. april 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du tenkt på at det bare er la være å lese så slipper du og å irritere deg? Anonymkode: 4dcab...6af Jeg leser aldri blogger haha har bedre ting å gjøre, men jeg vet de finnes. DET irriterer meg. At de får lov å ødelegge livet til uskyldige barn. Hvorfor griper ikke barnevernet inn når de legger ut alt mulig bilder og informasjon om barna sine? Nei barnevernet gjør bare feil de.. Endret 12. april 2016 av Klopp
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #12 Skrevet 12. april 2016 http://forum.kvinneguiden.no/topic/1013596.-bloggerbarna/ Her er en annen tråd om dette. Anonymkode: 6d6af...43f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #13 Skrevet 13. april 2016 http://forum.kvinneguiden.no/topic/1013596-bloggerbarna/#comment-17852214 Ok - prøver igjen - link til tråd om bloggerbarna. Anonymkode: 6d6af...43f
Jens Skrevet 13. april 2016 #14 Skrevet 13. april 2016 Hjelper ikke å klage/ikke lese. Tror det eneste som kan hjelpe er å få til ett forbud.
ajarRun Skrevet 13. april 2016 #15 Skrevet 13. april 2016 Jeg elsker mammablogger. Jeg synes vi trenger flere. 4 minutter siden, Jens skrev: Hjelper ikke å klage/ikke lese. Tror det eneste som kan hjelpe er å få til ett forbud. Selvsagt hjelper det å ikke lese, ingen gidder å blogge uten publikum. Jeg støtter forslaget ditt om å fjerne ytringsfriheten og innføre sensur. Kanskje vi kan samarbeide med Nord-Korea eller Kina om å sensurere internett? 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #16 Skrevet 13. april 2016 Bekymringsverdig, alt privatliv av barn i vekst og utvikling blogges om-burde ikke være lov. Anonymkode: dd4c1...69e
Gjest Badebuksa Skrevet 13. april 2016 #17 Skrevet 13. april 2016 Og hvordan skal det skje i praksis? At staten registrerer alle ip-adressene som er innom en mammablogg og sender en bot på 2000kr i posten?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #18 Skrevet 13. april 2016 1 minutt siden, Badebuksa skrev: Og hvordan skal det skje i praksis? At staten registrerer alle ip-adressene som er innom en mammablogg og sender en bot på 2000kr i posten? Forstår tankegangen, men jeg må få lov til å reagere. Er barn-og synes ikke de burde blottlegges på nett. Anonymkode: dd4c1...69e
Jens Skrevet 13. april 2016 #19 Skrevet 13. april 2016 Man kan legge press på sponsorene, United influencers etc.. Man kan lage en lov som sier at man ikke får bruke barn i forbindelse med markedsføring av ett produkt. Vetta søren, men noe kan vell forandres.
Wenda Skrevet 13. april 2016 #20 Skrevet 13. april 2016 Jeg følger ikke med på blogger, men en dag tok jeg en runde for å se hva alle pratet om. Rene mammablogger syns jeg ble for mye. Syns synd på barna som vokser opp og får hele livet sitt lagt ut på nett. Derimot så syns jeg andre blogger som dreier seg om de voksne og deres livsstil var ganske fine. Barna ble eksponert der og, men fokuset var ikke rettet mot dem om dere skjønner F.eks Caroline B. Eriksen sin blogg hvor det er mote, trening, kosthold osv som står i fokus. Hun gjemmer ikke bort Nelia, men hovedfokuset er ikke på henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå